סובארו XV 2023 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2017 הציגה סובארו את הדור החדש של רכב הפנאי XV.
למרות שמדובר בדגם חדש, המבוסס על רצפה חדשה, רב הדמיון בינו לבין קודמו - הן בהופעה החיצונית, הן בחלל הפנים (למרות המידות המוגדלות) והן במערכות ההנעה; אלו עדיין מבוססות על מנועי בנזין אטמוספריים, להם נתונים דומים למדי לאלו של הדגם היוצא.
לקראת 2021 נחתה בארץ גרסה מעודכנת; במסגרת מתיחת הפנים שודרג העיצוב החיצוני, ומערכת הבטיחות EyeSight כוללת כעת בקרת סטייה מנתיב אקטיבית ושמירה על מרכז נתיב הנסיעה. מערכת X-MODE כוללת מעתה שני מצבים לבחירה (לנסיעה בבוץ או בשבילי עפר). בץ
סובארו XV המעודכן בגרסת 2.0 ליטר כולל גם רמת גימור בסיסית חדשה בשם ׳קרוסטרק סטייל׳, במחיר מוזל.
-
עיצוב ונוכחות
מעצבי סובארו הלכו על בטוח עם ה-XV, ושמרו על דמיון רב לדור הקודם. כמו בעבר, ה-XV נראה יותר כמו משפחתית האצ'בק מוגבהת מאשר כרכב פנאי, למרות "איפור השטח".
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים נאה, במיוחד בגרסאותה בכירות שכוללות דיפון דמוי עור, אך בחלק מהמקומות הפלסטיקים עדיין פשוטים למראה ומגע. המרחב לנוסעים טוב, הן מלפנים והן מאחור, מלבד באמצע המושב האחורי - שם יש מנהרת הינע בולטת שמפריעה לרגליים.
תא המטען קטן בהרבה מהמקובל בקטגוריה. הוא רדוד מדי, ומציע נפח שאופייני יותר לקטגורית הסופרמיני.
 
-
מנוע וביצועים
הביצועים מספקים בגרסת ה-2.0 ל', קצת חלשים בגרסת ה-1.6 ל'.
כבעבר, וגם בגלל מערכת ההנעה הכפולה שגוזלת אנרגיה, ה-XV לא מצטיין בתחום צריכת הדלק.
 
-
נוחות והתנהגות
ה-XV מציע כיול מתלים מוצלח, המשלב בצורה טובה בין ריסון המרכב לספיגת מהמורות, וברוב התנאים מציע נוחות נסיעה טובה. בידוד הרעשים, עם זאת, טעון שיפור.
ה-XV מציע התנהגות מאוזנת ובוגרת בכביש, ובזכות הנעה כפולה-קבועה ומצבי השטח הייעודיים (X מוד) מציע יכולת שטח גבוהה בהרבה מהמקובל בקטגוריה.
 
-
תמורה למחיר
במחיר של 156,000 שקלים, הנדרש עבור גרסת ה-2.0 ל' המאובזרת שנבחנה, ניתן למצוא רכבי פנאי מאובזרים ומהירים יותר מה-XV, אבל אין במחיר הזה רכב פנאי אוטומטי שיתן יכולת שטח עדיפה.
-
מה חדש בסובארו XV 2023
 
הקרוסטרק החדש צפוי להגיע לארץ במהלך 2023.
 
-
סיכום
עבור משפחות קטנות שחולמות על טיול שבילים פלוס מדי פעם, ה-XV הוא כמעט הרכב היחיד שכדאי לשקול בטווח המחיר שלו.