יונדאי סנטה פה 2012-2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השלישי במספר של הסנטה פה הוצג ב-2012 והתקשה להמשיך את ההצלחה של קודמו בישראל בגלל קפיצת מחיר. במקום גרסת V6 הוצעה בחירה בין מנוע 2.4 ליטר בנזין עם 192 כ"ס או מנוע דיזל 2.2 ליטר המפיק 197 כ"ס – שניהם חסכוניים מבעבר.
ישנן שלוש רמות גימור: 'פרמיום', 'סופרים' ו'עלית'. כולן כוללת 7 כריות אוויר, בקרת אקלים, מערכת שמע עם שליטה מההגה, קישוריות בלוטות' וחישוקים קלים. גרסת הבסיס הוצעה גם עם אופציה לחמישה מושבים בלבד, בעוד גרסת השבעה מושבים הציעה ריפוד עור, פיצול ושליטה על המיזוג מאחור ומצלמה אחורית. רמת גימור סופרים הוסיפה לזה גג נפתח פנורמי ותפעול חשמלי למושב הנהג. רמת הגימור הבכירה, עלית, הציעה שדרוג בדמות מפתח חכם, מצלמה אחורית עם תצוגה על המראה, פנסי קסנון, ותפעול חשמלי למושב הנוסע.
מנוע הדיזל הוצע רק עם רמת הגימור האמצעית, וכל הוורסיות שווקו בגרסת הנעה כפולה בלבד. למרות מערכת ההנעה הכפולה, יכולת השטח מוגבלת לתנאים לא מאתגרים יתר על המידה.
חשוב לציין, כי דגם שהוצג ב-2012 (והמשיך להימכר עד 2018) זכה ל-5 כוכבי בטיחות במבחן הריסוק האירופי, בניגוד ל-4 כוכבים בשני הדורות שקדמו לו.
-
עיצוב ונוכחות
יונדאי סנטה פה 2015 נאה ומרשים מקודמו, עם פרופורציות מעט שונות (ארוך ונמוך יותך), יחד עם מראה חסון ואלגנטי.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מודרני ואיכותי יותר מבעבר, עם פלסטיקה וחומרים עדיפים.
 
המרווח הפנימי טוב בשתי השורות הראשונות, בעוד שהשורה השלישית מתאימה בעיקר לילדים והכניסה אליה לא נוחה.
 
תא המטען גדול למדי כאשר השורה השלישית מקופלת.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל המוכר (2.2 ליטר, 197 כ"ס) מרשים בביצועיו, עם זמינות כוח טובה המאפשרת ביצועים טובים וקצב זריז. השידוך לתיבת ההילוכים האוטומטית עובד בצורה חלקה, ויחד עם יחסי ההעברה הארוכים, מתקבלת תחושה שלווה ורגועה. יחד עם זאת, לא מדובר ביחידת כוח שקטה במיוחד.
 
מנוע הבנזין (2.4 ליטר, 192 כ"ס) לעומת זאת, שקט יותר רוב הזמן ביחס לדיזל ומספק ביצועים זריזים להפתיע - כאשר רק במאמץ יש תחושה של חוסר מסוים בכוח, כמו גם רעש מנוע נוכח יותר בתא הנוסעים.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה משתפרת ככל שעולה הקצב, היא סבירה בעיר ונעימה מחוצה לה.
 
המתלים בעלי רכות ראשונית עם נדנוד קל, אולם הסנטה פה מגלה יכולת לא רעה בפניות.
 
הוא מעט רוכן, אך לא בצורה מוגזמת. מה שפוגע בתחושה הבטוחה הוא ההגה המלאכותי, שמשנה משקל באופן לא עקבי.
 
-
תמורה למחיר
חבילה טובה ומגובשת, אך לא זולה כלל. כחדש, יונדאי סנטה פה 2015 היה קרוב במחיר לאקספלורר הגדול ולגרנד צ'ירוקי בעל יכולת השטח העדיפה.
-
סיכום
רכב פנאי מודרני לתקופתו שהיווה קפיצת מדרגה ליונדאי.