ב.מ.וו X5 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
2018 היא שנתו האחרונה המלאה של הדור השלישי ל-X5, אשר מחליפו נחת בישראל במהלך 2019.
הדגם הוצג ב-2013 והגיע לישראל בסוף אותה השנה, והינו הראשון בשושלת המוצע גם בגרסת הנעה אחורית מוזלת וחסכונית, עם נתון משולב (רשמי) של 17.5 ק"מ לליטר.
יתר המנועים פחות חסכוניים, אבל חזקים יותר - בנזין ודיזל, בנפחי 3.0 ל' ועד 4.4 ל', עם מגדש אחד, שניים ואפילו שלושה (!) בגרסת הדיזל החזקה M50d. תיבה אוטומטית 8 היל' והנעה כפולה משלימות את שרשרת ההינע בשאר הגרסאות.
בנובמבר 2016 הורחב מבחר הגרסאות של ה-X5 עם התווספות גרסה היברידית נטענת-שקע, עם צריכת דלק (רשמית) של 29.4 ק"מ לליטר.
-
עיצוב ונוכחות
מלפנים ה-X5 מרשים - משאיר רושם מגודל במובן החיובי - אך מאחור המעצבים הצליחו פחות; קצת יותר מדי סטיישן מוגבה ופחות מדי רכב פנאי.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של ב.מ.וו X5 2018 מרשים ואיכותי - ויהיה מוכר לכל מי שישב בב.מ.וו בשנים האחרונות. המושב הקדמי נוח מאוד ומציע שפע של מקום, אם כי חסרה קצת אחיזה צידית.
הספסל המרכזי מרווח מאוד, אך שורת המושבים השלישית תתאים בעיקר לילדים - ובעיקר לנסיעות קצרות.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה של גרסת ה-30d מאוד מוצלחת - זמינות הכוח מעולה, תיבת ההילוכים זריזה וחלקה להפליא, רמת הרעש נמוכה ואפילו צליל המנוע ערב לאוזן.
צריכת הדלק הממוצעת של גרסת ה-30d עמדה על 10 ק"מ לליטר. גרסת הבסיס, 25d, מוצלחת קצת
פחות בכל הקשור לזמינות הכוח - אבל עדיין מדובר ביחידת הנעה אפקטיבית וחסכונית למדי.
 
-
נוחות והתנהגות
ה-X5 נוח למדי ונעים, גם אם פני הדרך לא מגוהצים לחלוטין (עניין שגם תלוי לא מעט במידת הצמיגים). היכולת הדינאמית גבוהה, מה שמסייע מאוד לתחושת הביטחון של האוחז בהגה, אך הגודל והמשקל מורגשים בפניות.
-
תמורה למחיר
כרכב, ב.מ.וו X5 2018 מוצלח למדי ונטול מגרעות בולטות (למעט היעדר מערכות בטיחות אקטיביות), ומחירו ממוצע בקטגוריה. תצוין לטובה גרסת הבסיס דווקא, המציעה את אותו מוצר מוצלח, כולל תדמית ו-7 מושבים, בפחות מחצי מיליון שקל.
-
מה חדש בב.מ.וו X5 2018
ביוני 2018 הוצג בחו״ל דור חדש ל-X5, שהגיע לארץ כמודל 2019.
-
סיכום
רכב פנאי מצוין - אך התחרות בקטגוריה צמודה.