טויוטה קאמרי 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2020 חודש שיווק הקאמרי לישראל, לאחר הפסקה של מספר חודשים. מדובר בגרסה בתקינה אירופית שמגיעה אלינו מיפן, ממש כמו לפני הפסקת השיווק (תחילה דגם זה יובא מארה"ב).
בעקבות שינויי התקינה באירופה, הקאמרי תגיע כעת עם 208 כ"ס לעומת 218 בעבר. האצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 8.2 שניות ותצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 23.3 ק"מ לליטר.
עם חזרתה הקאמרי התייקרה במעט. בשתי רמות הגימור תקבלו מערך בטיחות מתקדם עשיר (בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד), כאשר ה-XLE מוסיפה ניטור שטחים מתים.
לרמת הבסיס חישוקי "17, מולטימדיה עם מסך "7, מושב נהג חשמלי ומפתח חכם. ה-XLE מוסיפה תאורת לד מלאה, חישוקי "18, מסך "8, ריפודי עור, מושב נוסע חשמלי והגה מתכוונן חשמלית.
-
עיצוב ונוכחות
טויוטה קאמרי 2020 מפגינה הופעה נאה ומכובדת, למרות הניסיונות להעניק לה עיצוב בוטה/אגרסיבי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נעימה למראה ונוחה לתפעול, אך סובלת מאיכות הרכבה וגימור לא מרשימה.
מרחב הפנים מספק, אם כי ברמת הגימור הגבוהה - המצוידת בגג שמש - מרווח הראש גבולי לגבוהים.
תא המטען לא גדול בשל מיקום הסוללות ובעל מבנה שמגביל את השימושיות.
רמת הגימור הבסיסית דלה באבזור.
 
-
מנוע וביצועים
מערכת ההנעה מוצלחת - גם חזקה וגם חסכונית (15.2 ק"מ/ל', בממוצע מבחן). החיסרון - רמת רעש גבוהה בהאצה, ותגובות לא אחידות של תיבת ההילוכים הרציפה.
-
נוחות והתנהגות
המתלים הרכים של טויטה קאמרי 2020 מאפשרים כושר ספיגת מהמורות ושיבושים יעיל, פרט לשברי אספלט חדים. המחיר הוא בריסון לוקה בחסר - בעיקר בנסיעה על כביש גלי. התנהגות הכביש בטוחה, אך זוויות הגלגול הגדולות, ההיגוי המנותק והבלמים הלא-אחידים אינם מעודדים נהיגה מהירה בפיתולים.
-
תמורה למחיר
הקאמרי יקרה מדגמים מקבילים של יונדאי וקיה בכ-5%-10% ומציעה אחריות פחות ארוכה. עם זאת, החבילה הכוללת חסכונית ומומלצת - בעיקר לגומאי המרחקים.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה XLE 2.5 ליטר היבריד עם כ-350 יחידות.
 
-
מה חדש בטויוטה קאמרי 2020
ביולי 2020 עברה הקאמרי מתיחת פנים קלה, שתגיע לישראל ב-2021. גולת הכותרת של המתיחה היא שהקאמרי תהיה הדגם הראשון של טויוטה שמקבל את מערך הבטיחות המשופר של היצרנית, העונה לשם +Safety Sense 2.5 וכולל מערכות קדם-תאונה מתקדמות מבעבר - המאפשרות עתה זיהוי רוכבי אופניים והולכי רגל בתנאי תאורה נמוכים. פונקציות נוספות של המערך כוללות הפעלה אוטומטית לאורות הגבוהים והתרעה לסטייה מנתיב. בנוסף, מערכת לניטור שטח מת והתרעה לתנועה-חוצה בתמרון לאחור הפכו לסטנדרט ברוב הגרסאות.
מבחינה עיצובית, נעשו שינויים קלים בחזית לצד שדרוגי אבזור בתא הנוסעים, שבראשם מסך מגע ״צף״ בגודל 7 עד 9 אינץ׳ (בהתאם לרמת הגימור). אין שינוי בהיצע המנועים, תיבות ההילוכים או כיול השלדה.
 
-
סיכום
משפחתית גדולה בטעם אמריקאי, שמגיעה מיפן בתקינה אירופאית - ומציעה חבילה משתלמת-אך-לא-מושלמת לנהג הישראלי.