טויוטה קאמרי 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ביוני 2021 החל שיווק הקאמרי לאחר שזו עברה מתיחת פנים באמצע 2020, והוצגה אז בארה"ב. טויוטה קאמרי משווקת באירופה מסוף 2020, והדגם מגיע, גם הפעם, בתקינה אירופאית.
החידושים שעברה המכונית הגדולה אינם גדולים. עיקר השינוי החיצוני הוא בחזית שיש לה הופעה בולטת ואגרסיבית יותר, כמו גם חישוקים חדשים והיצע גווני מרכב נוספים.
בסביבת הנהג צג מולטימדיה חדש "9 הגדול מקודמו ("8) וממוקם על הדשבורד ולא בתוכו. בשאר תא הנוסעים עדכוני עיצוב קלים וריפוד העור איכותי מקודמו. בנוסף, שופר מפרט הבטיחות.
אין שינויים במפרט הטכני; קאמרי תשווק גם לאחר חידושה בגרסתה ההיברידית, המבוססת על מנוע בנזין אטמוספרי 2.5 ליטר, לתפוקה משולבת של 218 כ"ס.
טויוטה קאמרי 2021 תוצע כעת רק ברמת הגימור הגבוהה XLE, ומחירה של זו עלה בכ-5%. במפרט האבזור, בין השאר, תאורת לד מלאה, חישוקי "18, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה, צג "9, ריפוד עור. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, כמו גם התרעה על שכחת ילדים ברכב.
-
עיצוב ונוכחות
לטויוטה העכשווית עיצוב יותר מוחצן ובולט, ואפילו בקאמרי, מכונית מרכז שדה מובהקת, זה בולט. היא נראית גדולה, רחבה ומסיבית מהמקובל בסגמנט ויוצרת רושם יוקרתי יותר. גם מאחור היא נאה, אבל לא כולם אהבו את קו חיתוך הדופן.
-
תא נוסעים ומטען
גם בתא הנוסעים בולטת טויוטה קאמרי 2021 לטובה בהופעתה. אולם משטחי הפלסטיק, בסביבת הנהג ובדיפון הדלתות, אינם איכותיים ורבים מהם קשיחים מדי. המושב רחב וחסר תמיכה אך נוח.
מאחור, מרווח הרגלים נחות מזה שבמתחרות הקוריאניות, ונפגע עוד יותר מ"מנהרת ההינע" שבמרכז הרצפה. עם זאת, מרווח הראש טוב מהמקובל, ומיקום גבוה יותר למושב יוצר תנוחת ישיבה טובה.
על הנייר תא המטען (427 ליטר) אינו גדול במיוחד, אך לעין הוא נראה גדול וגם המפתח שלו רחב.
 
-
מנוע וביצועים
לקאמרי מנוע בנפח 2.5 ליטר, עם הספק משולב של 218 כ"ס. הביצועים טובים למדי, ואלה יספקו כל צורך רגיל וגם כזה תחת עומס כבד. היכולת מושפעת כמובן גם ממצב הסוללה, שיכולה להיחלש לקראת קצה עלייה ארוכה.
אבל מעבר לביצועים, חטיבת הכוח מתנהלת באופן פחות נעים מזה של מתחרותיה, וגם פחות צפוי; היא רועשת יותר, מעלה סל"ד באופן לא נחוץ ובלימת המנוע חזקה יותר.
צריכת הדלק בסוף יום מאומץ למדי עמדה על 12.6 ק"מ/ל'; בשיוט נרשמו 18.7 ק"מ/ל' — נתונים משובחים ביותר.
 
-
נוחות והתנהגות
לקאמרי כיול מתלים רך והיא מצטיינת בשיכוך שיבושים קטנים, אך היא פחות מרוסנת, והדבר מורגש בייחוד מחוץ לעיר. אבל מה שמפריע יותר הם רעשי מנוע ורוח בולטים.
למרות הרכות, לקאמרי יכולת גבוהה בפניות. היא מסוגלת לצלוח עיקולים במהירות גבוהה ובטוחה, אבל התגובות הראשונות אינן מעודדות: ההגה קל מדי ומשנה את משקלו באופן מוזר בנהיגה רגילה; הבלמים — כמקובל במכוניות היברידיות — דורשים הסתגלות לתגובה הלא מדויקת של הדוושה.
 
-
תמורה למחיר
קאמרי יקרה מדגמים מקבילים של יונדאי וקיה בכ-5%-10% ומציעה אחריות פחות ארוכה. עם זאת, החבילה הכוללת חסכונית ומומלצת - בעיקר למרבי הנסועה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה XLE 2.5 ליטר היבריד עם כ-700 יחידות.
-
מה חדש בטויוטה קאמרי 2021
תחילת שיווק גרסה מתוחת פנים ביוני 2021. עליית מחיר קלה.
-
סיכום
משפחתית גדולה בטעם אמריקאי, שמגיעה מיפן בתקינה אירופאית - ומציעה חבילה משתלמת-אך-לא-מושלמת לנהג הישראלי.