סוזוקי סוויפט 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סיפרת הדורות של סוזוקי לא אחידה בכל העולם. בישראל זהו דור שישי לדגם, כשמבחינת היצרנית והשימוש הגלובלי בשם סוויפט, זהו דור שלישי. היא הגיעה לישראל בדורה הנוכחי ביולי 2017 והציגה קו חדש ושונה משני הדורות הקודמים.
סוויפט מבוסס על פלטפורמת המכוניות הקטנות של סוזוקי (כמו סלריו, איגניס ובאלנו), וממדיה יחסית קטנים לקטגוריה. יחידת הכוח דומה לזו של איגניס ובלאנו: 1.2 ל', 4 צילינדרים עם שני מזרקים לצילינדר, 90 כ"ס. הוא משווק בישראל עם תיבה אוטומטית-רציפה או ידנית עם חמישה הילוכים.
מתחילת דרכה היא נמכרת רק ברמת גימור אחת GLX שאת פירוט תכולתה אפשר לראות בדף הדגם של שנת 2017. מפרט הבטיחות דל ביותר, וכולל רק מערכת התרעה בהתקנה מקומית של מובילאיי (בחו"ל היא מוצעת גם עם בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ועמעום אורות. בשל כך, ציון הבטיחות נמוך במיוחד - 3 כוכבים מטעם ארגון EuroNCAP. עם מערכות הבטיחות, סוויפט זכאית לכוכב רביעי (עדיין ציון די בינוני).
-
עיצוב ונוכחות
על מנת לקבל מראה שרירי, סוזוקי דאגו לחזק אלמנטים בולטים כדוגמת תפיחות בתי הגלגלים, ולעמעם אחרים כמו ידיות הדלתות האחוריות. המראה פחות חמוד מבדור הקודם, אבל סה"כ נאה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג של סוזוקי סוויפט 2019 נאה ושופעת באבזור רב, מצד שני איכות הגימור בינונית, החומרים לא מזמינים, וממשק המולטימדיה לא נוח לתפעול ("8, התקנה מקומית).
סוויפט אולי מציגה ממדים קטנים יחסית לסגמנט, אבל מרחב הפנים בהחלט מספק. אפילו במושב האחורי. המושבים התגלו כלא נוחים בנסיעה ממושכת. סוזוקי תעדפה את תא הנוסעים על חשבון תא המטען שמציע נפח קטן יחסית לסגמנט.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח נמצאת בדגמים אחרים של סוזוקי (באלנו ואיגניס), והביצועים סבירים ואפילו זריזים במהירות עירונית. תיבת ההילוכים הרציפה טובה, אבל אופייה מביא את המנוע לסל"ד גבוה, ושם הוא רועש. התיבה הידנית מרגישה זריזה יותר מהאוטומטית, למרות שהנתונים מראים אחרת. צריכת הדלק מעולה.
-
נוחות והתנהגות
בתחום המחיה האופייני לסופרמיני, מהירות איטית בעיר, היא ממש בסדר. אבל כשעולה המהירות, אפילו בעיר, סוויפט פחות מסתדרת, והנוחות פחות טובה. רעשי רוח, כביש ומנוע מפגינים נוכחות ווקאלית ליצירת נסיעה בינעירונית לא מאוד נינוחה.
בזכות משקל עצמי קל, שלדה טובה ורמות אחיזה לא גבוהות, סוזוקי סוויפט 2019 מציגה התנהגות כביש טובה ואף מהנה.
 
-
תמורה למחיר
היא מרווח, חסכונית, מאובזרת, יחסית זולה ובנוסף בעלת מוניטין מצוין. אבל איכות החומרים לא מספיק טובה, נוחות נסיעה בינונית, והיא מחסירה אביזרי בטיחות שכבר הפכו לסטנדרט. התמורה בינונית.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה GLX 1.25 ליטר עם כ-1400 יחידות.
אחריה גרסת GLX 1.25 ידני עם כ-80 יחידות.
 
-
מה חדש בסוזוקי סוויפט 2019
אין שינוי בדגם בשנה זו.
-
סיכום
עדיין מצליחה ליצור רושם אופנתי, גם אם היא לא הטובה בתחום.