סוזוקי סוויפט 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
השם סוויפט לא תמיד הוצמד למכונית מקטגוריית הסופרמיני, לכן סיפרת הדורות של סוזוקי לא אחידה בכל העולם. בישראל זהו דורה החמישי, כשמבחינת היצרנית והשימוש הגלובלי בשם סוויפט, זהו דור שני לסופרמיני.
הדור החמישי הגיע לישראל בפברואר 2011 וזו שנתו האחרונה בישראל בטרם יוחלף בתחילת שנה הבאה.
רק מנוע אחד הוצע בישראל, והוא לא השתנה מיום השקת המכונית בארץ: בנזין בנפח 1.2 ל' שמייצר 94 כ"ס. מתחילת דרכו הוא מוצע עם תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית, ומחודש מאי 2012 גם עם תיבה ידנית (חמישה הילוכים). בשני המקרים זהו שילוב זהה לקיים בספלאש המעט קטנה יותר.
יש שתי רמות גימור שאת פירוט תכולתן ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2015. היצע מערכות הבטיחות זהה בכל הגרסאות, לא השתנה מתחילת שיווק הדגם בישראל, וכולל 7 כריות אוויר ובקרת יציבות. ארגון EuroNCAP העניק למכונית ציון של 5 כוכבי בטיחות.
-
עיצוב ונוכחות
עיצוב של סוזוקי סוויפט 2016 נחמד, אך הגיל נותן את אותותיו.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מרגיש מיושן. זה גם העיצוב, אבל בעיקר בגלל הצבע השחור השולט, האיכות הפשוטה של החומרים והאבזור הדל. למרות שבסיס הגלגלים כבר נחשב קטן ביחס למתחרות, לא חסר מקום מלפנים כשהמושב האחורי חושף מרווח ממוצע לרגליים (וגם לראש. זה התאפשר כי את המחיר משלם תא המטען הקטן מאוד.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.2 ל' חלש ביחס למקובל בקבוצה והביצועים חלשים למדי. תיבת ההילוכים האוטומטית עובדת היטב, והידנית נעימה לשימוש. היתרון הגדול של המנוע הוא בצריכת הדלק המעולה.
-
נוחות והתנהגות
סוזוקי סוויפט 2016 מעט נוקשה, כשבעיר עוברים לתא הנוסעים שיבושים קטנים, ובכל מהירות שיבושים גדולים ובעיקר בליטות. ברמת גימור GLS צמיגים בחתך גדול יותר שמשפרים את נוחות הנסיעה. מעבר לרעשי הכביש המורגשים בשיוט של מעל 100 קמ"ש, נוכח גם קולו של המנוע.
קיימת נטיית גוף בפניות ולהגה משקל מוזר במרכז, ועדיין זו מכונית מהנה למדי לנהיגה.
 
-
תמורה למחיר
החבילה הטובה שהיתה פעם כבר לא עומדת בסטנדרט המקובל כיום, כשלזכותה עומדת בעיקר צריכת דלק טובה.
-
מה חדש בסוזוקי סוויפט 2016
אין שינוי בדגם בשנה זו.
-
סיכום
מרגישה מיושנת ועם תג מחיר יחסית יקר. מוחלפת בשנה הבאה בדגם חדש.