ב.מ.וו סדרה 3 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2016 עברה סדרה 3 המצליחה מתיחת פנים של אמצע החיים. השינוי המשמעותי ביותר התרחש דווקא בתחתית ההיצע - את מקום גרסת ה-316i הבסיסית תופסת גרסת 318i חדשה שעושה, לראשונה בסגמנט, שימוש במנוע 3 ציל'. מדובר במנוע ה-1.5 ל' של ב.מ.וו המוכר מהמיני קופר ומסדרה 1. למרות נתוני הספק ומומנט זהים לשל מנוע ה-1.6 ל' היוצא (136 כ"ס ו-22.4 קג"מ), ב.מ.וו מבטיחה זמינות כוח טובה יותר וצריכת דלק נמוכה מבעבר.
מעליו ישנם מנועים מעודכנים ומוגדשים אך בתצורה שגרתית יותר, בעלי 4 או 6 בוכנות. גרסת ה-320i (טורבו, 2.0 ליטר, 4 ציל') שומרת על נתון ההספק (184 כ"ס) אך מוסיפה 2 קג"מ למומנט (ל-29.5 קג"מ). את מקום גרסת ה-328i תופסת גרסת ה-330i שעושה גם היא שימוש במנוע ה-2.0 ליטר טורבו, אך מציעה 252 כ"ס (לעומת 245 כ"ס ב-328i).
את ה-335i מחליפה בראש ההיצע גרסת ה-340i, עם גרסת ה-326 כ"ס של מנוע ה-3.0 ל' המוגדש (במקום 306 כ"ס). הצמיחה במומנט מרשימה יותר – 45.9 קג"מ לעומת 40.7 קג"מ.
סדרה 3 המחודשת תוצע עם תיבות הילוכים חדשות, שמציעות אותו מספר הילוכים כמקודם – ידנית עם שישה יחסי העברה או אוטומטית עם שמונה יחסים.
את השינויים הפנימיים מלווה עדכון קל למראה החיצוני: בחזית ניתן להבחין ביחידות תאורה חדשות ופגוש שעוצב מחדש. גם מאחור עברה ה-3 טיפול דומה, הכולל פגוש אגרסיבי יותר למראה ויחידות תאורה (לד) שעודכנו קלות.
תא הנוסעים זוכה לעדכון קל בחומרים, עם מבחר גדול יותר של צבעים וחומרים לבחור בינם. ה-3 תוצע עם מערכת ניווט מתקדמת הנעזרת ברשת דור 4 (LTE) לקבלת עדכונים על מצב התנועה. תצוגה עילית תוצע כאופציה וכך גם מערכת חנייה אוטומטית.
-
עיצוב ונוכחות
כמו תמיד אצל היצרנית הבווארית, אבולוציה היא שם המשחק. המכונית נראית גדולה, עם חזית מחודדת ונאה - ודמיון ברור לסדרה 5, במיוחד מאחור. העיצוב זכה במתיחת הפנים לעדכונים קלים, כאלו שמאפשרים לזהות כי מדובר בגרסה מעודכנת (למשל עיצוב שונה לתאורת הלד), אבל לא הרבה יותר.
-
תא נוסעים ומטען
חבילות האבזור תורמות רבות למראה ולתחושה בתא הנוסעים. בעיקר בזכות ריפודי העור והתפעול החשמלי למושבים (כיוון הגובה במושבים הידניים בעייתי במיוחד). הדשבורד כהה מאוד, שחור כמעט לחלוטין, ועיצובו אומנם אלגנטי כבעבר, אבל הוא כבר מתחיל להתיישן. מסך קטן, שאינו תומך בתפעול מגע וממוקם הרחק מהנהג, תורם גם הוא לתחושה הלא לגמרי מודרנית.
המושבים נוחים, כשהקדמיים מציעה תמיכת צד טובה. יש שפע מקום מלפנים ומאחור, ותא המטען מציע נפח ומבנה שימושיים.
ברמות הגימור הבסיסיות אבזור דל יחסית: אין חיישני חניה, אין בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות למושב האחורי מצד שני, לזכות ב.מ.וו סדרה 3 2016 נרשם היצע נאה של מספר מערכות בטיחות מתקדמות - התרעת סטיה מנתיב, התרעה על שמירת מרחק ממכוניות והולכי רגל, ובלימה אוטונומית במהירות של עד 50 קמ"ש. ועדיין - בתחום המחירים הזה היינו רוצים לראות כסטנדרט מערך עשיר יותר של מערכות בטיחות מתקדמות - למשל ניטור שטחים מתים, תיקון סטיה מנתיב ובלימה אוטונומית בכל מהירות.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הארבעה צילנדרים בגרסת ה-320 לא רק חזק יותר מאחיו הקטן (שמסתפק בשלושה צילינדרים), אלא גם בעל פעולה חלקה ונעימה יותר. מנוע ראוי בהרבה לסדרה 3 הן מבחינת יכולת והן מבחינת אופי. הביצועים זריזים, ובמצבים מקובלים לא יורגש מחסור בכוח, אבל אין כאן תחושה שרירית או ביצועיסטית במיוחד. תיבת ההילוכים מתפקדת בצורה מעולה, כרגיל, אך מדי פעם התגובה לקיק-דאון מעט איטית, ויוצרת השתהות מורגשת. צריכת הדלק היתה טובה למדי - 9.8 ק"מ לליטר במבחן מעט פחות מאומץ מהרגיל ו-16 ק"מ לליטר בשיוט.
-
נוחות והתנהגות
לפני מתיחת הפנים צוידה ה-3 במתלים רכים מאוד. בעדכון הודקו גם המתלים ואלו לא מגהצים שיבושים קטנים בכביש באותה יעילות כמו הקודמים, אבל בתמורה הם הרבה יותר מרוסנים. ה-3 היא עדיין אחת הנוחות בקטגוריה - רק קצת פחות. בקיצור - מדובר בכיול הרבה יותר מוצלח, שמבצע פשרה הגיונית יותר בין הדרישות השונות מהמתלים. רעשי המנוע מוחרשים היטב, אבל רעשי הכביש לא מבודדים ברמה לה מצפים ברכב יוקרתי.
היכולת הדינאמית היא נקודת החוזק המסורתית של ב.מ.וו בכלל, ה-3 בפרט. ואחרי מתיחת הפנים, חוזרת ה-3 לתלם. היא מאוזנת מאוד, אפשר לנהוג בה מהר בכביש מפותל וליהנות מכך, וההגה מציע משקל טוב ודיוק.
 
-
תמורה למחיר
המחיר של ב.מ.וו סדרה 3 2016 הוא במקום טוב באמצע הקבוצה. רמת האבזור גם היא סבירה - עם יוצא מהכלל בתחום המיזוג - ובסך הכל מדובר בתמורה טובה לכסף, בתוך ההקשר של הקטגוריה.
-
מה חדש בב.מ.וו סדרה 3 2016
בנובמבר 2016 החל שיווק הגרסה ההיברידית הנטענת-השקע, 330e.
-
סיכום
ב.מ.וו סדרה 3 היא נציגה ראויה למסורת היצרנית, עם יכולת דינאמית גבוהה מהממוצע, ומנוע שגם מאפשר לנצל זאת. היא מרווחת, נוחה וחסכונית. נעימה בשיוט, נוחה בעיר ויכולה לספק לנהג הנאה בכביש מפותל.