טויוטה C-HR 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
טויוטה C-HR (ראשי תיבות של Coupe - High Rider) הוא רכב פנאי קומפקטי המתמקם בהיצע בין האח הגדול ראב 4 לאח הקטן יאריס קרוס.
כמשתמע משמו, מעוצב ה-C-HR כרכב פנאי-קופה והופעתו יוצאת דופן.
הפלטפורמה עליה הוא יושב היא TNGA המוכרת גם מקורולה, פריוס ואפילו לקסוס UX.
ה-C-HR נחת בישראל ב-2017, ובתחילת 2020 החל שיווקה של גרסה מתוחת פנים.
ישנן חמש רמות גימור, כאשר ב-2021 הופסק שיווק רמת הגימור Launch Edition מחד ונוספה רמת הגימור 'GR ספורט' מאידך; ברמת גימור כיול הגה ומתלים ספורטיבי יותר, וצמיגים רחבים על חישוקי 19". בנוסף ישנם הבדלים עיצוביים: המרכב לבן עם גג שחור, ישנה תאורת לד שונה, ריפוד אלקנטרה למושבים, תפעול חשמלי למושב הנהג ועוד.
המנוע נותר זהה בכל הגרסאות שנמכרו ב-2023, - היברידי 1.8 ל', 122 כ"ס וסוללות ליתיום יון.
-
עיצוב ונוכחות
את מסר הצעירות הקפידו בטויוטה להעביר באמצעות עיצוב נועז ומאוד לא-אופייני למותג היפני השמרני, עם מראה אגרסיבי, מגולף בחדות ושפע קימורים וקפלים.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב תא הנוסעים רדיקלי לא פחות מהעיצוב החיצוני - במיוחד עם הרצועה הסגולה והמוארת לרוחב התא - ורשימת האבזור העשירה מעצימה את התחושה המרשימה.
יחד עם זאת, הנדסת האנוש הוקרבה על מזבח העיצוב: תנוחת הנהיגה לא מוצלחת וישנם מעט תאי אחסון. מרווח הפנים אמנם מפתיע לטובה, גם מאחור - אך הגג המשתפל פוגם בנוחות הכניסה, והחלונות מאחור קטנים מאוד. תא המטען מצומק בגודלו.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה ההיברידית מספקת ביצועים חלשים, מקבילים לאלו של רכבי פנאי כדוגמת טוסון או ספורטאז' עם מנועי 1.6 ליטר
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה למדי, אך בידוד הרעשים לא מוצלח - ברמה כמעט מתישה. התנהגות הכביש טובה, ומזכירה מאוד רכב פרטי יותר מאשר רכב פנאי.
-
תמורה למחיר
על אף שה-C-HR הוא מהדגמים היותר-יקרים בקטגוריה, הוא מצליח לבלוט לטובה ביחס למתחרים בעיקר בזכות הופעה ייחודית ומושכת.
-
בטיחות
ארגון EuroNCAP בחן את C-HR כשהוצג ב-2017, והעניק לו ציון של חמישה כוכבי בטיחות.
-
צריכת דלק
בשונה מטוסון וספורטאז', צריכת הדלק יוצאת מן הכלל טובה, עם כמעט 20 ק"מ לליטר(!) בנהיגה לא עדינה במיוחד.
 
-
מה חדש בטויוטה C-HR 2023
בנובמבר 2023 החל שיווק דור חדש ל-C-HR בישראל, כשמסירות ראשונות צפויות להתחיל ב-2024.
הדור השני מבוסס כקודמו על הרצפה המודולרית TNGA של טויוטה ובסיס הגלגלים, 264 ס"מ, ללא שינוי. הממדים השתנו בשיעור זניח, אך נפח תא המטען צמח מ-377 ליטרים ל-447 ליטרים.
העיצוב החיצוני של הדגם החדש מחודד ודינמי כמו זה של קודמו, אך הביצוע אגרסיבי יותר.
לגרסה הבסיס, 'היבריד 140', מנוע בנזין אטמוספרי 1.8 ליטר ומנוע חשמלי, וההספק המשולב הוא 140 כ"ס.
הגרסה החזקה יותר, 'היבריד 200'. משלבת מנוע בנזין אטמוספרי 2.0 ליטר ומנוע חשמלי להספק משולב של 197 כ"ס.
 
-
סיכום
ה-C-HR מביא משב רוח מרענן לקטגוריה. הוא יהיה פחות מוצלח כרכב משפחתי-עיקרי, ויתאים יותר כ"רכב שני".