יונדאי סנטה פה 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הרביעי של הסנטה פה, ששיווקו בישראל החל ב-2019, נמכר ללא שינויים משמעותיים גם ב-2020. הדגם החדש גדול מקודמו בכל המדדים, ועל כן גם מרווח משמעותית ממנו. בישראל,ההסנטה פה ממשיך להיות מוצע רק בשתי גרסאות מנוע: בנזין בנפח 2.4 ליטר שהספקו הוחלש ביחס לעבר, 185 כ"ס, אך מבטיח צריכת דלק משופרת בתמורה. הוא משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה בלבד.
מנוע הדיזל, בנפח 2.2 ליטר, טיפס בהספקו ל-200 כ"ס, ומוצע עם תיבת הילוכים יותר מתקדמת, עם שמונה הילוכים אוטומטית. הדיזל, בניגוד לבנזין, מוצע גם בגרסת הנעה קדמית מוזלת. כל הגרסאות יצוידו בשבעה מושבים, בניגוד לעבר.
בכל הגרסאות היצע עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות – במסגרת חבילה המכונה ביונדאי "סמארט סנס״; לפירוט נוסף על המערכות, כמו גם על מפרט האבזור, אנא ראו דף דגם למודל 2019.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב של יונדאי סנטה פה 2020 עדיין מושך ורענן כבעבר. המראה הוא של רכב שטח קרבי יותר מיומרות השטח בפועל, עם משטחים חדים ונוכחות בולטת - ולטעמנו, התוצאה מוצלחת מאוד.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים בעל שילוב צבעים נאה ואיכות החומרים וההרכבה טובה. גם העיצוב מיוחד ומושך.
 
הנדסת האנוש טובה, המרווח מלפנים מצוין, ומושב הנהג נוח מאוד. הכניסה לאחור מרווחת יחסית והמרחב לשני נוסעים טוב, אך המושב האמצעי יתאים יותר לילדים. גם השורה השלישית תתאים יותר
 
לילדים. כמקובל בכלים בז׳אנר הזה, תא המטען קטן כאשר כל המושבים בשימוש, אך הופך גדול למדי כאשר השורה השלישית מקופלת לרצפה.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל המשופר מציג ביצועים מצוינים, ומאפשר עקיפות קלילות גם במהירויות בין עירוניות. תיבת שמונת ההילוכים חלקה ומתפקדת היטב, וצריכת הדלק נאה.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים של הסנטה פה העדכנים נוקשה יחסית, וזה בולט בעיקר במהירות נמוכות, בכביש או בשטח, בדמות שיכוך מהמורות לא מספק. במהירות בין עירונית, או כאשר הרכב עמוס נוסעים, ספיגת הזעזועים משתפרת באופן ניכר.
 
בניגוד לדורות קודמים, בידוד שאון המנוע טוב מאוד, והנסיעה שקטה וחלקה. גם היכולת הדינאמית טובה, והמתלים הנוקשים משלמים דיווידנדים בכבישים מפותלים, עם תחושה בוטחת ויכולת פניה מרשימה לרכב בקטגוריה הזו.
 
-
תמורה למחיר
יונדאי סנטה פה 2020 מציע איכויות גבוהות בהרבה תחומים ויכול להוות תחרות לחלק ממותגי היוקרה, אולם מחירו הגבוה מרחיק אותו ממתחרים עממיים.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה לקצ'רי 2.2 ליטר דיזל עם כ-200 יחידות.
אחריה גרסת לקצ'רי 2.4 ליטר עם כ-130 יחידות.
 
-
מה חדש ביונדאי סנטה פה 2020
בסוף שנת 2020 החל שיווק סנטה פה לאחר מתיחת פנים. העדכון כלל שינויי עיצוב בולטים לחוץ, בעיקר בחזית. הופסק שיווק מנוע הבנזין האטמוספרי (2.4 ל‘) בעוד מנוע הדיזל (2.2) ממשיך, אך אליו משודכת תיבה חדשה — רובוטית דו-מצמדית עם 8 היל’ במקום אוטומטית פלנטרית.
-
סיכום
גרסת 2020 של הסנטה פה לא עברה שינוי ביחס למודל 2019. זהו עדיין רכב נאה ומרשים, שלא סובל ממגרעות משמעותיות, ומציג יכולת גבוהה ברוב התחומים. המכשלה העיקרית שלו בשוק היא מחירו הגבוה. אולם, אם אתם זקוקים לרכב פנאי עם שבעה מושבים, זו בהחלט אופציה מצוינת בסגמנט.