מרצדס A קלאס 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הרביעי של ה-A-קלאס הגיע לישראל בסוף 2018, והציג אבולוציה מחודדת ודינמית יותר של קודמו, כאשר הוא מבוסס על פלטפורמה חדשה ומציג מידות גדולות מבעבר.
ה-A קלאס הוצעה במספר גרסאות מנוע: A180 עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.3 ליטר המייצר 136 כ"ס. גרסת A200 עם אותו מנוע ו-163 כ"ס, גרסת A250 עם מנוע 2.0 ליטר מוגדש ו-224 כ"ס, וגרסת A35 AMG עם אותו מנוע 2.0 ליטר ו-306 כ"ס. בהמשך הצטרפו גרסה היברידית המייצרת 218 כ"ס וגרסת A45S AMG קרבית עם 421 כ"ס והנעה כפולה מתוחכמת.
כל המנועים משודכים לתיבת רובוטית דו-מצמדית, עם שבעה או שמונה הילוכים.
חידוש משמעותי ביחס לעבר נוגע לאבזור – בפרט הבטיחות, עם יכולת נסיעה אוטונומית-חלקית, הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית שמזהה גם עיקולים, צמתים וכיכרות.
אבזור המותרות זכה לשדרוג, בין היתר עם שני מסכי מידע (אחד במקום לוח המחוונים) בגודל "7 או "10.25 (או שילוב בין השניים), כאשר מרצדס אימצה גם תפעול קולי מתקדם למערכת.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני מאופק יחסית, אך מרכיבי החזית אגרסיביים יחסית ומעניקים לה נוכחות בולטת.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג כוללת את מערך ה-MBUX שמתאפיין בשני צגים (מחוונים מוקרנים ומולטימדיה) ומעניק תחושה עדכנית.
 
מאחור יש מרחב נאה לראש ולרגליים. הבליטה במרכז הרצפה נראית מעט גדולה ותפריע לנוסע שלישי. לתא המטען מבנה טוב ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
חטיבת הכוח ההיברידית מייצרת 218 כ"ס ו-45.9 קג"מ, צמודה לה תיבה דו-מצמדית חדשה עם 8 הילוכים, וההנעה קדמית.
כבר ביציאה מהמקום קל לגלות של-A קלאס הזאת הרבה כוח זמין, אך הצטרפות מנוע הבנזין לחשמלי לעיתים בולטת מדי לאוזן. במהירויות זחילה שילוב ההילוכים אינו תמיד חלק.
הטווח החשמלי עמד על 55 ק"מ נאים. צריכת הדלק בתוואי המבחן כאשר המנוע החשמלי בפעולה הייתה 20 ק"מ/ל', ו-14.4 ק"מ/ל' בלעדיו.
המנוע בגרסת A250 הינו 2.0 ליטר טורבו־בנזין, המייצר 224 כ"ס ו־35.7 קג"מ - והביצועים מצוינים.
גרסת A200 מייצרת 163 כ"ס ו-25.5 קג"מ. הביצועים מפתיעים לטובה, אך המנוע מעט רועש. תיבת ההילוכים זריזה, אך שילוב מראשון לשני נעשה לעיתים בחוסר החלטיות. צריכת הדלק, 13.7 ק״מ לליטר, מעולה.
ל-A45S הספק של 421 כ״ס, ביצועים פנטסטיים וחווית נהיגה ייחודית.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר ובמהירות איטית אינה מצטיינת. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה יותר, אבל חיבורי כביש ורצף שברים מוציאים את הרכב משלוותו.
הגרסה ההיברידית פחות מבריקה דינמית מאשר אלה הרגילות. להגה משקל נכון, והגלגלים מגיבים היטב ובאופן מדויק לפקודת הפניה. יכולת הבלימה טובה, אך בגרסה ההיברידית קשה לדייק עם הדוושה ובמקרים מסוימים התגובות לבלימה היו חזקות מהרצוי. כמו בדגמים אחרים של מרצדס, תיקון הסטייה מנתיב עלול להבהיל.
 
-
תמורה למחיר
המחיר גבוה ביחס למתחרות והאבזור אינו נדיב מספיק.
-
מה חדש במרצדס A קלאס 2022
באוקטובר 2022 מרצדס חשפה מתיחת פנים ראשונה וקלילה למדי ל-A קלאס, עם עיצוב רענן, מערכת מולטימדיה משופרת, תמיכה חשמלית למנועי הבנזין ועוד. הדגם המחודש נחת בארץ ביוני 2023.
-
סיכום
קומפקטית יוקרתית מוצלחת - במחיר גבוה מדי.