אודי A3 סדאן 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
אודי A3 סדאן הוצגה לראשונה במרץ 2013, כשאודי פונה לכאלו המחפשים מכונית סדאן יוקרתית במחיר של משפחתית גדולה.
ה-A3 סדאן מקבלת בסיס גלגלים ארוך בס"מ (264 ס"מ) לעומת גרסת הספורטבק, כשממד האורך צמח ב-15 ס"מ.
העיצוב מזכיר (בעיקר מאחור) את אודי A4 הגדולה והיקרה יותר, אך עדין מצליח להיראות צעיר ודינאמי.
היצע המנועים כולל מגוון מנועי טורבו-בנזין וטורבו-דיזל (לא בישראל), כשבארץ הוצעו מנוע בנפח 1.4 ליטר (122 כ"ס) כמנוע הבסיסי, כשמעליו מנוע בנפח 1.8 ליטר (180 כ"ס) – שניהם עם תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים.
באפריל 2016 עברה ה-A3 סדאן ריענון, שכלל ליטוש למראה החיצוני ועדכון לתא הנוסעים – כולל אפשרות ללוח מחוונים דיגיטלי (TFT) ושדרוג למערכות הנוחות והבטיחות.
היצע המנועים עודכן גם הוא, כשאלו הרלוונטיים לישראל הינם מנוע בנפח 1.5 ליטר (150 כ"ס), או גרסת 2.0 ליטר (190 כ"ס); עדיין עם תיבה דו-מצמדית (7 הילוכים).
גם גרסת הסדאן מציעה גרסאות "חמות" – S ו-RS – לראשונה מנוע בנפח 2.0 ליטר ו-290 כ"ס (40.8 קג"מ), לבכירה מנוע חמישה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר עם 400 כ"ס (48.9 קג"מ), גם הן עם תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים.
לישראל הגיע הדגם המחודש לקראת סוף 2016.
-
עיצוב ונוכחות
לגרסה המאובזרת ההופעה מרשימה כמצופה מאודי יוקרתית, אך בלעדיה היא מאבדת משהו מאפקט ההגעה. ועדיין, מדובר במכונית נאה, אלגנטית שנראית יוקרתית.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים נאה מאוד, איכות החומרים טובה והאווירה בהחלט יוקרתית. המרווח מלפנים טוב בכל הממדים, כשמאחור יהיה צפוף לשלושה. תא המטען גדול, אך פתח ההטענה נמוך במקצת.
-
מנוע וביצועים
המנוע בגרסת הכניסה (1.4 ליטר TSI, עם 122 כ"ס) מציע כוח זמין ותחושה זריזה, כשהתיבה הרובוטית חלקה וזורמת, אפילו בתנועה עירונית. צריכת הדלק טובה מאוד.
-
נוחות והתנהגות
מחוץ לעיר הנוחות טובה, כשה-A3 סדאן מרוסנת ונעימה למדי (למעט רעשי כביש מורגשים), אך בתוך עיר הנוחות בינונית בלבד. התנהגות הכביש צפויה ובטוחה, אך לא מספיק מלהיבה.
-
תמורה למחיר
ה-A3 סדאן אומנם נמצאת בקטגוריה כמעט ריקה ממתחרים, אך לא בטוח שפער המחיר מה-A4 (ומתחרותיה) מספיק.
-
סיכום
למי שרוצה סדאן קומפקטית אבל חייב אותה יוקרתית.