סוזוקי סוויפט 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בדצמבר 2023 הציגה סוזוקי דור חדש לסוויפט.
מידותיה של סוויפט החדשה כמעט זהות לאלה של הדור היוצא, מה שהופך אותה לאחת מהמכוניות הקטנות בקבוצה. גם העיצוב מהווה אבולוציה לזה של הדור היוצא, אך בזכות שורת שינויים לא קטנה התוצאה רעננה ועדכנית בהרבה.
סביבת מעוצבת באופן פשוט ודל ביחס לנהוג כיום. מול הנהג לוח מחוונים אנלוגי ומחשב דרך קטן במרכזו. מסך מולטימדיה בגודל 9 אינץ' מעטר את ראש הקונסולה המרכזית.
סוויפט החדשה זוכה למנוע בנזין חדש לגמרי. המנוע החדש שומר על הנפח – 1.2 ל' – אך במבנה של שלושה צילינדרים במקום ארבעה בעבר. בנוסף, למנוע מערך היברידי-מתון במתח 12 וולט. לפי סוזוקי, למרות הוויתור על הצילינדר הרביעי המנוע החדש יהיה חלק ומעודן מקודמו ויציע יותר מומנט זמין בסל"ד נמוך.
הסוויפט תוצע עם תיבה הילוכים ידנית עם 5 יחסי העברה או אוטומטית רציפה. ההנעה קדמית, אולם תוצע גם גרסה עם הנעה כפולה בחלק משווקי היעד.
בתחום הבטיחות בסוזוקי מציינים מגוון מערכות מתקדמות כמו מערכת בלימה אוטונומית הנעזרת במצלמה ורדאר יחד, שמירה על נתיב הנסיעה, ניטור עירונות נהג המצטרפות למגוון המוכר הכולל בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים ועוד.
הדגם החדש צפוי להגיע לשווקים אירופאים, כמו גם לישראל, באביב 2024.
-
עיצוב ונוכחות
סוויפט נמצאת בצד הקטן יותר של סגמנט הסופרמיני. על מנת ליצור רושם גדול יותר, נמצא בתי גלגלים תפוחים, וחרטום רחב. התוצאה נאה, אבל לא מסובבת ראשים.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג של הסוויפט נאה, החומרים נעימים, אבל פשוטים ונוקשים למגע. איכות ההרכבה טובה, ורשימת האבזור נאה.
המרחב מלפנים נאה, ותנוחת הנהיגה טובה - אך המושב לא נוח. מאחור המרחב סביר על אף הממדים הקטנים, והמקום מספק לשני מבוגרים. תא המטען הוא מהקטנים בקטגוריה (242 ליטר).
-
מנוע וביצועים
המערך ההיברידי-מתון נעים ונוח בהתנהלות עירונית, ופעולת הדימום/התנעה לא מטרידה. התיבה הרציפה פועלת היטב, ופקדי הילוכים מאחורי ההגה מאפשרים למקסם את ביצועי המנוע. אבל הביצועים חלשים, במיוחד מחוץ לעיר.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר בינונית. היא מצליחה להתמודד באופן סביר על שיבושים קטנים, אבל לא עם שיבושים בינוניים וגדולים. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משופרת מאוד, אם כי חסר ריסון מרכב בכביש גלי. בידוד הרעשים (כביש, רוח ומנוע) לוקה בחסר.
היכולת הדינמית טובה, למרות שההגה לא מספיק מדויק, ומעט ארוך (3.1 סיבובים מנעילה לנעילה). מנגד, כושר התמרון בעיר מצוין.
-
תמורה למחיר
סוויפט מציעה חבילה נאה עם הילה "ירוקה" בזכות המערך ההיברידי-מתון. אבל המחיר שהתייקר משמעותית ממקם את המכונית קרוב מדי לדגמי סופרמיני עדכניים ומרשימים יותר. התמורה בינונית.
-
גרסאות ורמות גימור
סוזוקי סוויפט מוצעת בארץ כיום בגרסה היברידית מתונה בלבד, עם אופציה לתיבה ידנית או אוטומטית-רציפה, וברמת גימור אחת, GLX.
זו כוללת חישוקי "16, תאורת לד, מפתח חכם, בקרת אקלים, מערך מולטימדיה מקורי עם צג "7 ועוד.
-
בטיחות
סוזוקי סוויפט נבחנה במבחני הריסוק של ארגון EuroNCAP בשנת 2017, וקיבלה 4 כוכבי בטיחות עם מערכות הבטיחות ו-3 כוכבים ללא המערכות. אבל במסגרת מתיחת הפנים של 2020 שודרגו המערכות ונוספו עוד, ולכן לא ברור אם הדגם העדכני זכאי ל-4 כוכבים או יותר.
אבזור הבטיחות התקני כולל תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח "מת" והתרעת תנועה חוצה מאחור. מנגד אין עמעום אורות.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה מאוד וחסכונית מבעבר. במבחן בתוואי מאתגר נרשמו 11.9 ק"מ/ל', ובשימוש מתון כ־14 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בסוזוקי סוויפט 2023
אין שינויים במפרט הישראלי בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
מחכים לדגם החדש.