אודי Q5 ספורטבק 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ביוני 2021, אודי ישראל החלה לשווק את רכב הפנאי Q5 בגרסת ספורטבק. גרסת ספורטבק מאופיינת בגג עם שיפוע בחלקו האחורי, ליצירת הופעה ספורטיבית בהשראת דגמי קופה.
גרסת ההנעה היא 45 המצוידת במנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר, כעת עם מערך היברידי מתון של 12 וולט, וזה מייצר 265 כ"ס ו-37.7 קג"מ, התיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים וההנעה כפולה.
מחיר אודי Q5 ספורטבק גבוה בכ-7.5% יותר מזה של הגרסה הרגילה.
אודי Q5 ספורטבק 2021 מוצע ברמת הגימור 'אדוונסד' ובמפרט תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים, צג מגע "10.1, מחוונים מוקרנים, ריפוד משולב עור ובקרת אקלים תלת-אזורית; במפרט הבטיחות רק בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב.
חבילת 'לקשרי' כוללת בנוסף בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור היקפי של שטחים מתים, מצלמות 360 מעלות; בחבילת 'פרמיום' חישוקי "19 ומערכת שמע של B&O עם 19 רמקולים.
-
עיצוב ונוכחות
מלפנים הספורטבק זהה ל-Q5 כולל החזית האגרסיבית המחודשת, וזה מצוין. ההבדל כמובן נמצא בפרופיל ומאחור - ההופעה כאן דינאמית וספורטיבית יותר בזכות קו הגג המשתפל. נראה כי מרכב הקופה כאילו ונתפר לטעמו של העם היושב בציון, אם נשפוט לפי תגובות העוברים והשבים.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב הפנים נקי, מודרני אבל לא מחדש ובסך הכל נראה נאה. הנדסת האנוש טובה ויש לוח מחוונים גדול ("12.3), צבעוני ומוקרן, ויחד עם צג מולטימדיה נאה, צבעוני ובמידה ראויה ("10.1) נוצרת סביבת נהג הנראית עדכנית כנדרש.
איכות החומרים טובה, אם כי אינה מהמובילות בקבוצה, כך גם איכות ההרכבה; איכות הגימור סבירה בלבד.
הראות החוצה טובה לפנים, לאחור סבירה מינוס; השמשה קטנה, להלן עיצוב הקופה. בסיס המושבים הקדמיים קצר, אך תנוחת הנהיגה טובה. המרחב מאחור טוב, אך תעלת ההינע במרכז גבוהה ורחבה מאוד, ותפריע ליושב במרכז. מרווח הראש סביר, למרות השיפוע, הודות לשקעים בריפוד הגג.
תא המטען ראוי ותכולתו כמעט ולא נפגעה (510 ליטר; 550 ליטר בגרסה הרגילה).
 
-
מנוע וביצועים
לאודי Q5 ספורטבק 2021 מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר וזה מצויד במערך היברידי קל של 48 וולט. ההספק עלה מ-252 ל-265 כ"ס, והמומנט נותר על 37.7 קג"מ. התיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים וההנעה כפולה. כל אלה מסדרים לרכב ביצועים מעולים, התאוצה חלקה והכל עובד בנינוחות. צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 10.1 ק"מ/ל'.
-
נוחות והתנהגות
המתלים מכוילים על הצד הנוקשה, אך את רוב המפגעים מגהץ Q5 ספורטבק בצורה סבירה. בכבישים הבין-עירוניים הנוחות טובה יותר והמרכב מרוסן גם לאחר מעבר על בורות וגלים. איכות הנסיעה טובה בזכות בידוד רעשים מוצלח.
בכביש המפותל ההתנהגות טובה בזכות היענות חדה לפנייה, תגובות שלדה נכונות ואחיזה גבוהה. מלבד זה, חסרה התקשורת ההיא בין הנהג לגלגלים דרך ההגה. בארבע מילים: מאוד יעיל, פחות מחובר.
 
-
תמורה למחיר
המחיר של הספורטבק נמוך במעט מזה של ב.מ.וו X4 בהספק קרוב, ונמוך בהרבה ממרצדס GLC קופה עם הספק נמוך בהרבה – כך שביחס למקובל בתחום, הוא מציע תמורה נאה יחסית.
-
מה חדש באודי Q5 ספורטבק 2021
באוקטובר 2021. החל שיווק הגרסאות ההיברידיות-נטענות של אודי Q5 ו-Q5 ספורטבק.
הגרסאות הנטענות, שהסימול שלהן הוא PHEV TFSIe והוצגו עוד ב-2019, מוצעות בשתי רמות הספק ובשני סוגי המרכב.
ל-Q5 בגרסה ההיברידית-נטענת מנוע טורבו בנזין 2.0 ליטר ואליו מצטרף מנוע חשמלי; התיבה דו-מצמדית 7 הילוכים וההנעה כפולה. בגרסה 50 התפוקה המשולבת היא 299 כ"ס ו-45.9 קג"מ. בגרסה 55 התפוקה המשולבת היא 367 כ"ס ו-51 קג"מ.
לרכב סוללת 17.9 קוט"ש, והטווח החשמלי המוצהר הוא 57-59 ק"מ. כדי לאפשר את הטמעת הסוללות ברכב, הוקטנו מכל הדלק מ-70 ל-54 ליטרים ותא המטען מ-520 ל-465 ליטרים. הסוללות הביאו לעליית משקל ב-350 ק"ג - לסך של 2150 ק"ג.
במפרט הבטיחות של Q5 ההיברידי-נטען בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור היקפי של שטחים מתים; במפרט האבזור של גרסת 50 תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, צג "10.1 ומחוונים מוקרנים, בקרת אקלים תלת-אזורית, ריפוד משולב בעור.
בגרסה 55 מקבלים גם חישוקי "20 ובנוסף מערכת שמע של B&O עם 19 רמקולים ומצלמה היקפית.
 
-
סיכום
מתיחת הפנים של אמצע החיים גורמת לאודי Q5 ספורטבק להיות תחרותי יותר מאשר קודם ביחס לדגמים אחרים. הוא לא מושלם, אך יתרונותיו גוברים על חסרונותיו, וזהו מוצר איכותי וראוי.