טויוטה קאמרי 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2021 החל שיווק הקאמרי לאחר שזו עברה מתיחת פנים של אמצע החיים. עיקר השינוי החיצוני הוא בחזית שיש לה הופעה בולטת ואגרסיבית יותר, כמו גם חישוקים חדשים והיצע גווני מרכב נוספים.
בסביבת הנהג צג מולטימדיה חדש "9 הגדול מקודמו ("8) וממוקם על הדשבורד ולא בתוכו. בשאר תא הנוסעים עדכוני עיצוב קלים וריפוד העור איכותי מקודמו.
קאמרי תשווק גם לאחר חידושה בגרסתה ההיברידית, המבוססת על מנוע בנזין אטמוספרי 2.5 ליטר, לתפוקה משולבת של 218 כ"ס. משך ההאצה מ־0 ל־100 קמ"ש 8.5 שניות והמהירות המרבית 180 קמ"ש.
קאמרי משווקת רק ברמת הגימור הגבוהה XLE, ובמפרט האבזור, בין השאר, תאורת לד מלאה, חישוקי "18, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה, צג "9, ריפוד עור. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, כמו גם התרעה על שכחת ילדים ברכב.
-
עיצוב ונוכחות
קאמרי הנוכחית הרשימה בהופעתה הבוטה בזמנו, אך היום נראית פחות בולטת ויותר קונבנציונלית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג בקאמרי נראית טוב, גם בזכות הגוונים, גם בזכות המבנה המעניין מהקונסולה המרכזית וימינה. המרקם נאה לעין אך חומרי הדיפון נוקשים. איכות ההרכבה פחות מרשימה מהצפוי. הנדסת האנוש טובה וכך גם תפעול המולטימדיה.
המרחב הכולל מלפנים טוב מאוד, פרט לברך ימין של הנהג. תנוחת הנהיגה סבירה, והמושב נוח.
הכניסה לאחור סובלת ממפתח לא מספיק גדול. המרחב הכולל נדיב, אך בסיס המושב לא מספיק תומך.
תא המטען בקאמרי עמוק וגדול, אך לא מאוד רחב.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח ההיברידית בקאמרי מבוססת על מנוע בנזין אטמוספרי 2.5 ליטר, אליו חובר מנוע חשמלי ליצירת הספק כולל של 218 כ"ס. התיבה מוגדרת על־ידי טויוטה כרציפה, ויש לה מפצל כוח, וההנעה קדמית.
הזינוק בעיר יעיל, צבירת המהירות מחוצה לה טובה מאוד, כישורי העקיפה בעומס, גם בתנאים מכבידים, בהחלט טובים, מעניקים יכולת וגם ביטחון.
פעולת התמסורת מדמה פעולה של תיבה אוטומטית קונבנציונלית, ומתפקדת היטב.
 
-
נוחות והתנהגות
בתוואי עירוני קאמרי מסננת טוב שיבושים קטנים, אבל רגישה יחסית לשיבושים גדולים, עליהם היא נחבטת. במהירות בין־עירונית היא רגישה לשיבושי כביש, והמתלים אינם מרוסנים מספיק על גלי אספלט.
המנוע רועש תחת עומס ומפגין נוכחות ווקאלית לעיתים גם בנהיגה רגילה; רעשי הצמיגים והרוח נשמעים מדי אף הם.
למרות הרכות, לקאמרי יכולת גבוהה בפניות. היא מסוגלת לצלוח עיקולים במהירות גבוהה ובטוחה, אבל התגובות הראשונות אינן מעודדות: ההגה קל מדי ומשנה את משקלו באופן מוזר בנהיגה רגילה; הבלמים — כמקובל במכוניות היברידיות — דורשים הסתגלות לתגובה הלא מדויקת של הדוושה.
 
-
תמורה למחיר
קאמרי יקרה מדגמים מקבילים של יונדאי וקיה בכ-5%-10% ומציעה אחריות פחות ארוכה. עם זאת, החבילה הכוללת חסכונית ומומלצת - בעיקר למרבי הנסועה.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק עמדה על 13.1 ק"מ/ל' במבחן מאומץ.
-
מה חדש בטויוטה קאמרי 2022
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
חבילה משתלמת-אך-לא-מושלמת.