יונדאי קונה 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
יונדאי קונה שנקרא על שם אזור החוף בהוואי, נחשף באמצע 2017 ולישראל הגיע בינואר 2018. הוא מבוסס על פלטפורמה חדשה שמשותפת עם קיה סלטוס ומציע ממדים מעורבים לקטגוריה: מידות האורך (416.5 ס"מ) וגובה (155 ס"מ) קרובים לקצה התחתון של הקטגוריה, כשמנגד הרוחב (180 ס"מ) ובסיס הגלגלים (260 ס"מ) נדיבים מהמקובל.
את דרכו בישראל החל עם יחידת הכוח הבכירה והחזקה בהיצע – תוצאה של אילוץ מקומי בגלל השילוב עם תיבה אוטומטית. זהו טורבו-בנזין, 1.6 ל', 177 כ"ס בשידוך לתיבה אוטומטית דו-מצמדית עם 7 היל', והנעה כפולה. זו יחידה שמשרתת גם את קיה ספורטאז' ואת יונדאי טוסון (שמוצע בהנעה קדמית).
תחילה היו שתי רמות גימור ('פרמיום' ו'סופרים') כשבמרץ 2018, חודשיים אחרי שהושק בארץ, הצטרפה רמת גימור אמצעית (פרסטיג'). כל רמות הגימור כוללות את המולטימדיה המקורית החדשה של יונדאי שגם משלבת בתוכה את ממשק "קונקטד" של היבואן לצד אפשרות צימוד 'אפל קארפליי' ו'אנדוראיד אוטו'. עוד כולל המפרט חישוקי "17, בקרת אקלים, קיפול חשמלי למראות הצד, שמשות אחוריות כהות ועוד. רמת פרסטיג' שנוספה במרץ 2018 מוסיפה חישוקי "18, פנסי ערפל, משטח טעינה לסמארטפון וכניסה והנעה ללא מפתח. רמת 'סופרים' רק מוסיפה צביעה דו-גוונית למרכב (גג בצבע שחור או אפור, בהתאם לצבע המרכב שנבחר).
כל רמות הגימור מוצעות עם מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות שכולל בלימת חירום אוטונומית (עד 80 קמ"ש, כולל זיהוי הולכי רגל), התרעה ותיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועוד. קונה קיבל ציון של חמישה כוכבי בטיחות מטעם ארגון EuroNCAP (בהם נבחן הדגם עם מבחר מצומצם יותר של מערכות בטיחות מתקדמות).
-
עיצוב ונוכחות
וולוסטר היה הפעם הראשונה בה יונדאי הציגה עיצוב נועז במכונית סדרתית. עם הקונה זו היתה הפעם השניה. זו גם נקודת התפנית מבחינת עיצוב דגמי יונדאי, שיהפכו בוטים וספורטיביים יותר. המטרה היא נוכחות, וזו הושגה בגדול.
-
תא נוסעים ומטען
יונדאי קונה 2018 מציג תא נוסעים אנמי ביחס להופעה החיצונית, דבר המוצא ביטוי גם בקונסולה המרכזית, גם בלוח המחוונים. החומרים מעט פשוטים, האבזור עשיר, המרחב הפנימי טוב, גם מאחור ותא המטען ממוצע לקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח בולטת בחוזקה ביחס למה שמקובל בסגמנט. הביצועים מצוינים וללא תחרות. צריכת הדלק גבוהה מהממוצע.
-
נוחות והתנהגות
יונדאי קונה 2018 נוקשה מדי ולא נוח במהירות עירונית במיוחד על שיבושים גדולים. כשעולה המהירות המצב משתפר כשהטיפול בשיבושים קטנים טוב מאשר בגדולים. בידוד רעשי הכביש סביר, של השאר טוב. התנהגות הכביש טובה מאוד.
הנעה כפולה, נעילת דיפרנציאל מרכזית ובקרת מורד, מסדרים לקונה מפרט שטח נאה – שנפגע בגלל מרווח גחון נמוך (17 ס"מ) וזוויות גישה ונטישה שמתאימות בעיקר לנסיעת בשבילים.
 
-
תמורה למחיר
הוא מביא עיצוב מוחצן, ביצועים משובחים, מפרט טכני מכובד ואבזור עשיר. מנגד, החומרים בתא הנוסעים, נוחות הנסיעה, רעשי הדרך וצריכת הדלק פושרים. בנוסף המחיר הוא מהגבוהים בסגמנט. התמורה "טובה מינוס".
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה פרימיום 1.6 ליטר טורבו 4X4 עם כ-1700 יחידות.
-
סיכום
יש לו המון יתרונות שיקרצו ללקוחות רבים, אבל המחיר שקרוב יותר לסגמנט שמעל, עלול להרחיק את חלקם.