סוזוקי סוויפט 2011 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של הסוויפט שמשווק בישראל ממשיך את קו העיצוב המודרני של הדגם הקודם, אך מציע מרווח נדיב יותר ושיפורים ליכולת הכביש.
לסופרמיני החדשה ממדים גדולים מבעבר, עם אורך שצמח ב-9 ס"מ ובסיס גלגלים שצמח ב-5 ס"מ (נתוני הרוחב והגובה נותרו כמעט ללא שינוי).
שיפורים נרשמו גם בתוך תא הנוסעים, עם עליית-מדרגה באיכות החומרים, כמו גם בתחום הבטיחות – שבע כריות אוויר מוצעות כסטנדרט וציון מבחן הריסוק שופר ל-5 כוכבים ב-Euro NCAP.
באגף ההנעה ויתרו בסוזוקי על מנוע ה-1.5 ל', כשבמקומו הושתל מנוע ה-1.2 ל' המוכר מהספלאש, עם 94 כ"ס ו-12 קג"מ, המשודך לתיבה אוטומטית עם 4 הילוכים או לתיבה ידנית עם 5 הילוכים.
בשני המקרים מדובר במערכות הנעה יעילות, המשלבות זריזות (גם אם פחות מהמנוע הקודם) וחיסכון משמעותי בדלק וזאת כמעט ללא עזרים טכנולוגיים מיוחדים (המנוע אטמוספרי ותיבת ההילוכים היא אוטומטית-פלנטרית).
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני אולי דומה לזה של הדגם הקודם, אך הוא עדיין רענן ומושך – גם אם איבד מעט מהנוכחות שהייתה לדגם היוצא בתחילת דרכו.
 
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב ואיכות הפנים שופרו ביחס לעבר והאבזור עודכן – בעיקר בתחום הבטיחותי.
עם זאת, עדיין מדובר בפלסטיקה בסיסית ובעיצוב פשוט. המרווח מאחור סביר ותא המטען צמח בנפחו, אך הוא עדיין קטן ביחס למקובל בקטגוריה.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.2 ל' חלק ושקט למדי, אך צריך להעלותו לטורים גבוהים כדי לקבל ביצועים זריזים.
תיבת ההילוכים מצוינת וצריכת הדלק נמוכה מאוד.
-
נוחות והתנהגות
היכולת הדינמית טובה למדי והסוויפט החדשה היא אחת המהנות ביותר לנהיגה בסגמנט. מנגד, נוחות הנסיעה לא גבוהה לכשעצמה - אולם בהשוואה למתחרות, הסוויפט היא דווקא מהמכוניות היותר-נעימות בסגמנט.
 
-
תמורה למחיר
הסוויפט מציעה חבילה מוצלחת ומפתיעה, במיוחד בגירסה הידנית.
לגרסאות הבסיס יש צמיגים בחתך גבוה יותר, התורמים לנוחות נסיעה גבוהה יותר.
 
-
סיכום
ברוב התחומים הסוויפט החדשה טובה מקודמתה וטובה מאוד בפני עצמה. יש לתת את הדעת לתא המטען הצנוע, שממדיו קטנים ביחס למקובל בסגמנט הסופר-מיני.