קיה קרניבל 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור הרביעי של קיה קרניבל נחשף בשנת 2020, וזהו המיניוואן הגדול של היצרנית. קרניבל 2021 הוא רכב חדש לגמרי העושה שימוש בפלטפורמה חדשה לגמרי (N3) ובעל עיצוב מלא נוכחות השואב השראה מעולם הפנאי.
בהיותו מיניוואן גדול המיועד בעיקר לשוק האמריקני ממדיו של קרניבל נדיבים למדי. אורכו עומד על 515.5 ס“מ (4 ס“מ יותר מהדור היוצא) ובסיס הגלגלים שלו מתשרע על פני 309 ס“מ (3 ס“מ יותר). המרכב המגודל מאפשר לקרניבל להציע תא מטען גדול (627 ל‘) גם כשכל המושבים (7) בשימוש וענק ממש (2,905 ל‘) עם קיפולם.
בישראל קרניבל מוצע עם שני מנועים מוכרים מקבוצת יונדאי-קיה שעברו עדכון כדי שיתאימו למשפחת מנועי ה‘סמארט סטרים‘ של היצרניות. בשני המקרים התיבה היא אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה קדמית בלבד.
המנוע הראשון הוא מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 3.5 ל‘ (V6) המפיק 272 כ“ס ו-34.3 קג“מ ומאיץ את קרניבל ל-100 קמ“ש ב-8.5 שניות. המנוע השני הוא טורבו-דיזל בנפח 2.2 ל‘ (4 ציל‘) המייצר 202 כ“ס ו-45 קג“מ ומאיץ את קרניבל ל-100 קמ“ש ב-10.7 שניות. בשני המנועים קרניבל מקבל 15 בציון הירוק, אך גרסת הדיזל מציגה נתון צריכת דלק טוב בכ-40% לפני נתוני המעבדה.
השיווק של קיה קרניבל החדש החל בישראל בחודש אפריל 2021.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של קרניבל כולו הפגנת נוכחות. החזית בולטת, יש המון כרום וסממני הפנאי מוסיפים.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה מאוד, בעלת קווים נקיים והופעתה מודרנית כנדרש. החומרים טובים וההרכבה מצוינת. הנדסת האנוש טובה ולרוב קל ולנוח לתפעל את מערכות הרכב.
המרחב מלפנים מצוין, תנוחת הנהיגה גבוהה ונוחה, מושב הנהג מוצלח ושדה הראיה לחוץ טוב.
הכניסה לשורה השניה נוחה וגם שם מרחב נדיב ביותר, מושבים ה"קפטן" נוחים מאוד. גם לשורה השלישית הכניסה נוחה ויש שם מרחב נאה עבור שלושה ילדים או שני מבוגרים.
נפח ההטענה נאה גם כשכל המושבים בשימוש והופך לעצום ממש עם קיפול השורה השלישית.
-
מנוע וביצועים
גרסת הדיזל (2.2 ל', טורבו, 201 כ"ס) בעלת כושר צבירת מהירות נאה ויכולת לבצע עקיפות בקצב משביע רצון, לא מעט בזכות נתון המומנט הנדיב (45.1 קג"מ). המנוע מרשים גם באופי פעולתו החלק. אליו מצטרפת תיבת הילוכים מוצלחת.
צריכת הדלק טובה מאוד בהתחשב במימדים ובמשקל: 12.5 ק"מ לליטר במבחן דרכים מאומץ.
מנוע הבנזין (272 כ"ס, V6) מציע ביצועים טובים מאוד, תגובות חדות וצליל נעים. צריכת הדלק מפתיע לטובה: 8.8 ק"מ לליטר במבחן מאומץ.
-
נוחות והתנהגות
לקרניבל כיול מתלים רך המסדר לרוב נוחות נסיעה טובה מאוד, בעיר ומחוץ לעיר. הריסון ראוי ומספק.
רמת בידוד הרעשים טובה למדי: רעשי הכביש והמנוע מבודדים היטב, ורק רעשי רוח נשמעים מעט במהירויות שיוט.
לקרניבל יכולת גבוהה לצלוח כבישים מפותלים בבטחה.
-
תמורה למחיר
עולה פחות מרכבי פנאי בגודל דומה, מרווח ושימושי מהם בהרבה.
-
סיכום
מוביל משפחתי מצוין ומומלץ.