קיה סיד 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור השלישי קיה סיד נחשפף בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ 2018.
האורך ובסיס הגלגלים לא השתנו כלל ביחס לדגם היוצא (431 ו-265 ס"מ בהתאמה), אך סיד החדשה רחבה בשני ס"מ (180) ונמוכה בשיעור דומה (145), מה שאמור להקנות לה מראה דינמי יותר.
קיה סיד משווקת בישראל במרכב אחד ועם מנוע יחיד: סטיישן בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ל’ (160 כ”ס) עם מערך היברידי מתון ותיבה רובוטית דו-מצמדית. בעבר שווקה גם במרכב האצ'בק 5 דלתות עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ל’ או דיזל בנפח 1.6 ל’ בהספקים של 140 כ”ס או 115-136 כ”ס בהתאמה.
הסיד עברה מתיחת פנים קלה בשנת 2022 שנגעה בעיקר לשינויים קלים לעיצוב החיצוני ובסביבת הנהג. באירופה מוצעת סיד גם במרכב שוטינג-ברייק אופנתי המכונה 'פרו סיד'.
קיה סיד מיוצרת במפעלי החברה בסלובקיה ומגיעה אלינו משם.
השיווק בישראל החל בשנת 2019.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב של קיה סיד סטיישן נאה ומוצלח למכונית מסוגה, על אף שמדובר במכונית וותיקה היא נראית טוב גם כיום.
-
תא נוסעים ומטען
גילה של סיד ניכר בסביבת הנהג – היא לא עדכנית כמו זו של דגמי קיה העכשוויים (ספורטאז', למשל). אלא ש"בזכות" הסידור המיושן הנדסת האנוש טובה ביחס למקובל היום.
איכות החומרים נאותה וההרכבה מצוינת.
תנוחת הנהיגה טובה והמושבים מלפנים נוחים גם בנסיעות ארוכות.
המרחב מאחור מספיק לשני מבוגרים, אך לא מדובר במשפחתית המרווחת בסגמנט. חבל שאין פתחי מיזוג.
תא המטען גדול מאוד – לא פחות מ-512 ל' – אך חשוב מכך הוא שימושי מאוד בזכות מבנה הסטיישן, רצפה כפולה ושפע של תאי אחסון.
-
מנוע וביצועים
מנוע הבנזין – 1.5 ל', 160 כ"ס – מייצר ביצועים טובים מאוד עבור משפחתית "רגילה". מצב 'חסכון' מאפשר נהיגה נעימה ונינוחה, ואילו מצב 'ספורט' מחדד את תגובות המנוע באופן מורגש מאוד.
לחובתו של המנוע אופי פעולה מחוספס מעט. תיבת ההילוכים פועלת היטב ביחס לתיבות ממינה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית למדי. המתלים נוקשים ואלה מתקשים לסנן באופן יעיל את מרבית השיבושים. גם בידוד הרעשים לוקה ויש יותר מדי רעשי כביש.
התנהגות הכביש לעומת זאת טובה מאוד – האחיזה גבוהה, תגובות השלדה טובות, הריסון מוצלח והבלמים יעילים ועמידים.
-
תמורה למחיר
מחירה נמוך משל מרבית המשפחתיות כיום והיא מציעה שימושיות נהדרת וביצועים טובים. מנגד גילה הוותיק והאבזור הדל מביאים לתמורה ממוצעת, לא יותר.
-
גרסאות ורמות גימור
קיה סיד מוצעת בישראל בגרסה אחת וברמת גימור אחת – סטיישן, 1.5 ל' טורבו-בנזין (160 כ"ס).
רמת הגימור LX בסיסית למדי: יש מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך 8 אינץ', קישוריות לאנדרואיד ואפל, חיישני חניה לאחור, חיישני גשם ותאורה ועוד.
-
בטיחות
קיה סיד 2024 נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2018 – מבחן פחות מחמיר מהנהוג כיום – וקיבלה אז דירוג של 5 כוכבים עם מערך הבטיחות המלא. הציונים הם 88% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים 68% בהגנה על ילדים ו-73% במערכות בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות בישראל כולל: מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה כולל שמירה על מרכז נתיב ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה ביחס לביצועים – 12.5 ק"מ לליטר בממוצע במבחן הדרכים המאומץ ועד 18 ק"מ לליטר בשיוט נינוח.
-
מה חדש בקיה סיד 2024
שיווק סיד האצ'בק הופסק לקראת סוף שנת 2023. במרכב הסטיישן אין שינוי בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
שימושית אבל מיושנת.