יונדאי i10 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
תקנות זיהום וסיבות נוספות הביאו לכך שסגמנט המיני הוא הרביעי בגודלו בישראל ואחראי לכ-10% מהמכירות. יונדאי i10 הוא הדגם השני הכי נמכר (קיה פיקנטו, האחות לקונצרן במקום הראשון ובפער גדול).
זהו דור שני ל-i10 שעלה לישראל בינואר 2014 ונמכר מאז ללא שינוי. רק בשנה הבאה יזכה הדגם לשינוי ראשון במסגרת מתיחת הפנים.
שימוש בפלטפורמה חדשה גדולה מבעבר מאפשרת ל-i10 להציע מרווח פנימי משופר ונפח גדול יותר בתא המטען שעומד כעת על 252 ל'.
אין שינוי ביחידות הכוח (שגם משרתות את קיה פיקנטו) וכולל מנוע 1.0 ל' 3 ציל', 66 כ"ס, ומנוע 1.25 ל', 4 צ'ילנדרים, 87 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבה אוטומטית פלנטרית עם ארבעה הילוכים כשמנוע ה-1.0 ל' מוצע גם בשילוב לתיבה ידנית (5 הילו').
יש חמש רמות גימור כשמנוע ה-1.0 ל' מוצע עם ארבע מהן, ומנוע ה-1.25 ל' רק ברמת גימור אחת וגבוהה ביותר (פירוט תכולת הרמות אפשר לראות בדף דגם 2014).
-
עיצוב ונוכחות
יונדאי i10 2016 נראית צעירה ודינאמית. העובדה שגם ברמות הבסיס היא לא מוותרת על הפרטים הקטנים (כמו מראות וידיות בצבע הרכב) רק מוסיפים לתחושת ה"לא חסכו עליי".
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב הפנימי ושילוב הצבעים בדשבורד ובמושבים, גורם לתא להיראות מעט עליז ומודרני, גם אם הפלסטיקה פשוטה למגע. יחד עם פרטי אבזור שונים היא נעדרת את תחושת "היצרן חיפש את הפתרון הזול" שלפעמים קיים במכונית מיני. המרווח מלפנים ומאחור מספק והישיבה מלפנים גבוהה ושלטת. תא המטען הוא מהגדולים בקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.0 ל' מעודן, שקט, ומייצר ביצועים מספקים, בטח אם נשארים בגבולות הכרך או בשיוט. עליות חדות או עקיפות ידרשו לשלוח את המנוע אל מחוזות סל"ד גבוהים. שם אין המון כוח ויש הרבה רעש. תיבת ההילוכים הידנית נוחה ובעלת "חור" בין שני לשלישי. צריכת הדלק בגרסה זו טובה מאוד. התיבה האוטו' חלקה אבל בצמוד למנוע ה-1.0 ל' צריכת הדלק בזבזנית מהמנוע הגדול וגם גבוהה מהממוצע בקבוצה.
מנוע ה-1.25 ל' מעודן ונעים יותר מהמנוע הקטן, וגם מספיק גמיש כדי לאפשר התנהלות יום-יומית רגועה מבלי שיהיה צורך ממשי לאמץ אותו. צריכת הדלק מעט עדיפה על זה של ה-1.0 ל' האוט', אבל המתחרות מציגות נתונים עדיפים.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה ביחס למוכר בסגמנט, כשרוב הזמן המתלים סופגים תחלואי האספלט מבלי לזעזע יתר על המידה את הנוסעים. בידוד הרעשים מעולה, עדיף במנוע ה-1.0 ל' בשל תדר שקט יותר בשיוט של 100 קמ"ש.
יונדאי i10 2016 שומרת על ריסון טוב של תנודות המרכב, זוויות גלגול סבירות ורמת אחיזה גבוהה. כך שהתנהגות הכביש טובה, גם אם לא מסעירה.
 
-
תמורה למחיר
יונדאי i10 מצליחה לא פעם להשכיח את מוצאה הצנוע. היא מציעה חבילה מוצלחת שמורכבת ממנוע חזק ונעים, נוחות נסיעה טובה, מרחב מספק ואבזור עשיר.
-
מה חדש ביונדאי i10 2016
ללא שינוי מיום השקת הדגם בינואר 2014.
-
סיכום
מכונית עירונית שאינה מוגבלת לתפקידי מכונית שנייה בחנייה.