טויוטה היילנדר 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
טויוטה היילנדר, רכב פנאי בגודל בינוני לשבעה נוסעים, הושק בשנת 2000 וזכה להצלחה גדולה בצפון אמריקה. מכיוון שזהו דגם שמיועד לשוק האמריקאי ומיוצר שם, הוא לא יובא רשמית על-ידי יבואן טויוטה בישראל, מאחר שלא עמד בתקינה האירופאית. עם זאת, החל משנת 2014 החל יבוא מקביל ואישי של ההיילנדר לישראל במספרים קטנים.
הדור הרביעי של היילנדר, שהוצג ב-2019, נועד לשיווק גם באירופה – והחל להיות משווק במחוזותינו באופן רשמי. הדור החדש גדול מקודמו באופן משמעותי, ומוצע בארץ בגרסה היברידית. המערכת ההיברידית זהה לזו שבראב4 (השותף מצדו לרצפה); מנוע אטמוספרי 2.5 ליטר 4 צילינדרים, ההספק המשולב 248 כ"ס, ומנוע הבנזין מייצר 23.6 קג"מ (אין נתון משולב למומנט). התמסורת, כרגיל ביחידות היברידיות של טויוטה, מדמה פעולה של תיבה רציפה. מנוע חשמלי מפעיל את הגלגלים האחוריים ויוצר כך הנעה כפולה
טויוטה היילנדר 2021 מציע מפרט בטיחות עדכני הכולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית שיודעת להתחשב במהירות המותרת, שמירת מרכז נתיב, ניטור היקפי של שטחים מתים ועמעום אוטומטי.
לדגם בישראל שתי רמות גימור. 'E-מושן' הכוללת חישוקי "18, מולטימדיה עם צג "8, טעינה אלחוטית, תפעול חשמלי למושב הנהג, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, מפתח חכם ועוד. ו-'E-קסלוסיב', שמוסיפה לזה חישוקי "20, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען וריפוד עור.
-
עיצוב ונוכחות
טויוטה היילנדר 2021 נראה טוב, ומצליח להסוות בעזרת קווים דינאמיים את מידותיו. הוא נאה ומושך בזכות שילוב בין חזית חסונה לדופן מפוסלת וקו שמשות שמטפס מעלה. עם זאת, הוא נראה פחות כוחני מאשר דגמי פנאי כמו יונדאי פאליסייד או פורד אקספלורר.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מבטאת את הקו העכשווי של טויוטה וכוללת מרכיבים המוכרים מכלים אחרים.הצג והלחצנים שלידו, כמו בקרת האקלים שופעת המיתוג והמחוונים המעט אפרוריים, יוצרים הופעה מעט מיושנת ופשוטה, וכך-גם חלק מהמתגים (תאורה/ מגבים). מנגד, אותה פשטות אחראית להנדסת אנוש טובה ולתפעול נוח.
איכות החומרים טובה לרוב, אבל אינה אחידה; התוצאה פחות מהודרת ועשירה ממה שניתן היה לקבל.המושבים הרחבים מתגלים כנוחים ונעימים במהלך הנסיעה, ותנוחת הנהיגה גבוהה. לשורה השנייה שליטה עשירה במערך המיזוג, והרצפה השטוחה משפרת את נוחות הישיבה במרכז.
הכניסה לשורה השלישית טובה ביחס למקובל, מרווח הרגליים שם סביר אך מרווח הראש קצת פחות. קיפול המושבים והרמתם בשתי השורות נעשה באופן ידני.
בתא המטען נותר נפח שימושי של 241 ליטר כאשר כל המושבים במקומם.
 
-
מנוע וביצועים
החטיבה ההיברידית – מנוע בנזין 2.5 ליטר, 2 מנועים חשמליים, 248 כ"ס – מאפשרת גם זינוק מרשים. בהאצות ביניים במהירויות גבוהות יותר ההתנהלות נמרצת קצת פחות, אך לרוב לא תגיעו למצב בו תורגש היחלשות בביצועים בגלל אובדן הסיוע החשמלי.
כבר בעומס קל המנוע האטמוספרי עולה לסל"ד גבוה, התוצאה רועשת והתחושה היא כי הוא מתאמץ.
בתוואי מבחן מאומץ וגם בעיר צריכת הדלק נאה, ועמדה על כ-10 ק"מ/ל'. בשיוט רגוע נתון הצריכה עמד על כ-13.5 ק"מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
בנסיעה איטית נשמעים רעשי מתלים, וההתמודדות עם חספוס הכביש ושיבושים קטנים אינה טובה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת והיא נעימה. עם זאת, רעשי הכביש והרוח חזקים מהמקובל.
בפיתולים נוצרת תחושה של נהיגה ברכב כבד – וגם פעולת הבולמים, הגורמת לרכב לנוע מעלה-מטה על גלי כביש, מוסיפה לכך. פעולת הבלמים אינה אחידה אבל טובה מהמקובל בכלים היברידיים.
 
-
תמורה למחיר
היילנדר מוצע במחיר ממוצע לקבוצה. התחרות בתחום קשה, אבל בסביבה ה"אמריקאית" הזו היילנדר שומר על ייחוד באמצעות חטיבת כוח היברידית, שיש לה פוטנציאל לחיסכון בצריכת הדלק, תחום בו שאר המתחרים בזבזנים.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה אקסלוסיב 2.5 ליטר היבריד עם כ-450 יחידות.
אחריה גרסת אימושיין 2.5 ליטר היבריד עם כ-100 יחידות.
 
-
מה חדש בטויוטה היילנדר 2021
אין עדכונים בשנת הדגם 2021.
-
סיכום
רכב פנאי מעוצב ומגודל, אשר מחפה באבזור עשיר על תא נוסעים מיושן למראה ויכולות בינוניות בתחומי הנסיעה הנהיגה.