ב.מ.וו X5 2014-2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השלישי של ב.מ.וו X5 הוצג לעולם ב-2013 והגיע לישראל בסוף אותה השנה.
ה-X5 קרוב במידותיו לאלו של הדור הקודם (וכמוהו, מוצע עם 7 מושבים כאופציה), אך נהנה מעיצוב שמיישר קו עם דגמי ב.מ.וו העדכניים, מבפנים ומבחוץ.
הדור השלישי הוא הראשון בשושלת המוצע גם בגרסת הנעה אחורית מוזלת וחסכונית, עם נתון משולב (רשמי) של 17.5 ק"מ לליטר.
יתר המנועים פחות חסכוניים, אבל חזקים יותר - בנזין ודיזל, בנפחי 3.0 ל' ועד 4.4 ל', עם מגדש אחד, שניים ואפילו שלושה (!) בגרסת הדיזל החזקה M50d.
תיבה אוטומטית 8 היל' והנעה כפולה משלימות את שרשרת ההינע בכל הגרסאות.
בנובמבר 2016 הורחב מבחר הגרסאות של ה-X5 עם התווספות גרסה היברידית נטענת-שקע, עם צריכת דלק (רשמית) של 29.4 ק"מ לליטר.
-
עיצוב ונוכחות
מלפנים ה-X5 מרשים - משאיר רושם מגודל במובן החיובי - אך מאחור המעצבים הצליחו פחות; קצת יותר מדי סטיישן מוגבה ופחות מדי פנאי.
-
תא נוסעים ומטען
יפה ואיכותי - ויהיה מוכר לכל מי שיש בב.מ.וו בשנים האחרונות.
 
המושב הקדמי נוח מאוד ומציע שפע של מקום, אם
כי חסרה קצת אחיזה צידית. 
הראות החוצה מעולה. שורת המושבים תתאים בעיקר לילדים - ובעיקר לנסיעות קצרות.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה של גרסת ה-30d מאוד מוצלחת - זמינות הכוח מעולה, תיבת ההילוכים זריזה וחלקה להפליא, רמת הרעש
נמוכה ואפילו צליל המנוע ערב לאוזן. 
צריכת הדלק הממוצעת של גרסת ה-30d עמדה על 10 ק"מ לליטר. גרסת הבסיס, 25d, מוצלחת קצת
פחות בכל הקשור לזמינות הכוח - אבל עדיין מדובר ביחידת הנעה אפקטיבית וחסכונית למדי.
-
נוחות והתנהגות
ה-X5 נוח למדי ונעים, גם אם פני הדרך לא מגוהצים לחלוטין (עניין שגם תלוי לא מעט במידת הצמיגים). היכולת הדינאמית
גבוהה מה שמסייע מאוד לתחושת הביטחון של האוחז בהגה, אך אין מדובר במכונית ספורט במסווה של רכב פנאי. -
תמורה למחיר
כרכב, ה-X5 מוצלח למדי ונטול מגרעות בולטות (למעט היעדר מערכות בטיחות אקטיביות).
 
יחד עם זאת, ה-X5 אינו יוצא דופן
בשום תחום. 
תצוין לטובה גרסת הבסיס דווקא, המציעה את אותו מוצר מוצלח, כולל תדמית ו-7 מושבים, בפחות מחצי מיליון שקל.
-
סיכום
טוב מאוד - אבל זה לא תמיד מספיק בכיתה של מחוננים.