יונדאי i10 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מזה כמה שנים שקטגוריית מכוניות המיני נמצאת בפריחה. שילוב של שיטת מיסוי חדשה וירוקה יצרה פער מחיר גדול לטובת הקטנות, שפתחו מבערים לראש הטבלה. המרוויחות העיקריות מהמהלך הם יונדאי i10 (ועוד יותר קיה פיקנטו, האחות התאומה).
זהו דור שני ל-i10 שהגיע לישראל בינואר 2014 ונמכר ב-2015 ללא שינוי משנה שעברה.
הוא מבוסס על פלטפורמה חדשה גדולה מבעבר עם תוספת של 8 ס"מ לאורך (366.5 ס"מ), 6.5 ס"מ לרוחב (166 ס"מ), 0.5 ס"מ לבסיס הגלגלים (238.5 ס"מ) כשרק הגובה מאבד 5 ס"מ (149 ס"מ). חיבור המספרים האלו עוזרים ל-i10 להציע מרווח פנימי משופר ונפח גדול יותר בתא המטען שעומד כעת על 252 ל'.
כבעבר יש שתי יחידות כוח (שגם משרתות את קיה פיקנטו). מנוע 1.0 ל' 3 ציל', 66 כ"ס, ומנוע 1.25 ל', 4 צ'ילנדרים, 87 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבה אוטומטית פלנטרית עם ארבעה הילוכים כשמנוע ה-1.0 ל' מוצע גם בשילוב לתיבה ידנית (5 הילו').
מנוע ה-1.0 ל' מוצע בישראל בארבע רמות גימור, ומנוע ה-1.25 ל' ברמת גימור אחת והגבוהה ביותר (עבור פירוט ראו דף דגם 2014).
-
עיצוב ונוכחות
יונדאי i10 2015 יוצרת תחושה סימפטית. זה בין היתר גם בגלל פרופורציות שונות ומראה חייכני ומודרני.
-
תא נוסעים ומטען
גם בתא הנוסעים התחושה היא שמדובר במכונית גדולה ובוגרת יותר. זה מתחיל בפלסטיקה שהיא נוקשה וחלולה אך נראית טוב ונעזרת בחלקי רוחב צבעוניים שממשיכים לדלתות ולריפוד ואפילו לתפרים, וברמות הגימור הגבהות גם מהאבזור העשיר (למשל בלוטות' – פריט שלא אופייני בסגמנט). הישיבה מלפנים גבוהה וסה"כ המרווח בתא הנוסעים מספק ומהגדולים בקבוצה. תא המטען הוא הגדול בסגמנט.
-
מנוע וביצועים
תגובת דוושה טובה עוזרת למנועים למצות את הפוטנציאל. מנוע ה-1.0 ל' מספק ביצועים סבירים ובעל פעולה מעודנת. התיבה הידנית ודוושת המצמד נוחים לשימוש וצריכת הדלק חסכונית והטובה משאר גרסאות i10. התיבה האוט' חלקה ובשילוב עם מנוע ה-1.0 ל' צריכת הדלק גבוהה מהממוצע ואף יותר מהמנוע הגדול.
מנוע ה-1.25 ל' חזק וזריז הרבה יותר ומציע ביצועים טובים לסגמנט. הוא זהה לזה שבפיקנטו, ועדיין מרגיש מעודן, ושקט ממנו (הודות לבידוד משופר). צריכת הדלק מעט עדיפה על זה של ה-1.0 ל' האוט', אבל בזבזנית יותר ביחס למתחרות.
 
-
נוחות והתנהגות
הנוחות בעיר טובה ביחס למקובל בקטגוריה, עם קושי מסוים בשיכוך סדרת שברים ומעט רעש נלווה מהמתלים. בידוד הרעשים טוב מאוד לכשעצמו, ומעולה לסגמנט.
בזכות ריסון טוב של המרכב, אחיזה גבוהה ותחושה טובה מדוושת הבלם, יונדאי i10 2015 מציגה התנהגות כביש טובה.
 
-
תמורה למחיר
האבזור העשיר, העיצוב והצבעים בתא הנוסעים, נוחות הנסיעה הטובה, והעידון עוזרים ל-i10 להציע חבילה מצוינת. חבילה שמשלבת מאפיינים ומידות המזכירים סגמנט גבוה יותר.
-
מה חדש ביונדאי i10 2015
ללא שינוי משנה קודמת.
-
סיכום
חבילה מגובשת ואיכותית במחיר תחרותי.