טויוטה היילנדר 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הרביעי של טויוטה היילנדר החל להיות משווק במחוזותינו באופן רשמי ב-2020. הדור החדש גדול מקודמו באופן משמעותי, ומוצע בארץ בגרסה היברידית. יחידת הכוח זהה לזו שבראב4 וכוללת מנוע בנזין 2.5 ליטר בשילוב שני מנועים חשמליים וההספק המשולב 248 כ"ס.
הדגם מוצע בישראל בשתי רמות גימור: 'E-מושן' הכוללת חישוקי "18, מולטימדיה עם צג "8, טעינה אלחוטית, תפעול חשמלי למושב הנהג, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, מפתח חכם ועוד. רמת 'E-קסלוסיב' מוסיפה לזה חישוקי "20, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען וריפוד עור.
מפרט הבטיחות עדכני וכולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת מרכז נתיב, ניטור היקפי של שטחים מתים ועמעום אורות אוטומטי.
-
עיצוב ונוכחות
טויוטה היילנדר מצליח להסוות בעזרת קווים דינאמיים את מידותיו. הוא נאה ומושך בזכות שילוב בין חזית חסונה לדופן מפוסלת אך נראה פחות כוחני מאשר דגמי פנאי כמו יונדאי פאליסייד או פורד אקספלורר.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג סובלת מהופעה מעט מיושנת ופשוטה, וכך-גם חלק מהמתגים (תאורה/ מגבים). מנגד, אותה פשטות אחראית להנדסת אנוש טובה ולתפעול נוח.
איכות החומרים טובה לרוב, אבל אינה אחידה. המושבים הרחבים נוחים ונעימים, ותנוחת הנהיגה גבוהה. לשורה השנייה שליטה במערך המיזוג, והרצפה השטוחה משפרת את נוחות הישיבה במרכז.
הכניסה לשורה השלישית טובה ביחס למקובל, מרווח הרגליים שם סביר אך מרווח הראש קצת פחות.
בתא המטען נותר נפח שימושי של 241 ליטר כאשר כל המושבים במקומם.
 
-
מנוע וביצועים
ליחידת הכוח ההיברידית זינוק מרשים, אך בהאצות ביניים ההתנהלות נמרצת פחות. כבר בעומס קל המנוע האטמוספרי עולה לסל"ד גבוה - התוצאה רועשת והתחושה מאומצת.
-
נוחות והתנהגות
בנסיעה איטית נשמעים רעשי מתלים, וההתמודדות עם חספוס הכביש ושיבושים קטנים אינה טובה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת והיא נעימה. עם זאת, רעשי הכביש והרוח חזקים מהמקובל.
 
בפיתולים נוצרת תחושה של נהיגה ברכב כבד – והמתלים חסרי ריסון. פעולת הבלמים אינה אחידה אבל טובה מהמקובל בכלים היברידיים.
 
-
תמורה למחיר
טויוטה היילנדר מוצע במחיר ממוצע לקבוצה. התחרות קשה, אבל הוא שומר על ייחוד באמצעות חטיבת כוח חסכונית, תחום בו שאר המתחרים בזבזנים.
-
צריכת דלק
בתוואי מבחן תובעני צריכת הדלק הייתה נאה, ועמדה על כ-10 ק"מ/ל'. בשיוט רגוע רשמנו כ-13.5 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בטויוטה היילנדר 2022
אין עדכונים בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
רכב פנאי מעוצב ומגודל, אשר מחפה באבזור עשיר על תא נוסעים מיושן למראה ויכולות בינוניות בתחומי הנסיעה הנהיגה.