סוזוקי סוויפט 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
דור חדש לסוויפט נחת בארץ ביול 2017. בישראל זהו דור שישי לדגם, אבל כיוון שסוזוקי השתמשה בשם סוויפט עבור דגמים בגדלים שונים, ואותם דגמים גם זכו במדינות שונות לכינויים שונים, ספירת הדורות של סוזוקי לא אחידה בכל העולם. מבחינת היצרנית והשימוש הגלובלי בשם סוויפט, זהו דור שלישי לסופרמיני.
היא מבוססת על פלטפורמת המכוניות הקטנות של סוזוקי, שמשותפת גם לבאלנו, איגניס וסלריו. הממדים דומים לבעבר (פחות ס"מ אחד לאורך הכללי (ל-384 ס"מ), ופחות 1.5 ס"מ לגובה, כשהרוחב צמח ב-4 ס"מ (173.5 ס"מ) ובסיס הגלגלים גדל ב-2 ס"מ (245 ס"מ). ממדים אלה יוצרים יציבה דינאמית מבעבר, מאפשרים הפחתת משקל של 90 ק"ג וגם את הקטנה משמעותית של רדיוס הסיבוב לטובת התנהלות עירונית. תא המטען גדל ב-31 ל', אבל עם 242 ל' הוא נותר הקטן בקבוצה.
היא משווקת בישראל רק עם מנוע אחד, שגם שירת את הדור הקודם ובמתכונתו הנוכחית הוא גם נמצא באיגניס ובבאלנו: בנזין, 4 צילינדרים, בנפח 1.2 ל'. אך כדי לעמוד בתקני הזיהום החדשים הוא שודרג ביחס למנוע שהיה בעבר וכעת מציע שני מזרקי דלק לכל צילינדר. הנתונים דומים לדגם הקודם, עם 90 כ"ס (במקום 94) ב-6,000 סל"ד, ו-12.2 קג"מ ב-4,400 סל"ד (לעומת 12 ב-4,800). יש גם תיבה אוטומטית חדשה – כעת רציפה במקום פלנטארית (ארבעה הילוכים בעבר), ויש גם תיבה ידנית עם חמישה הילוכים.
סוויפט מוצעת רק ברמת גימור אחת, GLX, שאת פירוט תכולתה אפשר לראות בדף הדגם של שנת 2017. מפרט הבטיחות דל ביותר, וכולל רק מערכת התרעה בהתקנה מקומית של מובילאיי (בחו"ל היא מוצעת גם עם בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ועמעום אורות. ויתור על מערכות אלו פירושו ציון בטיחות של 3 כוכבים מטעם ארגון EuroNCAP – ציון נמוך במיוחד. עם מערכות הבטיחות, סוויפט זכאית לכוכב רביעי (עדיין ציון די בינוני).
-
עיצוב ונוכחות
עיצובה של סוזוקי סוויפט 2018 אינו מבריק כמו זה של הדור הקודם, גם כי בסוזוקי התעקשו להעמיס עליה מרכיבים בוטים מדי. עם זאת הפרופורציות שריריות (בגלל ממד הרוחב שגדל ובגלל קו הכתפיים מאחור), והיא עדיין חביבה למראה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים הוא לא מנקודות החוזקה של סוויפט. איכות החומרים ואיכות הגימור לא מרשימים, העיצוב הכללי קודר בגלל הצבע השחור השולט, בקרת האקלים לא מצטיינת בנוחות ההפעלה שלה ולא בעוצמתה, ומערכת המולטימדיה לא נוחה לתפעול. סוויפט מנסה להחזיר לעצמה נקודות באבזור רב שהיא מציעה.
על אף הממדים הקטנים, מרחב הפנים מספיק גדול ונוח לזוג מבוגרים במושב האחורי. למושבים עצמם חלק אחורי שקוע מדי ומשענת קעורה מידי, ואלה התגלו כלא נוחים לאורך זמן. תא המטען קטן יחסית ומהקטנים בקטגוריה.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.2 ל' מציע הספק נמוך יחסית למתחרות שרובן מצוידות במנועי טורבו חזקים. אבל בזכות המשקל הקל, הכוח מספק ברוב תנאי היום-יום. התיבה הרציפה יעילה כשרק בעומס (למשל בעליות ובעקיפות) היא מביאה את המנוע לסל"ד גבוה ורועש, ויוצרת תחושה מאומצת. לידנית תחושה זריזה למרות שהמספרים הרשמים לא תומכים בכך. צריכת הדלק טובה מאוד.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה במהירות איטית טובה. ככול שעולה המהירות (אפילו בעיר) העניינים מוצלחים פחות וסוויפט מפגינה קופצנות יתר.
ההגה קל מידי ולא מספיק מדויק, אבל התנהגות הכביש טובה ואפילו מהנה.
 
-
תמורה למחיר
היא זולה יחסית, מרווחת, חסכונית, עשירה באבזור נוחות, ובעלת מוניטין. אבל סוזוקי סוויפט 2018 סובלת מחסרונות מהותיים, כמו המחסור בעזרי בטיחות מתקדמים מקוריים, וכבר לא יכולה להתמודד מול מובילות הקטגוריה. התמורה בינונית.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה GLX 1.25 ליטר עם כ-1600 יחידות.
אחריה גרסת GLX 1.25 ידני עם כ-100 יחידות.
 
-
מה חדש בסוזוקי סוויפט 2018
אין שינוי בדגם בשנה זו.
-
סיכום
טובה, אבל מתקשה להתמודד מול מובילות הקטגוריה.