טויוטה אייגו X 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
טויוטה אייגו X הוא רכב פנאי קטנטן (סגמנט A) שהחליף את מכונית המיני אייגו. הוא נחשף בנובמבר 2021 ועלה לישראל במרץ 2022.
אייגו X גדול בהרבה מאייגו אותה הוא מחליף, הוא גם גדול ממרבית המכוניות בסגמנט המיני. אורכו 370 ס"מ, רוחבו 174 ס"מ וגובהו 152.5 ס"מ. בסיס הגלגלים ארוך למדי: 243 ס"מ. לתא המטען נפח מכובד לסגמנט עם 231 ל'. למרות שמדובר ברכב פנאי מסגמנט A, הבסיס הוא דווקא פלטפורמה מקוצרת של הסופרמיני טויוטה יאריס (סגמנט B). למרות הגידול בממדים, קוטר הסיבוב הצטמצם ב-0.7 מ' ביחס לאייגו ועומד כעת על 9.4 מ'.
בהציע רק מנוע אחד שירת גם את הדגם היוצא, ובמעבר לדגם החדש עבר עדכון. זהו מנוע 1.0 ליטר, אטמוספרי, 3 ציל' שמייצר 72 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה (תיבה רובוטית חד-מצמדית בעבר).
יש שתי רמות גימור: רמת 'פיור' שמציעה חישוקי פלדה "17, מולטימדיה עם צג "8 וקישוריות. רמת גימור 'פלוס', משדגת לחישוקים קלים "17, גג בצבע שחור, מצלמה, החלפת יחסי העברה מההגה, ריפוד צבעוני.
-
עיצוב ונוכחות
אייגו X ממשיך את קו העיצוב הנוכחי של טויוטה. המאפיין הבולט הם הדלתות האחוריות המחודדות.
-
תא נוסעים ומטען
אייגו X מתהדר בדשבורד עגלגל, בייצתי משהו, ומראה כללי נאה ומיוחד. החומרים כצפוי, נוקשים ובסיים, לוח המחוונים עמוס מידי ומורגש העדרם של פתחי מיזוג מרכזיים (יש אחד קבוע הפונה מעלה). מסך מולטימדיה די גדול (8 אינץ') ואיכותו טובה.
המושב מחסיר תמיכה, והישיבה אינה גבוהה במיוחד. המרחב מלפנים טוב ושדה הראיה לאחור מוגבל.
הכניסה לשורה השניה אינה נוח – תוצאה של פתח קטן וזווית פתיחה צרה לדלתות. המרחב עצמו סביר לקטגוריה, אך החלונות נפתחים רק לצדדים, הראות החוצה לא טובה ויש רק שתי חגורות בטיחות.
תא המטען מספק בנפחו, בעל סף הטענה גבוה וכיסוי מחומר רך. אין גלגל חלופי.
 
-
מנוע וביצועים
המנוע מגיע מהדור היוצא לאחר שעבר שידרוג (1.0 ל', 3 ציל', 72 כ"ס) והתיבה היא רציפה. במרחב העירוני הכוח מספק, וההתנהלות עם תיבת ההילוכים סבירה. אבל בעמידה המנוע רועד, ומעל 5000 סל"ד הוא רועש. מחוץ לעיר מורגש מחסור בכוח.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סבירה. בעיר אייגו X מטפל טוב יותר בשיבושים גדולים כמו במפרים מאשר שברי אספלט. מחוץ לעיר המצב משתפר, אבל חודרים יותר מידי רעשים לתא הנוסעים (רוח, כביש ומנוע).
התנהגות הכביש טובה ואף מהנה אך ההספק הנמוך מקשה לקבוע קצב גבוה במיוחד. מצד שני, כושר התמרון העירוני מצוין.
 
-
תמורה למחיר
סגמנט המיני הולך ומצטמצם, ומאפייני השטח העיצוביים מייחדים אותו. המחיר יקר ממרבית המתחרים והמושב האחורי מגביל את השימוש. התמורה בינונית.
-
בטיחות
ארגון EuroNCAP בחן את אייגו X ב-2022 והעניק לדגם ציון של ארבעה כוכבי בטיחות. בין המערכות נמצא בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית שהיא ייחודית בקטגוריה ומערכת התרעה על שכחת ילדים.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה. במבחני הדרכים המאומצים שלנו השגנו 12.0 ק"מ/ל' בממוצע.
-
מה חדש בטויוטה אייגו X 2022
דגם חדש לחלוטין שמחליף את אייגו. פלטפורמה חדשה, תיבת הילוכים חדשה, מנוע של הדגם המוחלף לאחר שעבר שדרוג.
-
סיכום
המראה צעיר ונועז אבל המחיר יקר.