ב.מ.וו סדרה 3 GT 2018 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת שנת 2013 הציגה ב.מ.וו את סדרה 3 GT, האחות השימושית והמרווחת של סדרה 3 (אם מתעלמים מגרסת הסטיישן כמובן...).
ה-GT גדולה מסדרה 3 רגילה כמעט בכל ממד – 20 ס"מ לאורך הכללי ולא פחות מ-11 ס"מ לבסיס הגלגלים.
היא גם גבוהה יותר (ב-8 ס"מ) ולכן, לטענת ב.מ.וו, היא מציעה מאחור מרווח טוב יותר לשלושה מבוגרים מזה של ב.מ.וו סדרה 5.
העיצוב החיצוני מציג דמיון לסדרה 3 מלפנים, אך מאחור הוא מזכיר מאוד את זה של סדרה 5 GT מהדור הראשון (ב-2009) - כשגם כאן הדלת האחורית נפתחת במלואה (עם החלון) כדי להקל על ההטענה.
על אף שבחו"ל סדרה 3 GT מוצעת עם מגוון רחב של מנועי דיזל ובנזין, אלינו היא מגיעה בשלב זה רק עם מנוע הבנזין הבסיסי – 2.0 ליטר (4 ציל') טורבו המספק 184 כ"ס.
המנוע משודך לתיבת ההילוכים המוצלחת של ב.מ.וו לה 8 יחסי העברה.
-
עיצוב ונוכחות
ה-3GT מזכירה בהופעתה את סדרה 3 המוכרת, אך מדובר במכונית גדולה בהרבה.
 
החלק האחורי כבד למראה, אבל ייחודי.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב הפנים דומה מאוד לשל סדרה 3 רגילה (וזה טוב), והשוני מתבטא בחלק האחורי - עם מרווח רגליים טוב משל סדרה 5(!).
 
מעבר לכך, תנוחת הישיבה גבוהה יותר, ותא המטען גדול יותר - אם כי פחות נוח לשימוש מאשר בסטיישן.
-
מנוע וביצועים
שילוב המנוע והגיר נהדר, אך צריכת הדלק בינונית - 10.2 ק"מ בממוצע המבחן.
-
נוחות והתנהגות
כמו ה-3 ה'רגילה', גם ל-GT כיול מתלים רך יחסית - טוב לנוחות בנסיעה מנהלתית, פחות לנהיגה מהירה או ספורטיבית.
 
יחד עם זאת, היכולת הדינאמית עדיין גבוהה.
-
תמורה למחיר
תוספת המחיר לעומת סדרה 3 'רגילה' ברורה ומוצדקת.
-
סיכום
מכונה מצוינת, אך מספקת תשובה לשאלה שאיש לא שאל.