טויוטה קורולה 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
חשיבותה של טויוטה קורולה עבור היצרן, היבואן והצרכן הישראלי ברורה. על כך תעיד העובדה שהדור ה-12 נחשף בפני העיתונות הישראלית בסוף 2018, כמה ימים לפני שהדגם הוצג בבכורה עולמית בסין. בהחלט כבוד.
השיווק בישראל החל בינואר 2019 בתוצרת סדאן כשתצורת ההאצ'בק והסטיישן הצטרפו במרץ אותה שנה. במהלך שנת 2020 תצורות הסדאן והסטיישן נותרו כשהיו כשתצורת ההאצ'בק ('אקסייט') זכתה לשתי רמות גימור חדשות. במקביל הופסק שיווק מנוע הבנזין (שהיה רק בסדאן ויועד בעיקר למכרזי ציי רכב).
בינואר 2020 לתצורת ההאצ'בק הצטרפה רמת גימור 'GR ליין' שמציעה מראה ספורטיבי ללא תוספת כוח או שינויים כלשהם למפרט הטכני. סדרת ה-GR ליין, על-שם סדנת המרוצים של טויוטה 'גאזו רייסינג' (Gazoo Racing), היא חוליה מקשרת בין דגמי הספורט האמיתיים ("GR") לבין דגמי טויוטה רגילים. כאן היא מציעה חישוקי "17 בעיצוב ייחודי, גג שחור, עיצוב פנים וריפוד ספורטיבי וספי דלתות עם הכיתוב GR. היא נוספה להיצע לזמן מוגבל כשמאפריל השנה היא תוצע על בסיס הזמנה מיוחדת.
באפריל 2020 החליפה רמת גימור 'סקאי' בהאצ'בק את רמת הגימור 'פלוס' ששיווקה הופסק. רשימת האבזור דומה למדי ל'פלוס', כשה'סקאי' מוסיפה גג שמש פנורמי גדול שיכול להיפתח. בין ההבדלים נציין כי ל'סקאי' חישוקים קלים בעיצוב וגודל שונים (16 אינץ‘ במקום 17), צבע אחיד למרכב (גג שחור ב'פלוס') ועוד מספר שינויים קלים. המחיר לא השתנה.
הדור ה-12 לשושלת המפורסמת הביא מספר בשורות, בהן איחוד כל גרסאות המרכב תחת השם קורולה ואפשרות לקבל חטיבת כוח היברידית גם בתצורת הסדאן (בעבר רק עם אוריס האצ'בק וסטיישן הוצעו עם מנוע היברידי). המשפחתית נשענת על פלטפורמת TNGA המודולרית של טויוטה ומציעה ממדים גדולים מבעבר – במיוחד בהאצ'בק.
היצע המנועים כולל מנוע אחד בלבד: היברידי שמשלב מנוע בנזין 1.8 ל' ומנוע חשמלי שיחדיו מפיקים 122 כ"ס. זו אותה יחידת כוח שנמצא בדגמים אחרים כמו למשל טויוטה פריוס.
היצע מערכות הבטיחות רב וכולל: התרעה על תאונה (עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים), תיקון סטייה מנתיב הפועל יחד עם בקרת השיוט האקטיבית, ניטור שטחים מתים מהצד ותנועה חוצה מאחור ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
"לא עוד מכוניות משעממות" הכריז נשיא טויוטה, אקיו טויודה. ואכן טויוטה קורולה 2020 מציגה מראה כמעט נועז ושונה מהקו שהנחה את היצרנית בעבר. העיצוב דינמי עם קווים ארוכים וספורטיביים שמרכיבים מכונית מאוד נאה ורבת רושם.
-
תא נוסעים ומטען
גם סביבת הנהג פחות שגרתית, עם קימורים ומפלסים שיוצרים עניין, ובמרכז בולט מסך מולטימדיה גדול מאוד, "9 (התקנה מקומית בכל רמות הגימור, פרט ל'למיטד' הבכירה עם מסך "8 מקורי). למתחרים מסכים איכותיים יותר וגם חומרים עדיפים, אבל סה"כ המראה והתחושה טובים. מלפנים יש מספיק מקום, כאשר מאחור הוא רק סביר בעיקר בגלל מרווח הראש, וסידור המושב בהושבה של שלושה מבוגרים. תאי המטען, בכל התצורות, ממוצעים בנפחם.
-
מנוע וביצועים
122 סוסים של הגרסה ההיברידית מספקים כל צורך בנסיעה רגילה וגם בעקיפה יעילה בכביש חד-נתיבי. עם זאת, בעלייה ממושכת בולטת מגבלת ההספק. בנוסף, ברגע שהמנוע יצא מאזור הנוחות שלו, הוא רועש למדי, ומודיע שהוא מתאמץ. צריכת הדלק מצוינת.
-
נוחות והתנהגות
טויוטה קורולה 2020 סופגת היטב את פגעי הכביש בכל מהירות ובכל תנאי הדרך. רעשי הכביש מעט נוכחים, ורעש המנוע בעומס בולט מאוד. בידוד רעשי הרוח מצוין. השלדה מאפשרת פנייה כהלכה, אבל ההגה בעל פעולה מעט צמיגית ועם שטח מת גדול מידי, וחסרה בלימת מנוע לקראת פנייה.
-
תמורה למחיר
קורולה מרווחת, מאובזרת, חסכונית, נוחה מאוד, ומוצעת בתמחור תחרותי. כל אלה מרכיבים חבילה מצוינת שבזכותה היא גם זכתה בתואר 'אוטו השנה 2020 בסגמנט המשפחתיות'.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה לימיטד סדאן 1.8 ליטר היבריד עם כ-8200 יחידות.
אחריה גרסת הסטיישן ספייס 1.8 ליטר היבריד עם כ-2000 יחידות.
 
-
סיכום
טכנולוגיה ירוקה, עשירה במערכות בטיחות, מאובזרת כיאות שעטופה בהופעה חיצונית מוחצנת ותא נוסעים מקורי.