יונדאי i30 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בדור הראשון שלה, שהוצג ב-2007, הייתה יונדאי i30 מעמודי התווך של המותג בישראל. אבל הדור השלישי שלה, שנחת כאן ב-2018, הגיע לשוק שונה לגמרי - נשלט ביד רמה על ידי רכבי פנאי מצד אחד, ועל ידי דגמים היברידיים בתחום המשפחתי, מן העבר השני.
מול המציאות הזו, יונדאי עשו לא מעט כדי להצדיק את מקומה של ה-i30 באולם התצוגה, כולל יחידות הנעה חדשות ומודרניות - וגרסה ספורטיבית מושכת; וכך, ב-2019 החל שיווקה של גרסת N הלוהטת, מצוידת במנוע 2.0 ליטר טורבו שמייצר 275 כ"ס. ומאיץ אותה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות בדרך למהירות מרבית של 250 קמ"ש.
ה-N מצוידת בתיבה ידנית עם 6 הילוכים, דיפרנציאל מוגבל-החלקה מכאני נשלט אלקטרונית, בלמים מוגדלים, בולמי זעזועים מתכווננים אלקטרונית, חישוקי "19 עם צמיגי 235/35, התאמת סל"ד בהחלפת הילוכים, בקרת שיגור ועוד.
בנוסף, עברו שאר גרסאות ה-i30 רענון קל, כולל עדכון למנוע הבנזין לטובת הפחתת זיהום, שעיקרו התקנת מסנן חלקיקים. מלבד המנוע, כל הגרסאות יאמצו את הפגוש הקדמי והסבכה של גרסת הפאסטבק, ונעשו עדכונים למערכת המולטימדיה.
-
עיצוב ונוכחות
יונדאי i30 2019 נראית דינאמית בהרבה מהדור היוצא. היא עושה זאת בזכות פרופורציות עדיפות (ארוכה ורחבה יותר, נמוכה במעט) וקווים ישרים ופשוטים, אבל היא גם פחות מיוחדת במראה, למעט החלק האחורי הנאה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג שונה לגמרי מזו שבדגם הפורש. הקונסולה המרכזית מודרנית יותר למראה, היא מורכבת ממספר מפלסים רוחביים ומסך מולטימדיה בולט בחלקה העליון. איכות החומרים טובה לרוב, וההרכבה הדוקה – אבל יש יותר מדי משטחים קשים. לחיוב נציין את שילוב הצבעים הנאה.
קל למצוא תנוחת נהיגה טובה והמושב נוח לאורך זמן. מאחור המרחב ממוצע לקטגוריה, אך האבזור והאווירה מרשימים: פתחי מיזוג, תאורה עשירה, משענת נוחה בדלתות, וברמת הגימור הגבוהה ('לקשרי'), גם גג שמש פנורמי גדול. תא המטען בגודל ממוצע לקטגוריה.
 
-
מנוע וביצועים
בישראל מוצעת ה-i30 עם מנוע 1.4 ליטר, המפיק 140 כ"ס ומשודך לתיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. מדובר במנוע מצוין – יש לו כוח זמין כבר בסל"ד נמוך, הוא מייצר את תפוקתו בדרך לינארית ונעימה. התיבה פועלת באופן חלק בהרבה מרוב בנות מינה, גם במהירויות נמוכות. יחד הצמד הזה מצליח לייצר אווירה נעימה ונינוחה מחד, וביצועים טובים מאידך.
צריכת הדלק לא הרשימה – בימי המבחן נרשם ממוצע של 10.9 ק"מ לליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
יונדאי i30 2019 נהנית מכיול מתלים מאוזן - נוקשה במידה, אך בעל עומק ופעולה איכותית - ומציעה נוחות נסיעה טובה. חבל רק נשמעים לא מעט רעשים מכיוון הכביש, הצמיגים והמתלים, באופן חריג לרעה ביחס לסגמנט.
ההגה, כצפוי, קל ובעל משקל מלאכותי. עם זאת היכולת הדינאמית טובה, ול-i30 אחיזה גבוהה והתנהגות כביש נכונה: הפניה טובה, חלק אחורי שמשתף פעולה ודוושת בלם שפעולתה לינארית והיא מגובה בעוצמה מספקת.
 
-
תמורה למחיר
ה-i30 היא מכונית טובה מאוד שמתומחרת בצורה הוגנת למדי ביחס לקטגוריה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה פרימיום 1.4 ליטר טורבו עם כ-400 יחידות.
-
מה חדש ביונדאי i30 2019
השקת גרסת N ספורטיבית, ומתיחת פנים קלה.
-
סיכום
משפחתית קומפקטית מצוינת.