טויוטה היילנדר 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
טויוטה היילנדר, רכב פנאי בגודל בינוני לשבעה נוסעים, הושק בשנת 2000 וזכה להצלחה גדולה בצפון אמריקה. מכיוון שזהו דגם שמיועד לשוק האמריקאי ומיוצר שם, הוא לא יובא רשמית על-ידי יבואן טויוטה בישראל, מאחר שלא עמד בתקינה האירופאית. עם זאת, החל משנת 2014 החל יבוא מקביל ואישי של ההיילנדר לישראל במספרים קטנים.
הדור הרביעי של היילנדר, שהוצג ב-2019, נועד לשיווק גם באירופה – והחל להיות משווק במחוזותינו באופן רשמי בנובמבר 2020.
הדור החדש גדול מקודמו באופן משמעותי, ומוצע בארץ בגרסה היברידית הכוללת מנוע אטמוספרי 2.5 ליטר ושני מנועים חשמליים, להספק משולב של 248 כ"ס. התמסורת, כרגיל ביחידות היברידיות של טויוטה, מדמה פעולה של תיבה רציפה. אחד מהמנועים החשמליים מפעיל את הגלגלים האחוריים ויוצר כך הנעה כפולה.
-
עיצוב ונוכחות
טויוטה היילנדר נראה טוב, ומצליח להסוות בעזרת קווים דינאמיים את מידותיו.
-
תא נוסעים ומטען
צג המולטימדיה והלחצנים שלידו, כמו בקרת האקלים שופעת המיתוג והמחוונים המעט אפרוריים, יוצרים הופעה מיושנת ופשוטה, וכך-גם חלק מהמתגים (תאורה/ מגבים). מנגד, אותה פשטות אחראית להנדסת אנוש טובה ולתפעול נוח.
איכות החומרים טובה לרוב, אבל אינה אחידה; המושבים הרחבים נוחים ותנוחת הנהיגה גבוהה. לשורה השנייה שליטה במערך המיזוג, והרצפה השטוחה מאפשרת מרווח נאה לשלושה.
הכניסה לשורה השלישית טובה ביחס למקובל, מרווח הרגליים שם סביר אך מרווח הראש קצת פחות.
בתא המטען נותר נפח שימושי מהמקובל של 241 ליטר כאשר כל המושבים במקומם.
-
מנוע וביצועים
החטיבה ההיברידית – מנוע בנזין 2.5 ליטר, 2 מנועים חשמליים, 248 כ"ס – מייצרת זינוק מרשים ותחושה נמרצת בעיר. בהאצות ביניים במהירויות גבוהות יותר ההתנהלות נמרצת פחות.
כבר בעומס קל המנוע האטמוספרי עולה לסל"ד גבוה, התוצאה רועשת ומאומצת.
-
נוחות והתנהגות
בנסיעה איטית נשמעים רעשי מתלים, וההתמודדות עם חספוס הכביש ושיבושים קטנים אינה טובה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת. עם זאת, רעשי הכביש והרוח חזקים מהמקובל.
בפיתולים נוצרת תחושה של נהיגה ברכב כבד – וגם פעולת המתלים, הגורמת להתנדנד על גלי כביש, מוסיפה לכך. פעולת הבלמים אינה אחידה אבל טובה מהמקובל בכלים היברידיים.
-
תמורה למחיר
היילנדר מוצע במחיר ממוצע לקבוצה. התחרות בסגמנט קשה, אבל בסביבה ה"אמריקאית" הזו היילנדר שומר על ייחוד באמצעות חטיבת כוח היברידית, שיש לה פוטנציאל לחיסכון בצריכת הדלק, תחום בו שאר המתחרים בזבזנים.
-
גרסאות ורמות גימור
לדגם המשווק בישראל שתי רמות גימור- 'E-מושן' הכוללת חישוקי "18, מולטימדיה עם צג "8, טעינה אלחוטית, תפעול חשמלי למושב הנהג, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, מפתח חכם ועוד. ו- 'E-קסלוסיב', שמוסיפה לזה חישוקי "20, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען וריפוד עור.
-
בטיחות
טויוטה היילנדר מציע מפרט בטיחות עדכני הכולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית שיודעת להתחשב במהירות המותרת, שמירת מרכז נתיב, ניטור היקפי של שטחים מתים ועמעום אורות גבוהים אוטומטי.
ההיילנדר לא נבדק במבחן הריסוק האירופאי של NCAP, אבל כן נבחן בשלוחה האוסטרלית של הארגון, כמו גם במבחן האמריקאי של NHTSA - ובשני המבחנים הוא זכה בציון המרבי של 5 כוכבים.
-
צריכת דלק
בתוואי מבחן מאומץ וגם בעיר צריכת הדלק נאה לרכב בממדים כאלו, ועמדה על כ-10 ק"מ/ל'. בשיוט רגוע נתון הצריכה עמד על כ-13.5 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בטויוטה היילנדר 2020
תחילת שיווק בישראל בנובמבר 2020.
-
סיכום
האבזור העשיר מחפה על תא נוסעים מיושן למראה ויכולות בינוניות בתחומי הנסיעה הנהיגה.