סוזוקי סוויפט 2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סיפרת הדורות של סוזוקי לא אחידה בכל העולם. בישראל זהו דור חמישי לדגם, כשמבחינת היצרנית והשימוש הגלובלי בשם סוויפט, זהו דור שני. היא הגיעה לישראל בדורה הנוכחי בפברואר 2011 והמשיכה את קו העיצוב המודרני של הדגם הקודם עם שינויי עיצוב מועטים.
על אף הדמיון החיצוני לדור הקודם, סוויפט בדורה החמישי מציגה צמיחה משמעותית לאורך (9 ס"מ) ולבסיס הגלגלים (5 ס"מ) וזניחה לגובה ורוחב (1 ס"מ, וחצי ס"מ בהתאמה). למרות הצמיחה בממדים, המשקל ירד במקצת.
בחזית ניצב מנוע בנפח 1.2 ל' (94 כ"ס) ותיבת ארבעה הילוכים אוטומטית. שילוב שקיים גם בחרטומה של ספלאש המעט קטנה יותר. מנוע זה מחליף את המנוע הקודם בנפח 1.5 ל' (102 כ"ס), כך שלא מפתיע לגלות ירידה בביצועים ושיפור בצריכת הדלק. במאי 2012 הצטרפה להיצע תיבה ידנית (5 הילו').
כשהושקה המכונית בישראל הוצעו שתי רמות גימור (GLX ו-GLXi) כאשר כבר בגרסת הבסיס נמצא מערכת שמע מקורית עם חיבור USB (לא פריט נפוץ בקטגוריה) ושליטה מההגה, חישוקי "16 קלים, פנסי ערפל ועוד. רמת GLX-i הוסיפה בקרת אקלים, בקרת ושיוט, כניסה והנעה ללא מפתח, הגה שמתכוונן גם למרחק, חיישני אורות ובלמי דיסק במקום תופים מאחור. שתי רמות האבזור מוצעות עם 7 כריות אוויר ובקרת יציבות וזכאיות לציון של 5 כוכבי בטיחות מארגון EuroNCAP.
עם השנים חלו שינויים. התיבה הידנית שהצטרפה במאי 2012 הגיעה ברמת גימור נמוכה יותר GLS שמוותרת על תפעול חשמלי לחלונות מאחור, על חישוקים קלים, על מידה אחת בצמיגים ("15) ועל פנסי ערפל. במקביל גם נוספה גרסה אוטומטית באותה רמת גימור, כך שכעת האוטומטית מוצעת בשלוש רמות גימור. במהלך 2013 הופסק שיווק רמת הגימור הבכירה GLX-i, כך שהאוטומטית מוצעת בשתי רמות גימור.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני של סוזוקי סוויפט 2014 עדיין מושך, אף שזו רק אבולוציה קלה של קודמתה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מודרני מבחינת מראה, אבל הצבע השחור שולט בכל מקום ואיכות חומרים בסיסית. האבזור שפעם נחשב טוב, כעת סטנדרטי. המושבים רחבים ונוחים, והמרווח מאחור טוב לברכיים ולראש. תא המטען קטן מאוד.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.2 ל' מספק ביצועים סבירים בעיר כשבעליות ובעת עקיפה מורגש מחסור בכוח. תיבת ההילוכים האוטומטית נעימה, והידנית נוחה לתפעול. צריכת הדלק מצוינת.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית לכשעצמה וגם מול המתחרות. בעיר היא מתקשה להעלים שיבושים קטנים, כששיבושים "רעים" ובעיקר בליטות היא לא מצליחה לסנן בכל מהירות. ברמת GLS צמיגים שונים שמשפרים את נוחות הנסיעה. רעשי הכביש והמנוע נוכחים.
היכולות הדינמיות טובות, אבל יש יותר מידי זוויות גלגול, והגה עם משקל מוזר במרכז. הבלמים טובים.
 
-
תמורה למחיר
סוזוקי סוויפט 2014 מציעה חבילה טובה. כשהחסרונות הבולטים הם נוחות נסיעה ותא מטען מצומצם.
-
מה חדש בסוזוקי סוויפט 2014
אין שינוי בדגם בשנה זו.
-
סיכום
מכונית טובה שמה שמונע ממנע להתברג בצמרת הוא נושא הנוחות ותא המטען המצומצם.