טויוטה קאמרי 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הנוכחי של הקאמרי הגיע לישראל בסוף שנת 2013. בתחילת הדרך הוצעה הקאמרי בישראל עם שני מנועים לבחירה - 2.5 ליטר עם 178 כ"ס ובגרסה ההיברידית המחודשת, שזכתה להצלחה רבה בישראל בעבר.
הקאמרי הייבריד מצוידת הפעם במערכת כלאיים חזקה יותר עם 200 כ"ס ומבטיחה תצרוכת דלק טובה משמעותית מבעבר: 17.4 ק"מ לליטר (נתון מעבדה). בזה מסייעת גם הפחתת משקל משמעותית – 120 ק"ג פחות מהדור הקודם. גרסה זו תוכל לנוע בלי בנזין למרחק של כ-2.6 ק"מ במהירות של עד 40 קמ"ש, ושינוי במיקום חלק מרכיבי מערכת הכלאיים הביא לצמיחה משמעותית בגודל תא המטען, שזינק מ-311 ל-371 ליטר.
ב-2014 עברה הקאמרי מתיחת פנים משמעותית, הכוללת שלדה קשיחה מבעבר, כיול חדש למתלים להפחתת רעשים ורעידות. הקאמרי המחודשת נחתה בישראל בתחילת 2015 כשהיא מצויידת רק ביחידת ההנעה ההיברידית - כאשר המחיר זול מבעבר.
-
עיצוב ונוכחות
טויוטה קאמרי 2017 נראית קלילה ודינאמית מקודמתה, אך גם קטנה יותר. המכונית נעימה לעין והרמונית, אך היא אינה בולטת במיוחד.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מאופיין במבנה פשוט לעיכול ולתפעול, אשר מסגיר מיד שהיעד העיקרי הוא השוק האמריקאי. תנוחה הנהיגה טובה, אך המושב מעט קצר לגדולי מידות.
מאחור יש שפע של מקום, בייחוד לרגליים - פחות לראש. תא המטען גדול ושימושי, גם בגרסה ההיברידית.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח ההיברידית עובדת היטב. היא חזקה מחד (200 כ"ס), וחסכונית מאידך (14-16 ק"מ לליטר), אך אופי מסירת הכוח לא תמיד אחיד ונעים.
-
נוחות והתנהגות
טויוטה קאמרי מכוילת על הצד הרך יחסית, והיא מספקת נסיעה נעימה ונינוחה, עם בידוד רעשים מספק. בפיתולים היא מתנהגת בצורה צפויה ובטוחה, אך אינה מעודדת לנהיגה דינאמית – היא רכה מדי ובעלת הגה קל ומנותק.
-
תמורה למחיר
טויוטה קאמרי 2017 מאובזרת, גדולה וחסכונית, אבל המחיר מציב אותה קרוב מאוד למתמודדות יוקרתיות יותר (אירופאיות בעיקר) או מצוידות יותר (כמה אמריקאיות, למשל).
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה XLE 2.5 ליטר היבריד עם כ-250 יחידות.
אחריה גרסת LE 2.5 ליטר היבריד עם כ-200 יחידות.
-
מה חדש בטויוטה קאמרי 2017
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2017.
-
סיכום
אמריקאית תוצרת יפן, שמציעה חבילה חסכונית לנהג הישראלי.