אודי A3 סדאן 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2022 נחתה בישראל גרסה בכירה ל-A3; מדובר בגרסת 40 TFSI – מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר, הנעה כפולה – וזאת מוצעת הן במרכב האצ'בק, הן בסדאן.
בגרסה זאת מייצר המנוע 190 כ"ס ו-32.6 קג"מ, לתיבה הדו-מצמדית 7 הילוכים וההנעה כפולה. גרסה זו משווקת לצד גרסה 35 הבסיסית, בעלת הספק של 150 כ"ס והנעה קדמית.
הגרסה הבכירה כבדה משמעותית מזו הבסיסית (עלייה של 140 להאצ'בק ו-145 ק"ג לסדאן), נפח מכל הדלק הוא 55 ליטרים (תוספת של 5 ליטרים ביחס לגרסת הבסיס), ואילו נפח תא המטען קטן ב-45 ליטרים בהאצ'בק ו-35 ליטרים בסדאן.
גרסת הסדאן מוצעת ברמת הגימור 'אדוונסד' וכוללת תאורת לד מלאה, חישוקי "17, מפתח חכם, מולטימדיה עם צג "10.1 ומחוונים מוקרנים; במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
חבילת 'טק פק' מוסיפה לרשימה בקרת אקלים מפוצלת; בחבילת 'פרמיום' מתווספים חישוקי "18, גג זכוכית, בקרת אקלים מפוצלת, תפעול חשמלי למושב הנהג, מערכת שמע של B&O וניטור שטחים מתים.
-
עיצוב ונוכחות
החזית של גרסת הסדאן אגרסיבית כמו זו שבהאצ'בק, הפרופורציות טובות, והתוצאה מעודנת ונעימה לעין במבט מהצד. אולם החיבור בין חרטום אגרסיבי לחלק אחורי אלגנטי ומאופק נראה קצת פחות טבעי והרמוני מאשר באחות מחומשת הדלתות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מציעה עיצוב מודרני ונאה, ממוקד בנהג עם צמד פתחי מיזוג מעל לוח המחוונים ומסך המולטימדיה שפונה אליו. המסך עצמו הוא מהאיכותיים שבנמצא ותפעול המערכת מוצלח מאוד. לוח המחוונים נראה מעט קטן ופשוט, אך אהבנו את המופע הקלאסי והברור.
החומרים טובים מאוד, וההרכבה מצוינת. תאורת האווירה בהחלט מוסיפה לאווירה בלילה. העניין הוא לא במה שיש, אלא במה שאין – ובתא הזה ממש בולט היעדר האבזור והגוונים הקודרים.
תנוחת הנהיגה נמוכה ומצוינת, וגם המושב מוצלח מאוד. שדה הראיה ראוי, המרחב לנהג ולנוסע טוב ויש מגוון תאי אחסון.
הראות לאחור מוגבלת בשל השמשה הקטנה. מאחור המושב נוח ונמוך, אך מרווח הראש גבולי.
לתא המטען נפח נאה והמבנה נוח.
-
מנוע וביצועים
התחושה במבחן הייתה שההבדל בין מנוע ה-1.5 ליטר ל-2.0 ליטר לא מאוד גדול - אך למנוע הגדול פשוט יש יותר מה לתת.
בשלב שאחיו הקטן התחיל להתאמץ, הגדול עוד נותר נינוח. תחת עומס, בעקיפות ובעליות, הפערים היו גדולים, והביצועים פשוט מצוינים - אך אופי הפעולה פחות. מנוע ה-2.0 ליטר אינו שקט או מעודן במיוחד.
העברות ההילוכים נעשות כמעט תמיד באופן חלק ונעים (למעט במהירויות נמוכות, שם התיבה פחות מוצלחת), אך לרוב על חשבון מהירות התגובה.
מנוע ה-2.0 ליטר הניב צריכת דלק טובה למדי של 12.1 ק"מ/ל'.
בגרסת ה-1.5 ליטר מדדנו צריכה כמעט זהה: 12.0 ק"מ/ל' בתוואי מבחן מאומץ, ועד 15 ק"מ/ל' בשיוט נינוח.
-
נוחות והתנהגות
בהשוואה להאצ'בק, רעשי המתלים בולטים, והיא מתמודדת קצת פחות טוב ממנה עם שיבושים קטנים ופני כביש מחוספסים; במהירות גבוהה יותר הנוחות משתפרת. רעשי הכביש והרוח בולטים יחסית.
היכולת הדינמית טובה, נוטה לצד הניטראלי והמאוד בטוח, וההנעה הכפולה בגרסה הבכירה מעבירה כל סוס וסוס אל האספלט ללא דרמות.
ההגה מהיר, אך קל מדי. דוושת הבלם בעלת מהלך טוב, כך גם העוצמה והעמידות.
-
תמורה למחיר
הגרסה הבכירה לא פותרת את הבעיות של גרסת הכניסה, אולי רק מחמירה אותן - כי במחיר של כרבע מיליון שקלים, כבר מאוד קשה להתעלם מרשימת האבזור הקצרה ומבידוד הרעשים החסר.
-
מה חדש באודי A3 סדאן 2022
תחילת שיווק גרסת TFSI 40 בפברואר 2022.
-
סיכום
משפחתית מוצלחת של מותג יוקרה - אך היא יקרה מדי.