טויוטה היילנדר 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
טויוטה היילנדר הוא רכב פנאי רך וגדול המכוון ללב שוק ה-SUV בארה"ב.
הוא מגיע אלינו לראשונה בייבוא מסודר תחת 'אלבר' בשיטת הייבוא המקביל.
הדגם הנוכחי (דור שלישי) הוצג בשנת 2013 ועלה לכבישי ארה"ב לראשונה בשנת 2014.
מדובר ברכב גדול עם אורך של 485 ס"מ ובסיס גלגלים של 279 ס"מ המסוגל לאכלס עד שמונה נוסעים.
העיצוב החיצוני חד ונועז יותר מזה של הדור היוצא ויוצר רושם טוב עם המון נוכחות על הכביש.
תא הנוסעים מודרני ונעים למראה. ההיילנדר מוצע עם שני מנועים – 2.7 ליטר (4 ציל') המפיק 185 כ"ס או 3.5 ליטר V6 המפיק 270 כ"ס.
בשני המקרים תיבת ההילוכים היא אוטומטית בלבד (6 היל') אך בעוד גרסת הבסיס מסתפקת בהנעה קדמית בלבד, גרסת ה-V6 נהנית מאפשרות להנעה כפולה קבועה.
כמובן שאין המדובר ברכב שטח קשוח, אלא בכזה המתאים לטיולי סופ"ש קלים ולא מעבר.
-
עיצוב ונוכחות
ההיילנדר מתהדר בעיצוב חיצוני מרשים ובולט למרחוק.
 
הממדים המגודלים מתוגברים באמצעות סבכה קדמית מגודלת יחד עם יחידות תאורה גדולות.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מרווח ביותר, בעיקר מלפנים ובשורה השנייה.
 
ישנם שפע של פתרונות אחסון ותא המטען נדיב בנפחו - גם כשכל המושבים בשימוש.
 
יחד עם זאת, המושב השמיני (האמצעי בשורה השלישית) קטן וצר במיוחד והשורה כולה תתאים בעיקר לאכלוס ילדים קטנים.
 
כמו כן, תא הנוסעים מגומר באופן לא משכנע - הן מבחינת איכות החומרים וההרכבה והן מבחינת רמת האבזור בגרסת הבסיס (LE), הנופלת ביחס למתחרים.
-
מנוע וביצועים
למרות נתון המשקל, היילנדר 2.4 ל' מרגיש זריז במפתיע. צריכת הדלק עמדה על 8.5 ק"מ לליטר - נתון נאה ביחס לממדים ולאופי הנסיעה.
-
נוחות והתנהגות
למרות שוק היעד, כיול המתלים אינו רך מדי - וההיילנדר מתגלה כרכב נעים ונוח. יחסית לגודל, למשקל ולמתלים הרכים, ההיילנדר מאפשר לנהג לשמור על קצב נאה גם בפיתולים.
 
עם הנעה קדמית, יכולת השטח בסיסית אפילו ביחס לכלי רכב מסוג זה - בעיקר בשל בקרת משיכה לא אפקטיבית.
-
תמורה למחיר
ההיילנדר יקר מאוד - קיה סורנטו זול משמעותית ושברולט טראוורס חזק ומרווח בהרבה (וגם הוא זול יותר).
-
סיכום
להיילנדר נקודות חוזק רבות, אולם רמת הגימור הנמוכה והתמחור הגבוה מונעים ממנו להוות תחרות של ממש למול מקביליו לסגמנט.