קיה נירו 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור השני של קיה נירו נחשף בסוף 2021. מדובר בדור חדש לגמרי לרכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) שתוכנן מראש כרכב שיוצע עם שלוש יחידות הנעה ברמות חשמול שונות: היברידית, היברידית-נטענת ובגרסה חשמלית.
מידותיו של נירו החדש נדיבות משל הדור היוצא: אורכו 442 ס"מ (6.5+), רוחבו וגובהו 182.5 ס"מ ו-154.5 ס"מ בהתאמה (1+). בסיס הגלגלים צמח ל-272 ס"מ, תוספת של 2 ס"מ ביחס לדור היוצא.
עם תחילת השיווק בישראל בפברואר 2023 הגיעו לארץ הגרסה ההיברידית-נטענת (183 כ"ס) והגרסה החשמלית (204 כ"ס), אך במאי 2024 הופסק שיווקה של הגרסה הנטענת בגלל השינויים במס הירוק שהפכו אותה ליקרה מדי.
במקומה החל יבוא של הגרסה ההיברידית ה"רגילה". לזו מנוע בנזין אטמוספרי 1.6 ליטר ומנוע חשמלי להספק משולב של 141 כ"ס, והתיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים.
לגרסה החשמלית סוללת 64.8 קוט"ש המספיקה ל-460 ק"מ בין טעינות ואפשרות לטעינה מהירה עד 100 ק"ו.
-
עיצוב ונוכחות
לטעמנו קיה נירו החדש נראה פשוט נהדר – העיצוב עדכני ומשדר משהו מאוד מודרני אך מבלי להיות מוגזם ושילובי הצבעים מוסיפים להופעה.
-
תא נוסעים ומטען
בפנים קיה שילבו אלמנטים מכמה דגמים עכשוויים. המופע הכללי מזכיר את זה של EV6 החשמלית, אך בולט גם דמיון לקיה ספורטאז'.
מסך המולטימדיה איכותי, ורק לוח המחוונים הפשוט של הגרסה ההיברידית מעט מאכזב. איכות החומרים סבירה, הגימור נאות והרכבה טובה לרוב.
תנוחת הנהיגה אינה גבוהה במיוחד ומושב הנהג היה פחות נוח לטעמנו. שדה הראיה לפנים טוב, לאחור סביר בלבד.
הכניסה לשורה השניה נוחה והמרחב שם טוב מאוד עבור שני נוסעים. לשלישי יהיה מעט צפוף.
בגרסה ההיברידית תא מטען קטן יחסית – 425 ל' בלבד. לחשמלית תא מטען גדול (475 ל') ושימושי בהרבה.
-
מנוע וביצועים
לגרסה ההיברידית-נטענת (181 כ"ס) היו ביצועים טובים ביום-יום עם די והותר עודפי כוח לביצוע עקיפות ושמירה על קצב בעליות כשנדרש.
במצב המשולב יחידת ההנעה משדרת משהו מחוספס, בעיקר בגלל פעולת מנוע הבנזין. במצב החשמלי התנועה נעימה ומעודנת בהרבה.
הגרסה החשמלית היא החזקה במבחר (204 כ"ס) – וזה מורגש עם ביצועים טובים מאוד בכל מצב. ביחס לדור הקודם היחידה החשמלית פועלת באופן נעים ומעודן יותר.
הגרסה ההיברידית הרגילה טרם נבחנה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה, אך אינה מצטיינת. נירו סופג היטב את רוב השיבושים, אך הוא זז יותר מדי על השיבושים הקטנים ואינו מרוסן דיו.
מנוע הבנזין נשמע כבר בעומס נמוך, ויש יותר מדי רעשים מכיוון המתלים והכביש.
התנהגות הכביש טובה ונטוה לצד הצפוי והבטוח.
-
תמורה למחיר
במחירו כיום הנירו משחק קצת מחוץ למרכז המגרש – החבילה הכללית בהחלט מרשימה, אך התמורה סבירה בלבד.
-
גרסאות ורמות גימור
לגרסה ההיברידית נטענת (ששווקה עד מאי 2024) ולחשמלית, רמת אבזור דומה: תאורת לד, מפתח חכם, צג מולטימדיה 10.25 אינץ', בקרת אקלים דו-אזורית, תפעול חשמלי למושב הנהג, ריפוד בד משולב דמוי עור, משטח טעינה אלחוטי, לוח מחוונים מוקרן ועוד. ההבדלים: בהיברידית-נטענת חישוקי 18 אינץ' וגג זכוכית; בחשמלית חישוקי 17 אינץ', חיישני חניה קדמיים, ולוח מחוונים מוקרן גדול יותר.
הגרסה ההיברידית (החל מחודש מאי 2024) מוצעת ברמת האבזור 'LX', ובמפרט: חישוקי "16, חיישני חנייה מאחור, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושב הנהג, בקרת אקלים מפוצלת, צג מרכזי "10.25 עם ממשקי קישור לסלולרי, ווייז מובנה.
הדגם יוצע בהמשך גם ברמת האבזור 'EX' הגבוהה יותר, הכוללת ריפוד משולב עור, חיישני חניה מלפנים וניטור אקטיבי של שטחים מתים.
-
בטיחות
קיה נירו 2024 נבדק בשנת 2022 ע"י יורו NCAP וקיבל דירוג של 5 כוכבים כשהוא מצויד ב"חבילת הבטיחות" (מוצעת בארץ כסטנדרט) עם ציונים של 91% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל ו-79% במערכות בטיחות מתקדמות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים (למעט ברמת הגימור הבסיסית, LX), מערכת אקטיבית למניעת תאונה בפניה שמאלה ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
טווח נסיעה
הגרסה ההיברידית-נטענת השיגה טווח נסיעה חשמלי של כ-50 ק"מ במבחן הדרכים של 'אוטו'.
לגרסה החשמלית טווח שנע בין כ-360 ק"מ בתנאים מכבידים ויותר מ-400 ק"מ בנסיעה שגרתית ורגועה.
-
מה חדש בקיה נירו 2024
הפסקת שיווק גרסה היברידית נטענת, והחלפתה בהיצע בגרסה היברידית במאי 2024.
-
סיכום
מוצלח, חסכוני ושימושי - אך יקר מדי.