אודי A7 2011-2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
אודי A7 ספורטבק הושקה בשנת 2010 ועברה מתיחת פנים ב-2014.
ה-A7 היא המתחרה של אודי בקטגורית הקופה ארבע דלתות על בסיס מכוניות סאלון.
זו מכונית ארוכה (497 ס"מ) ורחבה מה-A6 עליה היא מבוססת וכמובן גם נמוכה יותר - כל מה שצריך בשביל להעניק יציבה רחבה וספורטיבית שתשלים את צללית הקופה המשופעת.
היצע המנועים כולל 2.0 ל' טורבו בעל 252 כ"ס או 3.0 ל' עם מגדש-על בעל 333 כ"ס.
שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסי העברה.
הגרסה החזקה בעלת הנעה כפולה (קוואטרו), החלשה בעלת הנעה קדמית. הגרסאות שלפני מתיחת הפנים עשו שימוש במנוע V6 בנפח 2.8 ל' (204 כ"ס) או 3.0 ל' מוגדש (300 כ"ס).
ה-A7 פונה למי שרוצה עיצוב סקסי מבלי לוותר לחלוטין על השימושיות של סדאן.
יחד איתו תקבלו מושב אחד פחות מאחור ותא מטען פחות שימושי מ-A6, במחיר גבוה בכמה עשרות אלפי שקלים.
מנגד, היא עדיין פרקטית יותר ממכונית קופה מסורתית.
-
עיצוב ונוכחות
מלפנים תמצאו סבכה גדולה ותאורת לד קרבית, ויש גם נגיעות עיצוביות קצת שונות מאחיותיה. במבט מהצד היא נאה מאוד, במיוחד עם החישוקים הגדולים.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מציע את כל מה שצריך וקצת יותר, עיצוב, אבזור, איכות והידור נוסח אודי. מרווח הראש לא מבריק לגבוהים. תא המטען גדול אך בעל מבנה צר ורדוד.
-
מנוע וביצועים
למרות שהביצועים מצוינים בכל קנה מידה, ישנה מעט תחושת כבדות (בכול זאת כמעט שני טון). צריכת הדלק גבוהה למדי.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה נמצאת על הצד הנוקשה (בטח עם צמיגי ה-20 האופצ'), אך בסה"כ סבירה בהחלט.
 
היכולת לצלוח כמעט את כל סוגי הפניות מהר וללא דרמה מרשימה, אך לא היינו מתנגדים למעט יותר תקשורת מההגה.
-
תמורה למחיר
אם חשוב לכם העיצוב, ההפרש בשביל הייחוד כנראה מוצדק.
-
סיכום
הרבה יותר עיצוב ונוכחות עם קצת פחות שימושיות.