סוזוקי סוויפט 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
על אף שסוויפט, היא מהמכוניות היותר חשובות בשורות סוזוקי, סיפרת הדורות לא אחידה בכל העולם. בישראל זהו דור שישי לדגם, כשמבחינת היצרנית והשימוש הגלובלי בשם סוויפט, זהו דור שלישי.
הדור הנוכחי הגיע לישראל ביולי 2017 ושווק ללא שינוי עד מתיחת הפנים שהגיעה בנובמבר 2020. הריענון כלל שני עדכונים מהותיים: הוספת מערך היברידי-מתון ליחידת הכוח, ומערכות בטיחות אקטיביות מקוריות. ב-2021 לא השתנה דבר, פרט להפסקת שיווק גרסת הבנזין במהלך שנה זו.
בגרסה ההיברידית נמצא את אותו המנוע בנזין, 4 ציל', 1.2 ל' שמקורו עוד בדור הקודם של סוויפט לאחר שעבר כמה שידרוגים לאורך השנים (ראו דף דגם 2020). המערך ההיברידי-מתון (SHVS) משמש כמנוע עזר חשמלי בזמן תאוצות, ומוסיף 3.1 כ"ס וכ-1.5 קג"מ. הוא לא מאפשר נסיעה על חשמל בלבד. כבעבר המנוע משולב לתיבה ידנית או אוטומטית-רציפה (עם אפשרות לתפעול ידני של שישה הילוכים קבועים באמצעות ידיות מאחורי ההגה – פריט שלא היה קיים בגרסת הבנזין).
תפוקת המנוע ההיברידי, נמוכה מזו של גרסת הבנזין עליה היא מבוססת: 83 כ"ס, 10.9 קג"מ לעומת 90 כ"ס ו-12.1 קג"מ. גם נתוני הביצועים טובים פחות: האצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-12.2 שניות לעומת 11.0 שניות בבנזין. מנגד, צריכת הדלק בהיברידית חסכונית בכ-10%.
סוויפט מבוססת על פלטפורמת המכוניות הקטנות שמשותפת גם לסלריו, איגניס ובאלנו. הממדים יחסית קטנים לקבוצה ויש רק רמת גימור אחת, GLX, שאת פירוט תכולתה ניתן לראות בדף הדגם של 2020.
מסוף שנה שעבר מוצע הדגם עם מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות. זו רשימה ארוכה ומשודרגת מזו שבה נבחן הדגם במבחני הריסוק של ארגון EuroNCAP בשנת 2017, ולכן לא ברור לאיזה ציון בטיחות זכאי הדגם המחודש כיום. ב-2017 קיבל הדור הנוכחי 4 כוכבי בטיחות.
-
עיצוב ונוכחות
סוויפט נמצאת בצד הקטן יותר של סגמנט הסופרמיני. על מנת ליצור רושם גדול יותר, נמצא בתי גלגלים תפוחים, וחרטום רחב. התוצאה נאה, אבל לא מסובבת ראשים.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג של סוזוקי סוויפט 2021 נאה, החומרים נעימים, אבל פשוטים ונוקשים למגע. איכות ההרכב טובה, ורשימת האבזור נאה.
המרחב מלפנים טוב, ותנוחת הנהיגה טובה. המושב לא נוח, בשל מרכיבים דקים מדי, בסיס ששוקע, ומשענת קעורה מידי. מאחור המרחב סביר על אף הממדים הקטנים, והמקום מספק שני מבוגרים, עם מרווחי רגליים וראש נאותים. תא המטען הוא מהקטנים בקטגוריה (242 ליטר).
 
-
מנוע וביצועים
המערך ההיברידי-מתון נעים ונוח בהתנהלות עירונית, ופעולת הדימום/התנעה לא מטרידה (כבר ב-5 קמ"ש ומטה). התיבה הרציפה פועלת היטב, ופקדי הילוכים מאחורי ההגה, מאפשרים למקסם את ביצועי המנוע, בתאוצה וגם בעת בלימת מנוע. אבל הירידה בתפוקה ובביצועים מורגשת. במיוחד מחוץ לעיר. צריכת הדלק טובה מאוד וחסכונית מעט יותר מבעבר.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר בינונית. סוזוקי סוויפט 2021 מצליחה להתמודד באופן סביר על שיבושים קטנים, אבל לא עם שיבושים בינוניים וגדולים. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה מאוד, אם כי חסר ריסון מרכב בכביש גלי. בידוד הרעשים (כביש, רוח ומנוע) חסר.
היכולת הדינמית טובה, למרות שההגה לא מספיק מדויק, ומעט ארוך (3.1 סיבובים מנעילה לנעילה). מנגד כושר התמרון בעיר מצוין.
 
-
תמורה למחיר
סוויפט מציעה חבילה נחמדה עם הילה נקיה בזכות המערך ההיברידי-מתון. אבל המחיר שהתייקר משמעותית ממקם את המכונית קרוב יותר לדגמי סופרמיני עדכניים יותר. התמורה בינונית.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה GLX 1.2 ליטר היבריד עם כ-1500 יחידות.
אחריה גרסת GLX 1.25 ליטר עם כ-450 יחידות.
 
-
מה חדש בסוזוקי סוויפט 2021
הפסקת שיווק גרסת הבנזין.
-
סיכום
מתיחת הפנים שיפרה את ההצעה, אבל ביחס למובילות הקבוצה הפערים עדיין גדלים.