קיה נירו 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
קיה נירו, דגם פנאי קומפקטי שהוצג ב-2016, היה חלוץ של ממש בעולם הרכב – הוא התבסס על רצפה ייחודית לזמנה, כזאת שתוכננה מראש לשלושה סוגי הנעה: מנועי בעירה פנימית, מערך היברידי רגיל או נטען, וגם להנעה חשמלית.
הדור השני של נירו הוצג ב-2021, זכה למידות נדיבות יותר ולעיצוב מודרני, ונחת בישראל ב-2023.
בתחילת הדרך הוצעה הגרסה ההיברידית נטענת, אך כיום משווקות בארץ רק הגרסה החשמלית (204 כ"ס) והגרסה ההיברידית ה"רגילה". לזו מנוע בנזין אטמוספרי 1.6 ליטר ומנוע חשמלי להספק משולב של 129 כ"ס, והתיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים.
לגרסה החשמלית סוללת 64.8 קוט"ש המספיקה ל-460 ק"מ בין טעינות ואפשרות לטעינה מהירה עד 100 ק"ו.
-
עיצוב ונוכחות
אנחנו אוהבים את עיצוב הדור החדש של קיה נירו ומעדיפים אותו על-פני זה של הדגם הקודם שהיה מעט אנמי.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג מקורי ונאה, וחבל רק כי הגוון הכולל שלה כהה מדי וכי איכות החומרים אינה אחידה.
במרכז צג "10.25 וזה שולט על ממשקי קישור אלחוטיים ואפליקציית ווייז מובנית. לוח השליטה שמתחת לצג המרכזי יכול לשרת את בקרת האקלים או את קיצורי הדרך למערכת השמע ולניווט. הבעיה במבנה הזה שלעיתים רצון לשנות דבר אחד (טמפרטורה, עוצמת שמע) עשוי להפעיל מרכיב נוסף.
התצוגה בצג המרכזי מעט מיושנת וגם עולה באיטיות.
תנוחת הנהיגה נמוכה ביחס למקובל בדגמי פנאי, אך מספקת וטובה לכשעצמה. מושב הנהג פשוט במבנהו, ועם זאת הוא נוח למדי גם בנהיגה ממושכת.
המרחב מאחור נדיב לשניים, אך המושב מעט נמוך. הנוסעים מאחור ישמחו בפתחי מיזוג יעילים וגם בשקעי USB הממוקמים באופן מקורי בגב המושבים הקדמיים.
נפח תא המטען נאה, המבנה יעיל ושימושי אבל הכיסוי הדקיק ממש מעליב באיכותו.
-
מנוע וביצועים
לגרסה ההיברידית נתוני הספק וביצועים צנועים (141 כ"ס עם תחילת השיווק שירדו ל-129 כ"ס). במצב הנהיגה הרגיל, 'חיסכון', הזינוק סביר והרכב מגיע באופן נאות למהירות שיוט, שם הוא משמר קצב טוב.
תחת עומס הביצועים בינוניים. בעליות ארוכות צבירת המהירות איטית, חטיבת הכוח מתאמצת וכאשר הסוללה מתרוקנת הדבר בולט עוד יותר – ויש לכך גם השפעה על האצות ביניים תחת עומס או לעקיפות בתוואי מאתגר.
פעולת תיבת ההילוכים חלקה ונעימה, והשילוב בין מנוע הבנזין ובין מנוע החשמל נעשה באופן מעודן.
הגרסה החשמלית חזקה משמעותית (204 כ"ס) – וזה מורגש עם ביצועים טובים מאוד בכל מצב. ביחס לדור הקודם היחידה החשמלית פועלת באופן נעים ומעודן יותר.
-
נוחות והתנהגות
קיה נירו מציע נוחות נסיעה טובה בעיר, לא מעט בגלל כיול מתלים רך, ומטפל היטב בשיבושים קטנים וגם גדולים. מנגד, הבולמים אינם מרוסנים מספיק לאחר מפגש עם שיבושים והדבר מורגש בנדנוד מרכב. הבולמים גם רועשים במפגש עם מהמורות.
נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה אף היא, ואותו ריסון מרכב לוקה בחסר מורגש בכביש גלי. רעשי הכביש והרוח בולטים.
היכולת הדינמית נאה וראויה. למרות שהרכב רוכן באופן מורגש בעיקולים בעומס, הוא צולח אותם באופן נכון וצפוי. ההגה מהיר ומדויק, אך חסר תחושה ומשקל.
הבלמים מספקים בנהיגה יום-יומית, אך חסרים חדות ודיוק תחת עומס.
-
תמורה למחיר
במחירו הגבוה הנירו משחק מחוץ למרכז המגרש של רכבי פנאי מונעי בנזין, וקרוב במחירו למתחרים ההיברידיים. כך שהחבילה הכללית אולי מרשימה, אך התמורה סבירה בלבד.
-
גרסאות ורמות גימור
הגרסה החשמלית EV כוללת כסטנדרט תאורת לד, מפתח חכם, צג מולטימדיה 10.25 אינץ', בקרת אקלים דו-אזורית, תפעול חשמלי למושב הנהג, ריפוד בד משולב דמוי עור, משטח טעינה אלחוטי, לוח מחוונים מוקרן, חישוקי 17 אינץ', חיישני חניה קדמיים ועוד.
הגרסה ההיברידית מוצעת ברמת האבזור 'LX', ובמפרט: חישוקי "16, חיישני חנייה מאחור, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושב הנהג, בקרת אקלים מפוצלת, צג מרכזי "10.25 עם ממשקי קישור לסלולרי, ווייז מובנה.
הדגם יוצע בהמשך גם ברמת האבזור 'EX' הגבוהה יותר, הכוללת ריפוד משולב עור, חיישני חניה מלפנים וניטור אקטיבי של שטחים מתים.
-
בטיחות
קיה נירו נבדק בשנת 2022 ע"י יורו NCAP וקיבל דירוג של 5 כוכבים כשהוא מצויד ב"חבילת הבטיחות" (מוצעת בארץ כסטנדרט) עם ציונים של 91% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל ו-79% במערכות בטיחות מתקדמות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים (למעט ברמת הגימור הבסיסית, LX), מערכת אקטיבית למניעת תאונה בפניה שמאלה ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
צריכת דלק
לגרסה ההיברידית צריכת דלק מצוינת. ביום המבחן ובתוואי מאמץ, הצריכה הייתה 16.9 ק"מ/ל', ואילו בשיוט עמדה על 18 ק"מ/ל'.
-
טווח נסיעה
לגרסה החשמלית טווח שנע בין כ-360 ק"מ בתנאים מכבידים ויותר מ-400 ק"מ בנסיעה שגרתית ורגועה.
-
מה חדש בקיה נירו 2025
אין שינויים בשנת הדגם 2025.
-
סיכום
מוצלח, חסכוני ושימושי - אך יקר מדי.