טויוטה אוריס 2018 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במרץ 2018 הציגה טויוטה את הדור השלישי למשפחתית הקומפקטית, שמאז 2010 הופרדה ממשפחת הקורולה והפכה לדגם עצמאי.
הדור החדש מאמץ שפת עיצוב דינמית - מה שאומר בעיקר קווי מרכב עגלגלים-ספורטיביים יותר במקום ישרים, אבל גם סבכה קדמית גדולה ודומיננטית מבעבר ויחידות תאורה שונות מלפנים ומאחור.
לרושם תורמת גם צמיחה במידות - ומנגד היא נמוכה מהדגם הקודם.
חידוש משמעותי יהיה בהיצע המנועים, כאשר האוריס החדשה מצמצמת את המבחר באופן כללי, אבל מכפילה את מספר מערכות הכלאיים. דגם הבסיס יהיה כעת בנפח 1.2 ליטר עם מגדש טורבו. מעליו תוצע מערכת ההנעה של הפריוס החדשה - מנוע בנזין (1.8 ליטר) ומנוע חשמלי עם הספק משולב של 122 כ"ס (136 כיום).
בפסגת ההיצע מערכת כלאיים שנייה, חדשה, עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר והספק מרבי משולב של 180 כ"ס.
כחצי שנה לאחר השקת הדגם, טויוטה הודיעה כי תפסיק את השימוש בשם "אוריס" (Auris) עבור גרסת ההאצ'בק של הקורולה. פירוש הדבר כי החל מ-2019 יופסק השימוש בשם אוריס גם בישראל.
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה הסטיישן 1.8 ליטר היבריד עם כ-250 יחידות.
אחריה גרסת ההאצ'בק 1.8 ליטר היבריד עם כ-200 יחידות.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני של טויוטה אוריס 2018 נאה, והרכב נראה גדול ובעיקר ארוך. החלונות הכהים והגג הפנורמי מוסיפים למראה, ושווים את תוספת המחיר הקטנה יחסית הנדרשת עבורם.
-
תא נוסעים ומטען
קווי העיצוב המקוריים בחוץ מוצאים ביטוי גם בפנים ורמת האבזור נאה, איכות ההרכבה טובה, אך חומרי הדיפון נוקשים. אוריס הוצעה בשתי רמות גימור בהפרש מחיר קטן (2000 שקלים) ולרמה היקרה יותר, 'אופן סקאי', גג שמש פנורמי וחלונות כהים.
 
המרחב מאחור סביר, עם מרווחי ברכיים מוצלחים, מרווח הראש טוב פחות בגרסה המצוידת בגג השמש.
לתא המטען נפח מכובד ביותר של 530 ליטר, טוב לכל צורך משפחתי והוא נוח מאוד לשימוש. השטחת המושבים יוצרת נפח הטענה ענק.
 
-
מנוע וביצועים
הביצועים מספקים בכל שימוש רגיל, אבל תחת עומס המנוע עולה לסל"ד גבוה ונשאר שם זמן רב. מכיוון שמנוע הבנזין מייצר כאן 99 כ"ס, והשאר מגיע מהמערכת החשמלית, כאשר הסוללה מתרוקנת, הביצועים תחת עומס נפגעים.
צריכת הדלק טובה בנהיגה ממושכת תחת עומס, ועומדת על 12.5-14 ק"מ לליטר – וטובה בהרבה בשימוש רגיל: בעיר ובשיוט מדובר ב-16.5 ועד 18 ק"מ/ליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר טובה במפגש עם שיבושים קטנים, ובינונית על גדולים. מחוץ לעיר, נוחות הנסיעה משתפרת ככל שעולה המהירות, אך הרכב לא תמיד מסתדר על גלי כביש ושיבושים כבדים במהירויות גבוהות.
הניהוג בטוח וצפוי עם יכולות דינמיות גבוהות למדי, אך מעט הנאה ומעורבות לנהג. התלונות נוגעות בעיקר להגה הקל מדי ולדוושת הבלם הסובלת מאופי פעולה עצבני ומהלך לא לינארי, כמו בהרבה מכוניות היברידיות.
 
-
תמורה למחיר
האוריס ההיברידית נמצאת ברף העליון של קטגורית המשפחתיות בכל הקשור למחיר. מה שאומר שהיא מעט יקרה יותר ממתחרותיה הישירות, אבל גם חסכונית מהן במרבית המקרים. הגעתן של קיה נירו ויונדאי איוניק ההיברידיות, פגעה בתמורה שמעניקה האוריס.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה הסטיישן סקיי 1.8 ליטר היבריד עם כ-2100 יחידות.
אחריה גרסת ההאצ'בק 1.8 ליטר היבריד עם כ-800 יחידות.
 
-
מה חדש בטויוטה אוריס 2018
הצגת דור חדש לקורולה האצ׳בק במרץ 2018, אשר שיווקו בישראל החל כמודל 2019. השימוש בשם אוריס יופסק.
-
סיכום
טויוטה אוריס 2018 בגרסת הסטיישן ההיברידית, היא לדעתנו המשפחתית המוצלחת ביותר של טויוטה - עם שילוב השימושיות של הסטיישן, חסכנות של מערכת היברידית ומוניטין האמינות של טויוטה. עם זאת, גילה כבר מורגש והיא מתקשה להתבלט מול המתחרות המודרניות.