אודי e-tron 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחית 2020 הורחב היצע האי-טרון והיבואנית ייקרה את הגרסה הקיימת, בעקבות הרעה בהטבות המס הניתנות לכלי רכב חשמליים. ביטול הטבת מס הוביל לזינוק של יותר מ-127 אלף שקל במחיר רכב הפנאי החשמלי.
כדי להתמודד עם רוע הגזירה, הושקה גרסת ה-"50" המוזלת שתשוקק במקביל - אך זו עדיין תהיה יקרה משמעותית מה-55 לפני עליית המס; לגרסה החדשה הנעה כפולה ושני מנועים חשמליים כמו ב-55, אך עם 300 כ"ס (לעומת 408) ומומנט של 55 קג"מ (לעומת 67.8). גרסת ה-50 גם מצוידת במצברים בעלי קיבולת נמוכה יותר - 71 קילוואט-שעה לעומת 95.
גרסת ה-50 מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.8 שניות (לעומת 5.7) וחשוב יותר, טווח הנסיעה שלה עומד על 332 ק"מ - לעומת יותר מ-400 ק"מ בגרסה הבכירה.
רמת האבזור עשירה והיא תצויד בקפיצי אוויר, מערכת מולטימדיה עם מסך "10.1, מסך תפעול בגודל "8.6 ולוח מחוונים דיגיטלי. מערכות הבטיחות כוללות בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים.
-
עיצוב ונוכחות
אודי אי-טרון 2020 נראה כמו עוד דגם על רצף רכבי הפנאי של אודי, ולהוציא השבכה האטומה המכריזה כי מדובר ברכב חשמלי, הוא אינו מפגין הופעה ייחודית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג המהודרת עשויה היטב, והחומרים טובים מאוד. בנוסף, המרחב לנהג ולנוסע נדיב.
 
ל-e-tron ברמת הגימור הבכירה אין מראות צד, ובמקומן מותקנות מצלמות בחוץ ומסכים בפנים, ואלה ממוקמים מתחת לקו החלון. ביטוי זה של קדמה טכנולוגית מבוצע באופן לא מוצלח; מבט במסכים, הנמצאים מתחת לקו הראייה, מחייב השפלת מבט, ולפעולה בעייתית זאת מצטרפות השתקפויות מציקות ובעיות פרספקטיבה וכיסוי במצבים מסוימים.
הכניסה לאחור נוחה, המרחב הכולל טוב, וליושבים מאחור מרווחי רגליים וראש משובחים.
תא המטען גדול מאוד ויעיל, ויש גם תא מטען קטן מלפנים - מיתרונות הרכב החשמלי.
 
-
מנוע וביצועים
אודי אי-טרון 2020 מביא עמו מערך ביצועים מעולה בכל תנאי דרך – הביצועים שמציע הכלי החשמלי הזה הם מעל ומעבר לכל מה שצריך.
לוח המחונים הצהיר על טווח של 333 ק"מ עם תחילת הנסיעה (100%), ואילו הרכב נשאר עם 32 ק"מ לאחר שעבר 242 ק"מ (ונתקע ממושכות בפקק) - כלומר 274 ק״מ בפועל, במבחן תובעני יותר מנהיגה ממוצעת.
 
-
נוחות והתנהגות
לאודי קפיצי אוויר בכיול רך יחסית, והוא מטפל היטב בשיבושים עירוניים. כאשר המהירות עולה ו/או השיבושים חדים יותר, הנוחות טובה פחות, ורעשי מתלים נשמעים לפרקים.
ל-e-tron יכולת דינמית מספקת בכל מתאר נהיגה, וטובה מאוד בפועל. עם זאת, תחת עומס, זוויות הגלגול שלו מורגשות. בנוסף, ההגה קל מדי (גם בנהיגה רגילה), יש לו שטח מת והוא מעורפל בתחושה. עוצמת הבלימה טובה מאוד, אך תגובת הדוושה, וכבר עם תחילת הבלימה, מעט היסטרית.
 
-
תמורה למחיר
לאחר שהטבת המס בוטלה, אודי אי-טרון מהווה הצעה פחות משתלמת מאשר בעבר - אך עדיין מעניק תמורה מצוינת לכסף, בהתחשב במגבלות טווח הנסיעה ותשתית הטעינה בישראל. יותר מאשר מומלץ: להישאר עם מראות צד רגילות ולא עם מצלמות.
-
מה חדש באודי e-tron 2020
ביולי 2020 חשפה אודי בחו"ל גרסאות S חזקות וספורטיביות של האי-טרון ושל גרסת הספורטבק.
ל-e-tron S, בנוסף למנוע חשמלי קדמי, שני מנועים חשמליים מאחור (לעומת אחד בגרסת 55 המוכרת). לגרסאות S תפוקה משולבת של 435 כ"ס ו-82.5 קג"מ, אבל במצב מתוגבר ("בוסט") זו תגיע ל-462 כ"ס ו-99.2 קג"מ. התאוצה למאה אורכת 4.5 שניות בלבד. הטווח החשמלי הוא 360 ק"מ קטן מזה של הגרסה הרגילה.
חיצונית, גרסאות S בולטות בפגושים אגרסיביים יותר מלפנים ומאחור, ובעיקר בבתי גלגלים הרחבים; לקפיצי האוויר כיול ספורטיבי יותר, והמייצבים קשיחים מאלה שבדגם הרגיל.
במפרט האבזור גם תאורת לד דיגיטלית, מערך מולטימדיה משודרג ביחס לזה שבדגם המוכר וכמובן גם פריטי אבזור באפיון ספורטיבי.
 
-
סיכום
אודי הכריזה כי לשיטתה רכב חשמלי הוא כמו עוד דגם, ולכן עיצבה את רכב הפנאי הזה באופן קונבנציונלי. לזכותו מרכב שימושי מאוד, איכות גבוהה, אבזור עשיר וביצועים מצוינים, והוא פחות מצטיין בנוחות הנסיעה ובחיבור הדינאמי.