ב.מ.וו סדרה 3 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2012 ב.מ.וו החלה לשווק בישראל את הדור החדש של הדגם שכבר שנים הינו הנמכר ביותר של היצרנית בעולם – סדרה 3. היא יצאה לדרך בארץ עם שלושה מנועים ושלוש רמות גימור ('ביזנס', 'לקשרי' ו'ספורט'). מבחינת יחידות הכוח מדובר בשתי גרסאות הספק למנוע ה-2.0 ליטר החדש והמוגדש; בגרסת ה-320 הוא הציע 184 כ"ס כשב-328 הוא הפיק 245 כ"ס. בנוסף הוצעה גרסת ה-335 עם מנוע ה-3.0 ליטר המוגדש שמייצר 306 כ"ס. כל המנועים שודכו לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית.
כל הגרסאות כללו התנעה ללא מפתח, גג נפתח, חישוקים קלים ומערכת עצור-וסע. הגרסאות היקרות יותר הוצעו עם בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, חישוקי 18 אינץ', פנסי קסנון, חיישני חניה ותפעול חשמלי למושבים הקדמיים.
בהמשך הצטרפה גרסת בסיס חדשה, 316, עם מנוע 1.6 ליטר טורבו בנזין המפיק 136 כ״ס.
-
עיצוב ונוכחות
עיצוב החיצוני לא ממש השתנה עם מתיחת הפנים. יש נגיעות פה ושם, וכן תוכלו לראות שזו המכונית המעודכנת, בעיקר בגלל תאורת הלד המלאה בעיצוב מעט שונה. התוצאה עדיין נאה ומושכת, גם אם יותר מכובדת מאשר ספורטיבית.
-
תא נוסעים ומטען
בתא הנוסעים הסיפור דומה, הכל מוכר, המרחב מלפנים טוב וכך גם מאחור. תא המטען שימושי כשהיה. רשימת האבזור השתפרה, ונפצח בציון לשבח לכך שיש כאן, סוף סוף, כסטנדרט, אבזור בטיחות. זה כולל שמירת נתיב - וחשוב מכך: מערכת המזהירה מפגיעה בהולכי רגיל/רכב מלפנים ויודעת גם לבלום עצמאית עד 50 קמ"ש במקרה חרום. ברמת הגימור הבסיסית, "ספורט", מקבלים פס אדום ונאה בתא הנוסעים ומושבים אוחזים יותר. נציין לרעה את תפעול הגובה של המושב, שאינו מבוסס על ראצ'ט וגורם לנפילה/קפיצה שלו.
-
מנוע וביצועים
לגרסת הבסיס החדשה 3 צילינדרים, 1.5 ליטר ומגדש טורבו מספקים 136 כ"ס ומומנט של 22.4 קג"מ. באופן ממש לא מקרי, אלו נתונים זהים ל–316 אותה היא מחליפה. האם המנועים דומים גם בפועל? התשובה היא: לא.
מנועי 3 צילינדרים מניעים בבוקר כאילו מישהו הבהיל אותם; קצת לא מרוצים ובקפיצה. אבל בתא הנוסעים, כל עוד המנוע לא מתאמץ, די שקט. פעולת מערכת העצור–סע מורגשת, וכיבינו אותה כמעט תמיד.
הזינוק מהמקום מהוסס, ולוקח למנוע כמה שניות להגיש את הדחיפה שרוצים לקבל ממנו כאשר מדביקים את הדוושה לרצפה. מהרגע שהכוח מגיע, יחסי העברה קצרים יחסית שומרים אותו בסל"ד גבוה והתאוצה בהחלט בסדר.
התגובה לקיק דאון מעט איטית לפעמים ומצב הספורט משפר את הנושא. בכל הקשור לצריכת דלק, ה–318 הרשימה עם נתון של 18.5 ק"מ/ל' בשיוט. בימי המבחן המאומצים רשמה ממוצע של 10.3 ק"מ/ל', נתון שישתפר בקלות בעומס פחות גבוה.
 
-
נוחות והתנהגות
ב.מ.וו סדרה 3 2015 המעודכנת נוקשה יותר, ולכן קצת פחות נוחה מהקודמת. מחוץ לעיר מרגישים יותר את השיבושים הקטנים. מצד שני, היא מרוסנת יותר על גלים, וזה בהחלט שיפור. כלומר, הנוחות ב–3 המחודשת אינה אס מובהק מול המתחרות כמו פעם, אבל היא בסדר גמור בפני עצמה.
הצד השני של מטבע הנוקשות הוא שיפור היכולת הדינאמית, במיוחד בכבישים גרועים. במקומות שהקודמת הלכה בהם לאיבוד, זו נשארת מחוברת. תנודות המרכב מרוסנות יותר טוב, ההגה מעניק תחושה טובה מזו של הקודם - וגם בגרסה זו, כיף לנהוג.
 
-
תמורה למחיר
ה-3 המעודכת היא מכונית טובה מאוד, גם עכשיו. חבל רק שהמחיר עלה במעט מול גרסת הכניסה הקודמת, מה שהפך אותה לפחות משתלמת. כך או כך, ה–320 מספקת תמורה עדיפה, בזכות המנוע המשודרג.
-
מה חדש בב.מ.וו סדרה 3 2015
באוקטובר 2015 נחתה בארץ מתיחת הפנים של סדרה 3, הכולל גרסת בסיס חדשה עם מנוע 1.5 ליטר, 3 צילינדרים.
-
סיכום
מתיחת הפנים של ב.מ.וו סדרה 3 2015 שיפרה אותה בלא מעט מהתחומים: אבזור הבטיחות סוף סוף אינו נפקד מהרשימה, אבזור הנוחות הועשר - ובעיקר: ההגה טוב יותר והמתלים מציעים ריסון עדיף מבעבר; שני שיפורים אלה עשו אותה מהנה יותר לנהיגה מאשר קודם.
המנוע החדש עושה חצי צעד לאחור, אבל כך או כך, מדובר במתמודדת ראויה על פסגת הקבוצה.