יונדאי i20 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
חודשים ספורים לאחרי שהושקה באירופה, הוצגה בישראל יונדאי i30 חדשה בתחילת 2015.
הדור החדש, המיוצר בתורכיה, גדל ביחס לדגם הפורש ברוב הממדים. רק הגובה הצטמצם במעט כדי לשפר את האירודינמיות.
ה-i20 החדשה יצאה לדרכה בישראל עם שני מנועי: 4 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר המייצר 84 כ"ס ומשודך לתיבה ידנית, ומנוע 1.4 ליטר מחודש המפיק 100 כ"ס. למנוע זה משולבת תיבה אוטומטית עם ארבעה הילוכים.
לדגם החדש שש כריות אוויר והתראה על לחץ אוויר נמוך בצמיגים. סביבת הנהג מוצעת במספר צבעים לבחירה ובשלוש רמות גימור: ׳אינסייט׳ לגרסה הידנית; ׳אינספייר׳ ו׳פרמיום׳ לגרסה האוטומטית.
בגרסה האוטומטית כולל האבזור גם תפעול מההגה למערך השמע (עם בלוטות'). רמת הגימור פרמיום כוללת בנוסף בקרת שיוט, חישוקים קלים וחיישני חניה.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב של יונדאי i20 2015 נאה ומוצלח. משהו בפרופורציות, בקווים, בקורה C השחורה, מתחבר לשלם מוצלח ומושך עין. זו עדיין סופרמיני עממית, אבל בקונטקסט הזה היא בהחלט מושכת מבטים.
-
תא נוסעים ומטען
התחושה הטובה נמשכת גם בכניסה אל הרכב. השילוב של צבעי חום ושחור ברכב המבחן נאה מאוד, והעיצוב הרבה פחות עמוס ממה שראינו בדגמי יונדאי לאחרונה. המרחב טוב, מלפנים ומאחור, מלבד קירבה מוגזמת של הקונסולה לברך ימין של הנהג.ההגה מתכוון גם לעומק, וקל למצוא תנוחת ישיבה טובה.
אבל אז מתחילה העין לגלות את מה שאין, והרשימה ארוכה: אין אף פיסת בד בדלתות, אין חיישני חניה, אין מערכת מולטימדיה, אין בקרת שיוט, אין בקרת אקלים, אין תאורה למראות האיפור, אין דיבורית בלוטות', אין מצלמת רברס, אין ציפוי עור להגה ועל אבזור בטיחות מתקדם אין בכלל מה לדבר... הוסיפו לכך את העובדה שמבחוץ רשימת ה"אין" כוללת חישוקים קלים, פנסי ערפל ולד, והתמונה עוד מתקדרת. תא המטען גדול ושימושי, ויכול לשמש בקלות משפחה צעירה, אפילו בשלב עגלת הילדים.
 
-
מנוע וביצועים
100 כ"ס ממנוע אטמוספרי ותיבה פלנטרית עם ארבעה הילוכים הם לא מתכון לביצועים חורכי אספלט, והיונדאי אכן מספקת ביצועים סבירים בלבד. שילוב של אוטו עמוס ומעלה הררי מביא לכך שהמחסור בסוסים מורגש. צריכת הדלק דווקא סבירה – כ-13 ק"מ לליטר במסלול שרובו בין עירוני מהיר.
-
נוחות והתנהגות
פעולת המתלים משלבת אופי נוקשה ומהלך ארוך יחסית. המשמעות היא שבמהירות עירונית שיבושים קטנים או חדים עוברים אל תא הנוסעים כמעט בלי סינון, אך האוטו מצליח להתמודד בצורה טובה יחסית עם גלים ושקעים בכביש. מחוץ לעיר המצב משתפר, ונוחות הנסיעה טובה בסך הכל. בידוד רעשי המנוע טוב מאוד, אך בידוד רעשי הכביש והרוח מוצלח פחות.
ההתנהגות בפיתולים צפויה ומשרת ביטחון, אך נטולת חדוות חיים. הבלמים עושים עבודה סבירה בלבד.
 
-
תמורה למחיר
עם יחידת ההנעה הזו (1.4 ל', 100 כ"ס, אוטומטית), וברמת האבזור הזו (אינספייר), קשה להצדיק את המחיר המבוקש.
-
מה חדש ביונדאי i20 2015
השקת דור חדש בארץ בפברואר 2015, בשתי גרסאות מנוע ושלוש רמות גימור.
-
סיכום
יונדאי i20 2015 היא מכונית טובה בבסיסה, שלא מצליחה למצות את הפוטנציאל הטמון בה. את התחושה הטובה שיוצר העיצוב – הורס האבזור החסר; את העידון והשקט של יחידת ההנעה מקלקלים רעשי הרוח והכביש. בסיכומו של דבר, היא מתקשה להתבלט בין המתחרות בקטגוריה ותופסת מקום טוב באמצע.