ב.מ.וו iX1 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב.מ.וו iX1 אשר נחשף ב-2022 הינו למעשה גרסה חשמלית לרכב הפנאי הקומפקטי X1, והוא מתבסס על פלטפורמת ההנעה הקדמית העדכנית של היצרנית אותה הוא חולק עם דגמים רבים לבית ב.מ.וו ומיני.
מידותיו מקובלות בסגמנט עם אורך של 450 ס"מ, רוחב 184.5 ס"מ, גובה 161.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 269 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 490 ל', כ-50 ל' פחות מזה של X1 המקביל.
ב.מ.וו iX1 הוצע בישראל ב-2023 בגרסה החזקה בלבד, xDrive30,עם הנעה כפולה ו-313 כ"ס. לסוללה 66.45 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה מירבי של עד 429 ק"מ. טעינה מהירה אפשרית עד 130 ק"ו.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני דומה לזה של X1 עליו הוא מבוסס, וזה אומר חזית בעלת סבכה רחבה ובולטת והופעה כללית רבת נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת באופן נקי ומודרני. מול הנהג לוח מחוונים מוקרן נאה ולצידו מסך קעור למערכת המולטימדיה. איכות הצגים טובה מאוד אך התפעול, כרגיל, דורש הסטת תשומת לב מהכביש. איכות החומרים נאותה ביחס למחיר, אך אינה מצטיינת.
מושב הנהג נאה והוא נוח למדי (וטוב מזה שב-X1). תנוחת הנהיגה טובה.
המרחב מאחור לשני נוסעים נדיב מאוד, לשלישי יהיה מעט צפוף. כך או כך, הספסל נמוך עבור גבוהים.
תא המטען גדול למדי ושימושי.
-
מנוע וביצועים
גרסת ההנעה הכפולה מציעה 313 כ"ס והביצועים בהתאם: טובים מאוד בכל מצב. היציאה מהמקום נמרצת, תאוצות הביניים מצוינות והעברת הכוח יעילה מאוד. כיול דוושת תאוצה מוצלח מאפשר התנהלות יום-יומית טבעית ונעימה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה ביחס למרבית כלי הרכב החשמליים המקבילים, אך על פני שיבושים גדולים ופסי האטה יורגש מחסור בריסון. בידוד רעשי הכביש והרוח טוב.
התנהגות הכביש מרשימה, אפילו מהנה, ולזכותו גם דוושת בלם בעלת אופי פעולה טבעי ונעים מהמקובל בכלים חשמליים.
בשבילים הנוחות טובה למדי, אך ה-iX1 אינו משדר חוסן.
-
תמורה למחיר
ב.מ.וו iX1 מציע חבילה מאוזנת בין הספק ואבזור למחיר ביחס למרבית המתחרים. התמורה מצוינת.
-
גרסאות ורמות גימור
ב.מ.וו iX1 משווק בישראל בגרסה אחת – xDrive30 עם שני מנועים, הנעה כפולה ו-313 כ"ס.
הדגם מוצע בשתי רמות גימור:
רמת 'X-ליין' כוללת בולמים אדפטיביים, מערך חיישני חניה ומצלמות היקפי, מערכת לסיוע כניסה ויציאה מחניה, תאורת לד מלאה אדפטיבית, כוונון חשמלי וזכרונות למושב הנהג, חימום מושבים קדמיים, כניסה והנעה ללא מפתח, גג שמש פנורמי, דלת תא מטען חשמלית, חישוקים קלים עוד.
רמת 'M-ספורט' מוסיפה כוונון חשמלי למושב הנוסע, תמיכה דינאמית לגב התחתון, מערכת שמע מבית הרמן-קרדון וחבילת עיצוב 'M' הכוללת חישוקים בעיצוב שונה, ריפודים ודיפונים אחרים ועוד.
-
בטיחות
ב.מ.וו iX1 טרם נבדק ע"י יורו NCAP.
היצע מערכות הבטיחות כולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב בשטח מת ותיקון אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על תנועה צולבת בנסיעה לאחור ועוד.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה של גרסת ההנעה הכפולה במבחן הדרכים המאומץ של 'אוטו' עמד על כ-320 ק"מ. לא רע בהתחשב בעומס.
בנסיעה רגועה יותר הנתון שופר לכ-380 ק"מ בין טעינות.
-
מה חדש בב.מ.וו iX1 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
אחד מהחשמליים המרשימים בסגמנט.