יונדאי i30 2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ה-i30, שהוצגה בתערוכת פרנקפורט 2011, היא המכונית החשובה ביותר של היצרן באירופה ואחת החשובות ביותר בהיצע הישראלי.
למרות שממדיה כמעט לא השתנו לעומת קודמתה, מרווח הפנים שופר לנוסעים ולתא מטען. מתחת למכסה המנוע ישנם חידושים גדולים יותר הכוללים שש חטיבת כוח חדשות או משודרגות ביחס לעבר.
לישראל מגיעים שניים ממנועי הבנזין - לאחד נפח של 1.4 ליטר עם 100 כ"ס המשודך לתיבה ידנית ומעליו 1.6 ליטר עם 135 כ"ס, אליו מוצמדת תיבה אוטומטית-פלנטרית - כשבשני המקרים מדובר בתיבות בעלות 6 הילוכים.
בסוף שנת 2014 הוצגה מתיחת הפנים ל-i30, במסגרתה קיבלה המכונית את התיבה הרובוטית הדו-מצמדית החדשה של יונדאי, עם 7 היל'.
-
עיצוב ונוכחות
ל-i30 עיצוב נאה מכל הצדדים.
-
תא נוסעים ומטען
החומרים רכים למגע ברובם והאבזור עשיר (למעט חסרון של חיבור USB בגרסת הבסיס ודיבורית BT בשתי הגרסאות). המרווח טוב מקדימה וסביר מאחור. תא המטען גדול מהממוצע.
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-1.6 ליטר מרגישה זריזה למדי, אבל במאמץ המנוע רועש. תיבת הילוכים האוטומטית חלקה ונעימה.
 
 
צריכת הדלק בגרסת ה-1.6 ליטר עמדה על 9.3 ק"מ לליטר, בעוד שהדגם הידני צרך 12 ק"מ לליטר (הבדל של למעלה מ-30%).
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סבירה, רעשי כביש חודרים יותר מהרצוי. רמת האחיזה גבוהה ובטוחה אבל לא תפתה חובבי נהיגה.
-
תמורה למחיר
ה-i30 מציעה חבילה טובה ושימושית.
-
סיכום
מדובר במכונית טובה, שמקומה בחלק העליון של הקטגוריה.