טויוטה קאמרי 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2014 טויוטה העבירה את הקאמרי מקצה שיפורים מקיף. במהלך מתיחת הפנים זכתה הקאמרי לסבכה קדמית אגרסיבית יותר, ויחידות התאורה החדשות קיבלו נורות לד. השלדה חוזקה, המתלים כוילו מחדש וטויוטה אף הגדילה לעשות והגדילה את רוחב הסרנים ב-10 מילימטרים.
תא הנוסעים שודרג אף הוא, כאשר הנושאים החשובים הינם בידוד טוב משמעותית של רעשי רוח ורעשי כביש. פנים המכונית מעודן יותר, והחומרים שודרגו, כאשר גולת הכותרת היא האפשרות לטעינה אלחוטית של המכשיר הסלולרי החכם.
הדגם המעודכן נחת בארץ בתחילת 2015, ונשא תג מחיר נמוך מזה שהיה לפני חידוש - בשיעור של כמעט 20%. הסיבה למחיר הנמוך יותר נובעת, בין היתר, מציון ירוק בדרגה 2 (דרגה 3 בעבר).
הקאמרי המחודשת הוצעה ברמת אבזור XLE, הכוללת ריפודי עור, מושבים מופעלי חשמל ומחוממים, גג נפתח, מערכת מולטימדיה עם 10 רמקולים, חיישני חניה (קדמיים ואחוריים) ועוד.
מאוחר יתר ב-2015 הצטרפה רמת אבזור חדשה וזולה יותר, LE. השינויים ביחס לרמה הגבוהה כוללים: ריפוד בד למושבים במקום ריפוד עור; מושב מופעל חשמל לנהג בלבד ולא לנוסע; מערכת שמע עם 6 רמקולים במקום 9; כמו כן, ייעדר מהמפרט גג שמש.
-
עיצוב ונוכחות
השינוי שבוצע במתיחת הפנים בולט כבר במבט ראשון, בזכות חרטום המעוצב בקו החדש של היצרנית וכולל תאורת לד ליום. גם מאחור הפנסים חדשים, והתוצאה הסופית נאה מבעבר, אבל עדיין מאוד אמריקאית.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב הפנים לא עודכן במתיחת הפנים - וחבל. העיצוב משאיר רושם פשוט מדי למכונית במחיר כזה. איכות החומרים וההרכבה נמוכה מהמקובל בסגמנט, וגם ביחס ללא מעט מכוניות זולות יותר. מאחור המושב רחב והמרווח לברכיים טוב אבל גבולי לראש לגבוהים. יש פתחי מיזוג בשורה השניה, וזה מבורך. תא המטען שימושי וגדול, גם אם לא מאוד עמוק.
-
מנוע וביצועים
לטויוטה קאמרי 2016 יחידת כוח היברידית בהספק משולב של 200 כ״ס. טויוטה מצהירה על שיפור בידוד תא הנוסעים, ואכן רעש המנוע פחות בולט מבעבר וחווית הנהיגה שקטה ונעימה במרבית הזמן. הביצועים טובים, אבל מסירת הכוח מוזרה - בלחיצה עמוקה על הדוושה מקבלים דחף ראשוני מיידי, השהייה מורגשת, ורק אז את מלוא הכוח. את הצד החיובי שלה פוגשים בתחנת הדלק, כאשר בשיוט נינוח רשמנו כ–19 ק"מ לליטר ובסך ימי המבחן קיבלנו ממוצע של 13.9 ק"מ לליטר; נתון נאה מאוד ביחס לגודל המכונית ולאופי הנהיגה.
-
נוחות והתנהגות
הקאמרי נעימה בשיוט - המתלים רכים ויש מעט רעשי כביש - אבל חסר מעט ריסון על גלים, והמתלים לא מתמודדים בהצלחה עם שיבושים חדים. גם בעיר היא נעימה ושקטה, וגם כאן מייצרת רכות המתלים תזוזה מתמדת. הבלמים לא לינאריים וקשה למנן אותן במדויק - עניין נפוץ בהיברידיות. דינאמיות? ההגה מנותק וקל מדי, והמתלים הרכים סותמים את הגולל על הנושא.
-
תמורה למחיר
הקאמרי מאובזרת, גדולה וחסכונית, אבל המחיר מציב אותה קרוב מאוד למתמודדות יוקרתיות ואיכותיות יותר. היתרון העיקרי שלה הוא בצריכת הדלק הנמוכה.
-
מה חדש בטויוטה קאמרי 2016
אין שינויים במפרט של טויוטה קאמרי 2016 ביחס לשנתון הקודם.
-
סיכום
הקאמרי המחודשת היא מכונית טובה מבעבר - רשימת האבזור ארוכה יותר והיא שקטה ונאה יותר. אולם תא הנוסעים עדיין לא מספיק איכותי מול המתחרות במחיר הזה, וזו נקודת התורפה הגדולה ביותר שלה.