אודי Q5 ספורטבק 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2021 החל שיווקו בישראל של רכב הפנאי אודי Q5 בגרסת ספורטבק. גרסה זו מאופיינת בגג עם שיפוע בחלקו האחורי, ליצירת הופעה ספורטיבית בהשראת דגמי קופה.
בסוף אותה שנה החל שיווק הגרסאות ההיברידיות-נטענות של הדגם. ל-Q5 ספורטבק בגרסאות ההיברידיות-נטענות מנוע טורבו בנזין 2.0 ליטר ואליו מצטרף מנוע חשמלי; התיבה דו-מצמדית 7 הילוכים וההנעה כפולה. בגרסה 50 התפוקה המשולבת היא 299 כ"ס ו-45.9 קג"מ. בגרסה 55 התפוקה המשולבת היא 367 כ"ס ו-51 קג"מ.
לרכב סוללת 17.9 קוט"ש, והטווח החשמלי המוצהר הוא 57-59 ק"מ. כדי לאפשר את הטמעת הסוללות ברכב, הוקטנו מכל הדלק מ-70 ל-54 ליטרים ותא המטען מ-520 ל-465 ליטרים. הסוללות הביאו לעליית משקל ב-350 ק"ג - לסך של 2150 ק"ג.
במפרט הבטיחות של Q5 ההיברידי-נטען בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור היקפי של שטחים מתים; במפרט האבזור של גרסת 50 תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, צג "10.1 ומחוונים מוקרנים, בקרת אקלים תלת-אזורית, ריפוד משולב בעור.
בגרסה 55 מקבלים גם חישוקי "20 ובנוסף מערכת שמע של B&O עם 19 רמקולים ומצלמה היקפית.
-
עיצוב ונוכחות
כמו שאר דגמי קבוצת פולקסווגן בכלל, גם עיצובו של Q5 ספורטבק מעט שמרני, משמר הופעה שאינה בולטת מדי.
 
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג פשוטה יחסית בעיצובה.
וזה לא בהכרח חיסרון: הנדסת האנוש טובה והמערכים נהירים לשימוש גם בנהיגה. איכות החומרים וההרכבה טובה בהחלט.
מושב הנהג נוח, תנוחת הנהיגה טובה, אם כי החלק העליון של לוח המחוונים מעט מוסתר. האבזור טוב לרוב, אך, כמו בדגמי יוקרה של יצרני גרמניה באזור החיוג הזה, אינו עשיר במיוחד.
 
האות החוצה טובה לפנים, לאחור סבירה מינוס; השמשה קטנה, מחיר עיצוב הקופה.
המרחב מאחור טוב, אך תעלת ההינע במרכז גבוהה ורחבה מאוד, ותפריע ליושב במרכז. מרווח הראש סביר, למרות השיפוע, הודות לשקעים בריפוד הגג.
תא המטען ראוי ותכולתו כמעט ולא נפגעה ביחס לגרסה הרגילה.
-
מנוע וביצועים
הביצועים של הגרסה ההיברידית ממש משובחים; האצות ביניים, למשל, יעילות ביותר הודות לתמיכת המנוע החשמלי המציע את שיא המומנט שלו כבר בסל"ד ממש נמוך. כאשר הסוללה כמעט וריקה, הביצועים מסעירים מעט פחות, ועדיין טובים מאוד. פעולת התיבה חלקה מאוד, בין השאר מכיוון שהורדת הילוך אינה חדה ומיידית.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בכללותה טובה מאוד. כיול הבולמים של הרכב הכבד (כמעט 2.2 טון) בצד הרך, אך כושר הריסון טוב, והוא לא מתנדנד אפילו בעומס. גם איכות הנסיעה גבוהה בזכות רמת רעש נמוכה. זהו רכב שנעים מאוד לנוע איתו גם במשך שעות.
בכביש המפותל ההתנהגות טובה בזכות היענות חדה לפנייה, תגובות שלדה נכונות ואחיזה גבוהה. מלבד זה, חסרה התקשורת ההיא בין הנהג לגלגלים דרך ההגה. בארבע מילים: מאוד יעיל, פחות מחובר.
-
תמורה למחיר
המחיר של הספורטבק נמוך במעט מזה של ב.מ.וו X4 בהספק קרוב, ונמוך בהרבה ממרצדס GLC קופה עם הספק נמוך בהרבה – כך שביחס למקובל בתחום, הוא מציע תמורה נאה יחסית.
הגרסה ההיברידית־נטענת היא הטובה ביותר של Q5, וזו מעניקה טווח חשמלי יעיל ליום־יום. יש לזה מחיר, והוא בהחלט אינו נמוך.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במסלול של כ־400 ק"מ, כולל קטעים מכבידים, עמדה על 11.7 ק"מ/ל‘, נתון טוב מזה של גרסאות הבנזין (10 ו־8.9 ק"מ/ל‘).
 
-
טווח נסיעה
בפועל, גרסה זו יכולה לנוע בכוח החשמל בלבד 40 ק"מ.
-
מה חדש באודי Q5 ספורטבק 2022
אין עדכונים בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
רכב פנאי קופה איכותי ויקר.