טויוטה C-HR 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לטויוטה כבר יש קלף חזק בתחום רכבי הפנאי הקומפקטיים עם ראב4 – רכב הפנאי הראשון בעולם (1994). אבל הוא ממוקם בקצה העליון של סקלת הממדים (וגם המחיר), ולכן טויוטה המציאה את C-HR. שמו שמורכב מראשי התיבות של Coupe - High Rider, ולישראל הגיע בינואר 2017 בשתי גרסאות מנוע ובשתי רמות גימור, כשרמת גימור שלישית מופיע לפרק זמן קצוב.
בשנת 2019 נערכו בדגם מספר שינויים. בינואר מתרחשים שלושה שינויים: 1. שיווק גרסת הטורבו-בנזין הופסק בשל ביקוש נמוך, ומנקודה זו הרכב זמין רק בגרסה ההיברידית. 2. תא המטען גדל, מאחר והיבואנית החליטה לוותר על גלגל חמישי ולהחליפו בערכת ניפוח. שינוי זה חוסך משקל ומוסיף 80 ל' לנפח תא המטען – כעת 377 ל'. לקוח שירצה גלגל חלופי יוכל לקבל. 3. מערכת המולטימדיה המקורים עוברת שידרוג וכעת כולל גם את אפליקציית WAZE, ונוספת אפשרות לטעינה אלחוטית לטלפון חכם.
באפריל חוזרת רמת הגימור הבכירה 'C-ONCEPT'. בעבר היא הוסיפה ריפודי עור, אבל כעת היא מתרחבת ומציעה גם ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור (לראשונה בדגם), וגם כוללת גג שחור כמו ברמת הגימור האמצעית (C-HIC). הרמה החדשה מוצעת לצד שתי הרמות שגם היו קודם: 'סיטי' (C-HIC) ו'שיק' (C-HIC). לפירוט תכולת רמות הגימור ראו דפי דגם קודמים.
הדגם נמכר גם עם מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות, ובמבחני הבטיחות של EuroNCAP קיבל ציון של 5 כוכבים. אולם הציון לא תקף בישראל כיוון שהגרסה שקיבלה את הציון כללה 9 כריות אוויר ובארץ המכונית נמכרת עם 7.
אין שינוי בהיצע יחידות הכוח בישראל שמשנה זו כולל רק את היברידית עם מנוע בנזין 1.8 ל' (98 כ"ס) ומנוע חשמלי (71 כ"ס), שיחדיו מנפקים 122 כ"ס. זו אותה יחידת כוח שמשרתת את פריוס וקורולה.
-
עיצוב ונוכחות
בתחום בו ההופעה, הרושם והפוזה הם כה משמעותיים, נראה ש-C-HR מצא את הגביע הקדוש. הקו הזה – שהחל בדגם – ימשיך לאפיין את כל ליין הדגמים של טויוטה.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב מיוחד, הקווים מקוריים ונאים והחומרים נעימים. אבל הנדסת האנוש לוקה: טווח כיוון מוגבל של ההגה (גם לגובה וגם לעומק) גורר תנוחת נהיגה לא מוצלחת, אין מספיק תאי אחסון וחסרים פתחי אוורור מאחור. מרווח הפנים סביר, אפילו מאחור, אך המקום מרגיש אינטימי, בעיקר מאחור, בגלל החלונות הקטנים והגג המשתפל שגם פוגם בנוחות הכניסה למושב האחורי. תא המטען קטן וקרוב יותר בנפחו לתא מטען של סופרמיני מאשר לזה של קרוסאובר.
-
מנוע וביצועים
המנוע שקט מאוד, הביצועים סבירים כשאופי הפעולה הרציף של יחידת ההנעה נותנים תחושה איטית מאשר במציאות. צריכת הדלק מעולה ודומה לזו של מתחרים היברידיים או מנועי דיזל.
-
נוחות והתנהגות
המתלים הרכים של טויוטה C-HR 2019 סופגים טוב מאוד שיבושים קטנים ובינוניים, מעניקים נסיעה חלקה ונעימה. אבל רמת הרעש לא סבירה. רעשי הכביש מאוד נוכחיים וכשהמהירות עולה מצטרפים גם רעשי רוח. התנהגות הכביש טובה מאוד ודומה למכונית נוסעים פרטית.
-
תמורה למחיר
טויוטה C-HR 2019 מביא משב רוח מרענן לקטגוריה. הוא פחות מוצלח כרכב משפחתי-עיקרי, ומוצלח יותר כ"רכב שני", כשהוא מביא עימו טונות של עיצוב, תחושה עשירה בתא הנוסעים והמון אבזור.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה C-HIC עם כ-2400 יחידות.
אחריה גרסת C-ITY עם כ-2200 יחידות.
-
סיכום
רכב פנאי מאוד בולט ושובר שגרה.