טויוטה C-HR 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
טויוטה C-HR נחת לתוך קטגורית הפנאי הקומפקטי הלוהטת, עם כוונות להפוך לאחד הכלים הדומיננטיים בקטגוריה. למעשה לטויוטה שתי כלים באותה קטגוריה: ראב4 – רכב הפנאי הראשון בעולם (1994) – ממוקם בקצה העליון של סקלת הממדים (וגם המחירים) בקטגוריה הזו, כש-C-HR ממוקם בצד הקטן של הקטגוריה עם ממדים דומה יותר לאלה ניסאן קשקאי וסיאט אטקה. גם ראב4 וגם C-HR מתבססים על פלטפורמת TNGA כשל-C-HR אורך של 436 ס"מ, רוחב של 179.5 ס"מ, גובה של 155.5 ס"מ (לגרסה ההיברידית), ובסיס גלגלים של 264 ס"מ. תא המטען מצומצם יחסית: 297 ל'.
לישראל הגיע בינואר 2017 ואת שנת 2018 צלח עם עדכון אחד שנוגע לתוספת רמת גימור חדשה ובכירה שנקראת C-ONCEPT. היא הגיעה לזמן קצר במהלך השנה ועיקרה הוספת ריפודי עור לרמת 'שיק' (C-HIC).
מלבד רמה זו המשיכו להימכר הרמות שהיו קודם: 'סיטי' (C-HIC) שמוצעת גם בגרסת הטורבו וגם בהיברידית, עם חישוקי "17, מולטימדיה מקורית – טויוטה טאץ' 2 עם צג "8, מצלמה ובלוטות' – מפתח חכם ובקרת אקלים מפוצלת. ורמת 'שיק' (C-HIC) שמוצעת רק בהיברידית ומוסיפה חישוקי "18, גג ובתי מראות שחורים מבחוץ, ונגיעות בפנים כמו חימום מושבים קדמיים, כיוון קשיחות מסעד במושב הנהג, תאורת אווירה עשירה יותר וגם גוונים וחומרים שונים.
היצע מערכות הבטיחות בכל הגרסאות זהה וכולל בלימה אוטונומית (עם זיהוי הולכי רגל – עדכון שבוצע גם לדגמי העבר), בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, קריאת תמרורים ועמעום אורות אוטומטי. יש לומר שציון הבטיחות של EuroNCAP אינו תקף בישראל כיוון שהגרסה שקיבלה את הציון כללה 9 כריות אוויר ובארץ המכונית נמכרת עם 7 כריות בגרסה ההיברידית ו-6 כריות בגרסת הטורבו.
גם אין שינוי בהיצע יחידות הכוח שכולל היברידית (זהה לזו שכבר משרתת את פריוס וקורולה עם מנוע בנזין 1.8 ל' (98 כ"ס) ומנוע חשמלי (71 כ"ס), שיחדיו מנפקים 122 כ"ס. וגרסת טורבו עם מנוע 1.2 ל', 116 כ"ס ותיבה אוטומטית רציפה.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב הוא אחד הקלפים החזקים בדגם, ומבחינה זו C-HR פותח דף חדש בטויוטה. הוא שופע קימורים וניפוחים, קווים חדים, בליטות וחיתוכים, באופן שפשוט לא מאפשר להתעלם ממנו.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של טויוטה C-HR 2018 מאוד נעים ולא מזכיר שום דבר שראינו מטויוטה בשנים האחרונות. אבל מורגש שהנדסת האנוש הוקרבה על מזבח העיצוב: תנוחת הנהיגה לא מוצלחת בגלל טווח כיוון מוגבל של ההגה (גם לגובה וגם לעומק), מעט תאי אחסון וחסרונן של פתחי אוורור מאחור. מרווח הפנים סביר גם מאחור, אך מרגיש אינטימי במיוחד בגלל החלונות הקטנים והגג המשתפל שגם פוגם בנוחות הכניסה למושב האחורי. תא המטען קטן ב-50% ביחס למוצע אצל המתחרים.
-
מנוע וביצועים
122 הסוסים שמציעה היחידה ההיברידית הם כ-15-20 כ"ס פחות מהמקובל בגרסאות הכניסה של קטגורית הפנאי הקומפקטי. בפועל הביצועים סבירים ולא מסעירים כפי שנוצר מהרושם החיצוני הנפוח והמצ'ואיסטי. צריכת הדלק מצוינת ודומה לזו שתתקבל ממתחרים היברידיים או ממנועי דיזל.
-
נוחות והתנהגות
הטיפול בשיבושים קטנים ובינוניים, במהירות נמוכה או גבוהה, טוב יחסית למקובל ברכבי פנאי (שבדרך כלל נוקשים יחסית) כך שמתקבלת נוחות נסיעה טובה מאוד. בידוד הרעשים הוא מתחת לממוצע. מבחינת התנהגות, C-HR מזכיר מכונית פרטית יותר מאשר רכב פנאי, (גם בזכות השלדה הטובה וגם בזכות ממד הגובה הנמוך). שינויי הכיוון זריזים והניהוג קליל, ללא תחושת הסרבול המסורתית של רכבי פנאי.
-
תמורה למחיר
טויוטה C-HR 2018 מיועד לקהל שמחפש עיצוב מיוחד ואבזור עשיר, ולא מתעניין באיכות החיים במושב האחורי או בנפח תא המטען. התמורה טובה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה C-HIC 1.8 ליטר עם כ-3100 יחידות.
אחריה גרסת C-ITY 1.8 ליטר עם כ-2200 יחידות.
 
-
סיכום
בגלל השימושיות שמעט נפגמת הוא מתאים יותר למי שעבורו זה רכב שני במשפחה.