יונדאי טוסון 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
טוסון, שממשיך להיות אחד מרכבי הפנאי הנמכרים בישראל, פתח את 2019 לאחר מתיחת פנים. השינוי כולל שדרוג קל לעיצוב החיצוני, לצד סביבת נהג שונה ברוח הקונה וסנטה פה: קונסולה קדמית בולטת ומעוגלת ומסך מולטימדיה מקורי בסגנון "צף" בגודל "7 שבו מוטמעת מערכת ההפעלה "קונקטד" של כלמוביל (לפני כן היה מסך גדול יותר שהותקן בארץ).
כעת יש שלוש רמות גימור וכולן זוכות לשידרוג. בכל רמות הגימור בקרת אקלים מפוצלת הכוללת פתחים מאחור (לפני כן רק מרמת 'אופן סקאי'), ולמעט ב'פריים פלוס' הבסיסית, לכולן חלון גג. רמת הגימור הגבוהה ביותר היא כעת רמת 'עלית' עם אבזור דומה לרמת 'לקשרי' אותה היא מחליפה, כשברשימה: חישוקי "19, תאורת לד אחורית, חיישני חנייה, ריפוד עור, מפתח חכם, תפעול חשמלי לכיוון מושב הנהג ועוד.
העדכון המשמעותי ביותר במתיחת הפנים של יונדאי טוסון 2019, הוא הוספת מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות. כעת בכל הגרסאות ורמות הגימור כוללות התרעת התנגשות (פריט שלא היה בכלל בדגם ששוק בארץ, ומנקודה זו כבר אין צורך בהתקנת מובילאיי), בלימת חירום אוטונומית (לא הוצע בארץ), תיקון סטייה מנתיב (היה רק ברמות הגבוהות) ועמעום אורות למניעת סינוור (לא הוצע בארץ). ברמת הגימור 'עילית' מוסיפה גם ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור (בדומה לרמת 'לקשרי').
מהפן המכאני המתלים כוילו מחדש, המרכב הוקשח, והבידוד שופר לטובת עידון איכות הנסיעה. אין שינויים בהיצע יחידות הכוח אבל עודכן מחשב ניהול המנוע של גרסת הבנזין האטמוספרית (2.0 ל', 155 כ"ס בשידוך לתיבה אוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים). גרסת הטורבו בנזין נותרה כשהיתה (1.6 ל', 177 כ"ס, תיבה אוטומטית-רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים והנעה קדמית).
-
עיצוב ונוכחות
יונדאי טוסון 2019 מיישר קו עם החזית החדשה והאגרסיבית יותר של המותג. השינוי מורגש ולא משנה את העובדה שנושא העיצוב היה ונותר מנקודות החוזק של הדגם.
-
תא נוסעים ומטען
השינוי בסביבת הנהג דרמטי כשחלקים גדולים ממנה הוחלפו. החומרים החדשים רכים יותר למגע ואיכותיים יותר לתחושה. גם שופרו משמעותית רמות הגימור בדגש על מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות. תנוחת הנהיגה ללא שינוי: גבוהה ונוחה, וגם המרחב הטוב מלפנים ומאחור. תא המטען סביר.
-
מנוע וביצועים
עדכון ניהול המנוע ביחידת ה-2.0 ל' לא שינה את האופי, הזינוק עדיין נמרץ, כשההמשך פחות. השינוי מורגש בצריכת הדלק שמעט טובה יותר, ועדיין לא חסכוני במיוחד. מנוע ה-1.6 ל' טורבו חזק משמעותית ופחות חסכוני מאחיו האטמוספרי.
-
נוחות והתנהגות
בעיר יונדאי טוסון 2019 משכך היטב שיבושים קטנים, מתמודד פחות טוב עם הגדולים, וטוב מאוד על פסי האטה. סה"כ נוחות הנסיעה טובה מאוד. הבידוד המשופר הרחיק את רעש המנוע, אבל לא את המולת הכביש שהיתה גם בעבר. התנהגות הכביש טובה נותרה טובה מאוד.
-
תמורה למחיר
מתיחת הפנים שיפרה בדיוק את המקומות הנחוצים. שיפור שבולט במיוחד בגרסת הבסיס 'פרים פלוס', בה כעת התמורה טובה. אבל גם המתחרים התקדמו כך שברמות הגימור הגבוהות התמורה פחות חד משמעית.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה עלית 2 ליטר עם כ-6400 יחידות.
אחריה גרסת עלית 1.6 ליטר טורבו עם כ-800 יחידות.
-
סיכום
חבילה משופרת.