יונדאי i30 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2017 הציגה יונדאי את הדור השלישי של המשפחתית הקומפקטית i30. דגם זה מתבסס על רצפת הדור הקודם, ובין השינויים מרכב מוקשח במשקל מופחת, יחידות הנעה חדשות ועוד.
בנוסף לגרסאות רגילות, הציגה יונדאי את גרסת i30N הספורטיבית. i30N משווקת בישראל במהדורה 'פרפורמנס' החזקה שלה, המצוידת במנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 275 כ"ס ובתיבה ידנית עם 6 הילוכים.
בפברואר 2020 הכריזה יונדאי על מתיחת פנים ל-i30. הרענון כולל כמקובל שינוי לעיצוב החיצוני והפנימי; מבחוץ בולטת במיוחד סבכה קדמית גדולה משמעותית, פגושים שונים מלפנים ומאחור ויחידות תאורה חדשות - שארבעתן כוללות תאורת לד בצורת V (בהאצ'בק). את העיצוב המחודש משלימים חישוקים חדשים.
בתא הנוסעים ה-i30 זוכה ללוח מחוונים דיגיטלי ולמסך מולטימדיה בגודל "10.25, שגם יאפשר שיקוף סלולרי אלחוטי (קארפליי ואנדרואיד אוטו). המשפחתית גם מצטיידת בכרטיס סים מובנה שיפתח שירותים מתקדמים שונים - למשל נעילת הרכב מהטלפון, איתור, שליחת יעד נסיעה מהנייד למערכת הניווט ועוד.
אבזור הבטיחות שודרג אף הוא, ויכלול בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת יותר, הכוללת גם מעקב אחר סימוני נתיב. כמו כן נוספו התרעה ובלימה בנסיעה לאחור במקרה של רכב חוצה, התרעה על תחילת תנועה של הרכב לפניכם והתרעת רכב בשטח מת עם סיוע בהיגוי.
מתחת למכסה המנוע ה-i30 מתקדמת לכיוון העתיד החשמלי, עדיין במתינות. היצע המנועים המקומי יכלול מנוע 1.0 ליטר טורבו-בנזין שלושה צילינדרים, עם 120 כ"ס ו-17.5 קג"מ ותיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד. יחידה זו תוצע גם בגרסת כלאיים מתונה (MHEV) עם מערכת חשמל 48V.
בפסגת הבנזין (למעט כמובן דגם ה-"N" הספורטיבי) תוצע יחידת 1.5 ליטר טורבו-בנזין ארבעה צילינדרים חדשה. לזו 160 כ"ס ו-25.8 קג"מ, אך לא ברור אם תשווק בישראל.
ה-i30 המחודשת הייתה צפויה לנחות בישראל ב-2021, אך הגעתה מתעכבת. חוות הדעת המופיעה מטה מתייחסת לדגם לפני מתיחת הפנים.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובה של יונדאי i30 2021 סולידי ואף שמרני יחסית, אבל פרופורציות טובות מעניקות לה הופעה דינאמית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה, הנדסת האנוש טובה ואיכויות החומרים וההרכבה טובות. האבזור נאה למדי, הן בגזרת הנוחות והן בגזרת הבטיחות. המרחב מאחור סביר ביחס למקובל בקטגוריה. לתא המטען נפח מקובל בקבוצה והמבנה שלו נוח לשימוש.
-
מנוע וביצועים
יונדאי i30 2021 מצוידת במנוע טורבו-בנזין 1.4 ליטר המייצר 140 כ"ס ו-24.7 קג"מ וזה משודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים. יחידת ההנעה פועלת מצוין – הביצועים טובים למדי, וההתנהלות שלה שקטה, כאשר רק בעומס המנוע נשמע בתא הנוסעים. תיבת ההילוכים מוסיפה לנינוחות הנסיעה הודות לפעולה חלקה.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים של i30 מאוזן, נוקשה במידה, פעולת הבולמים בעלת עומק ופעולה איכותית. עם זאת, נוחות הנסיעה נפגמת מעט בשל בידוד בינוני של רעשי כביש, צמיגים ומתלים. היכולת הדינמית טובה, ואפילו מהנה למדי. ההגה מהיר יחסית, המשקל שלו נכון, אחיזת הצמיגים גבוהה - וה-i30 משנה כיוון במיידיות ומגיבה היטב לפקודות הנהג גם בעומס.
-
תמורה למחיר
המחיר ממוצע בקבוצה, אבל האיכות הכוללת גבוהה - ולכן התמורה מצוינת.
-
מה חדש ביונדאי i30 2021
אין עדכונים בשנת המודל 2021.
-
סיכום
אם עדיין לא נסחפתם בגל רכבי הפנאי ואתם מחפשים משפחתית קומפקטית מוצלחת - ה-i30 היא בהחלט מהטובות בסגמנט הזה.